Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A Mercedes-Benz ulmi képviselete hagyományteremtő szándékkal július 13-án indította útjára a Donau Masters márkafüggetlen nemzetközi veteránautós versenyt. A több mint 80 oldtimerből álló mezőnyben a Mercedes-Benz Classics Magyarország Egyesület négy autóval képviselteti magát, a magyarországi szakaszon pedig további öt jármű csatlakozik a mezőnyhöz.
1905-től kezdve, amikor Mlada Boleslavban az első gépkocsi elhagyta a gyárat, a Škoda Auto tízmillió gépkocsit gyártott. A jubileumi gépkocsit, egy ezüstszínű Octavia Combi Elegance 2.0 TDi modellt, amely július 13-án gördült le a futószalagról, a cseh külügyminisztérium háttérintézményeként működő „Cseh Központok”-nak ajándékozták.
Az első félévben 97 ezer 609 személygépkocsit és terepjárót értékesítettek Magyarországon, 3,1 százalékkal többet, mint 2005 hasonló időszakában - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). Tovább erősödött az alsóközép-kategóriás, a prémium-, a terepjáró, az egyterű és a haszongépek forgalma.
Nőies stílusa ellenére már az elején le kell szögeznem, hogy ez a kiskocsi minden ízében Mercedes, a címben elrejtett utalás nem jött be, kis piros bombázóm egy megbízható, kényelmes, pontosan irányítható és elegáns kocsi. Kicsit egyterű, kicsit kupé, kicsit terepjáró – ezért különleges. Az embernek az az érzése, hogy egy nagyon komoly autóban ül, és valóban, technikailag és minőségileg nem lehet kifogás. A motor és a futómű nem tetszett.
Forgalma, nyeresége és piaci részesedése is vészesen apad a világ vezető autógyárának, az amerikai General Motorsnak. Lehet, hogy a GM csak francia-japán segítséggel tudja magát felszínen tartani.
Az eladások megugrásától hangos első félévben átrendeződni látszik a kínai autópiac. Az ötvenszázalékos növekedést produkáló autóipar élén változás történt, idén először a General Motors és partnerei adták el a legtöbb autót, a Volkswagennek be kellett érnie a második hellyel.
Kipróbálta az új császári limuzint Akihitó japán császár és felesége, Micsiko. A Toyota cég által kizárólag az uralkodóház számára tervezett Century Royal modell nyolcüléses jármű, küszöbe gránitból, huzata természetes gyapjúból készült, világítását pedig kézműves módszerrel előállított japán papír szűri.
A francia Renault tovább korszerűsíti az Európában igen népszerű Loganokat előállító, román Dacia-gyárat, miután az idei év első felében minden eddigi rekordot megdöntött e személygépkocsik értékesítése.
A Skoda Roomsternek nagy a térkínálata, az újszerű belsőtér-kialakítás, valamint a változtatható ülésrendszer révén az átalakíthatóság és az egyéni igényekhez igazítás új korszakát vezeti be. Ez igaz a különleges egyterű árára is, a várakozásoknak megfelelően gyenge motorral és hárommilliós alapárral indul hazai útjára a Roomster.
A Nissan bejelentette, hogy a következő két év folyamán a teljes világpiacra gyártott világautók új modellcsaládját mutatja be, melyek első változatának értékesítése 2006-ban kezdődik meg Kínában. A Livina Geniss névre keresztelt kínai változat lesz az első olyan Nissan modell, amelynek a forgalmazását más kontinensek és országok előtt Kínában kezdik meg.
A PSA Peugeot Citroën és a Dongfeng Motor Group Company Ltd. a DPCA - Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles kínai közös vállalat a Hubei tartományban található Wuhan települést választotta az új termelési egység színhelyéül, amely évente 150 ezer gépjármű gyártására szolgál majd.
Az év első hat hónapjában világszerte 763 ezer Citroënt adtak el, ami 2005 első félévéhez viszonyítva 5 százalékos fejlődést jelent. A fejlődés mértéke csak a második negyedévet figyelembe véve 5,5 százalék volt, ami 399 ezer eladott gépjárműnek felel meg.
Budapesten és vidéken is fejlődik a BMW Magyarország márkakereskedői hálózata: július 6-án rakták le az alapkövét a miskolci BMW márkakereskedés, a Wallis Autó Holding tulajdonában lévő Szinva Motor Kft. új épületének. A zöldmezős beruházás keretében épülő bemutatóterem már a 2008-as BMW előírásoknak megfelelően készül majd el.
A holtankoljak.hu adatbázisának legfrissebb adatai szerint ma reggelre virradóan átlagosan mintegy 3 forinttal emelkedtek a benzinárak. A kutak tehát érvényesítették a korábban várt, háromforintos emelést.
A BMW M6 Cabrio a vérbeli rajongók álomautója, akik a hatalmas erőt és teljesítményt a rendkívül stílusos, nyitott autózás világában keresik. Tíz henger, öt liter lökettérfogat, 373 kW/507 LE teljesítmény és 520 newtonméteres maximális forgatónyomaték – ezek az akár 8000-en túl is dinamikusan pörgethető hajtómű főbb adatai. A BMW nagy kabrió 4,8 másodperc alatt 100 kilométer/órás tempóra gyorsító, nyitott sportkocsi.
Életet menthet a vasúti átjárókban egy kaposvári mérnök találmánya. A "füttyoszlopnak" elnevezett berendezést Demény Rezső fejlesztette ki, s arra szolgál, hogy a vasúti átjárókban akkor is figyelmeztesse a közlekedőket a vonat közeledtére, ha meghibásodik a fénysorompó, vagy ha nincs sorompó az átjáróban.
A Seat modellválasztékának egyik legcsábítóbb és legfeltűnőbb modellje, a León FR visszatér a kereskedők bemutatótermeibe. Az Altea FR után a León FR a Seat új generációs modelljeinek második tagja, amely karosszériáján az „FR” (Fórmula Racing) jelzést hordozhatja.
A múlt szerdai 8 forintos emelés után szerdától újra emelkedik a benzin ára: ezúttal 3 forinttal. A benzinár emelkedésének oka a forint gyengesége mellett valószínűleg az, hogy beindult az amerikai nyaralási szezon - azaz megugrott a benzin iránti kereslet, ami felveri a világpiaci jegyzésárakat.
Az új Mercedes-Benz Sprintert két helyszínen, Düsseldorfban és Ludwigsfelde-ben gyártják. A ludwigsfelde-i gyárban a platós járművek és az alvázak gyártása folyik. Az új termékhez egy teljesen új, a legmodernebben automatizált berendezésekkel ellátott gyártósort hoztak létre. Így ott egy új építőcsarnok mellett egy új fényezőműhely is keletkezett.