A Suzuki esztergomi gyártóüzemében csütörtök délelőtt elkészült a négymilliomodik autó, egy GLX-felszereltségű, elefántcsont-kozmikus, fekete gyöngyház fényezésű normál hibrid Vitara.
Konkrétan ez a jubileumi példány:

1,5 literes szívó benzinmotorra épülő 116 lovas öntöltő hibrid hajtás a lemezek alatt
László Ferenc

Mind a négy kereke hajtott az emlékezetes Vitarának
László Ferenc
Mint megtudtuk, a négymilliomodik hazai gyártású Suzukit nem tartja meg a gyártó, hanem ugyanúgy eladja, mint bármely más hétköznapi kocsit.
Az esztergomi üzemben 1992 kora nyarán kezdődött meg a próbagyártás, az első sorozatban készült autók ősszel hagyták el a gyárkaput.
Az első 10 évben Swifteket gyártott az egykori orosz gyakorló hadszíntér helyén felépített gyáregység, és mind a mai napig ez a legnagyobb mennyiségben gyártott esztergomi modell, megelőzve a Vitarát és az S-Crosst.
Jelenleg ez utóbbi két Suzuki készül Magyarországon, a Swiftet és a többi típust Japánból importálják. Az S-Cross 2021 végén kapott egy komolyabb frissítést, a kisebb-nagyobb frissítésekkel 10 éve kapható Vitara pedig – hivatalosan meg nem erősített információk szerint – idén nyáron újul meg jelentős mértékben.
Az elmúlt 32 évben hétféle modell készült Esztergomban, a Swift három generációja, a Wagon R+, az Ignis, az SX4, a Splash, az SX4 S-Cross és a Vitara. Míg a kezdeti időkben 5 hónap alatt készült el 970 autó, addig ma már egyetlen nap alatt 650 kocsi hagyja el a gyártósort.

11,34 millió forint a hivatalos kedvezményes listaára
László Ferenc

Hatfokozatú robotizált automata váltó található benne
László Ferenc
Az évi 300 ezer járműre méretezett üzemben két műszakban 2200-an dolgoznak, közülük mintegy 600-an szlovákiai magyarok, de Ázsiából érkezett munkások is dolgoznak a gyártósorokon, illetve a háttérben további 900 fő segíti a termelést. Érdekesség, hogy 20 alkalmazott a gyár 1992-es megnyitása óta itt dolgozik.
Az egymilliomodik autó (Swift) 2006-ban, a kétmilliomodik 2011-ben (Swift), a hárommilliomodik pedig 2017-ben (SX4 S-Cross) látta meg a napvilágot.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.