A szeptemberi Müncheni Autószalonon leleplezett vadonatúj elektromos Mini Cooper első példányai megérkeztek Magyarországra, a BMW tulajdonában lévő brit márka legújabb modelljével Budapesten ismerkedtünk meg testközelből.
A friss külső designnal támadó lokálisan zéró emissziós új Mini Cooper már messziről felismerhető nyolcszögletű hűtőrácsáról, kerek LED-menetfényes fényszóróiról és hatszögletű új hátsó lámpáiról. A 10,8 méteres fordulókörű, gokartszerű vezetési élménnyel kecsegtető kisautót 16-18 colos kerekekkel szerelik.

8 milliméterrel lett csak hosszabb
László Ferenc

A tengelytáv 31 millimétert gyarapodott
László Ferenc
A BMW és a Great Wall Motor által közösen fejlesztett modell Kínában készül és minden irányban kicsit nagyobb az elődjénél. A tömeg a nagyobb akkumulátor miatt mintegy 300 kilogrammal gyarapodott, így már megközelíti az 1,7 tonnát.
A 0,28-as légellenállási együtthatójú, 3,86 méter hosszú és 2,53 méteres tengelytávolságú háromajtós újdonság csomagtere alaphelyzetben 210 literes, és a 60:40 osztatú hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 800 literig növelhető a térfogata (előd: 211-731 liter).

A JCW ezúttal egy sportos felszereltségi szintet jelent, extra teljesítményt nem
László Ferenc

Egyedi hátsa lámpa
László Ferenc
A minimalista hangulatú műszerfalat a középen található 9,4 colos (24 centiméter) átmérőjű köralakú OLED érintőkijelző uralja, melyen a márka Android alapokra épülő vadonatúj 9-es operációs rendszere teljesít szolgálatot. A minisen elég meredek állású szélvédő miatt kis üveglapra vetítő HUD opcionális extra.
Legolcsóbban 13,2 millió forintból lehet ilyen új Minink, ennyibe kerül ugyanis a kisebb teljesítményű és szerényebb aksikapacitású Cooper E alapmodellje, az Essential kivitel. Az indulómodell esetében a John Cooper Works felszereltség jelenti a másik végletet, ez esetben minimum 16,7 millió forintos összeg szerepel az árcédulán.
Az elődben lévőhöz hasonlóan 184 lóerős teljesítményű és 290 Nm nyomatékú villanymotor 7,3 másodperces 0-100-as szintidőt és 170 km/h végsebességet tesz lehetővé, a maximum 75 kW-tal tölthető 40,7 kWh kapacitású akkumulátor pedig mintegy 300 kilométeres WLTP-hatótávot biztosít.
A 218 lóerős produkcióra képes, 6,7 másodperces 0-100-as szintidejű és 180 km/h végsebességű új Cooper SE egy akár 95 kW-tal tölthető 54,2 kWh-s telepből nyeri az energiát, és egy töltéssel akár 400 kilométert is képes megtenni. Ennek a modellnek az alapára felszereltségtől függően 14,9-18,3 millió forint magasságában alakul.
Egy 10-ről 80 százalékra történő DC-töltés ideális esetben 28-30 perc alatt letudható, AC-fronton 11 kW jelenti a plafont.
Az általunk is alaposan letesztelt előző generációs elektromos Minit, a 184 lóerős és mintegy 230 kilométeres hatótávú Cooper SE-t jelenleg 12,6 millió forintos készletes indulóáron jegyzik.
A Mini Cooperből várhatóan jövőre érkezik a benzines verzió, mely az elektromostól eltérő platformra fog épülni és az Egyesült Királyságban készül majd. A típusból nemcsak három-, hanem ötajtós és nyitható tetejű változat is lesz, a Clubman kombi viszont távozik a kínálatból.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.