A Volvo 1961-ben dobta piacra ikonikus vonalvezetésű 2+2 üléses sportautóját, az 1973-ig néhány tízezres darabszámban gyártott P1800-at.
A svéd gyártó házi sportcége, a Cyan Racing 2020-ban modern formában, Volvo P1800 Cyan néven támasztotta fel a típust:
És most itt az újabb hasonló restomod, a Göreborgban készülő Volvo P1800 Cyan GT:
A Cyan Racing munkatársainak átlagosan 12-15 hónapig tart egy-egy régi P1800 restomod átalakítása.
A nem kevesebb, mint 700 000 dollárba, vagyis több, mint 250 millió forintba kerülő, karbonszálas kasztnis és titán bukócsöves újdonságnak puhább a futóműve, mint a négy éve debütált változatnak, és a komolyabb hangszigetelésnek köszönhetően kicsit nagyobb csendben utazhatunk benne.
Az 1 tonna tömegű, hátsókerék-hajtású és ötfokozatú Holinger kéziváltós sportkupé mozgatásáról egy 420 lóerős és 455 Nm-es produkcióra képes 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotor gondoskodik, de létezik egy kicsit gyengébb, 350 lovas változat is.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.