Pert vesztett a BKK, ki kell adnia az éjszakai buszok adatait
A Közlekedő Tömeg indított pert az éjszakai járatok utasszámáért.
A Közlekedő Tömeg indított pert az éjszakai járatok utasszámáért.
Az elektronikus jegyrendszer négy év szerencsétlenkedés utáni szerződésbontásáról magyarázkodott Tarlós István az Echo TV műsorában. A főpolgármester azt mondta, tudta, hogy baj van, csak azt nem, mekkora. De 2020-ra mégis lesz elektronikus jegyrendszer.
A főpolgármester szerint az elektronikus jegyrendszer bedőlésének vannak önálló felelősei. Azt nem tudta megmondani, mekkora összeget költöttünk a projektre, de szerinte az a pénz sem veszett kárba.
Vagy semmit nem tudott Tarlós István az e-jegyrendszer ügyének állásáról, vagy nem tudta rávenni a BKK felelőseit, hogy jelentsenek neki. Egyik sem megnyugtató hír, ez olvasható ki a BKK közleményéből.
Az elektronikus jegyrendszer bedőlése után Tarlós István kezdeményezte Dabóczi Kálmán BKK-vezér kirúgását, illetve a BKK-t is felügyelő Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettest is lefokozta. Tarlós István és másik helyettese, Bagdy Gábor állítja, mit sem tudtak a BKK elektronikus jegyrendszerrel kapcsolatos vajúdásáról.
A főpolgármester a szükséges személyi döntéseket meghozza, írja a főváros közleményében, miután kiderült, a BKK szerződést bontott a leszállító céggel.
Nem egyhamar lesz elektronikus jegy Budapesten.
Több utas rosszul lett, miután valaki paprikasprayt fújt ki a 2-es metró egyik szerelvényén.
Több utat lezárnak, és a menetrendek is módosulnak a hétvégén.
Ugyanakkor használni még nem lehet majd őket, az e-jegyrendszer bevezetése még csak távlati cél.
A balesetben szerencsére senki nem sérült meg.
A Közlekedő Tömeg a trolihálózat fejlesztését sürgeti, de szerintük egészen másképp és máshová kellene beforgatni az új önjáró járműveket, mint ahogyan és ahová a BKK elképzeli.
November 12-től a Kossuth tér–Batthyány tér–Várbazár–Petőfi tér útvonalon, és ugyanígy vissza közlekedő járat indul D2-es jelzéssel.
Akár szerződésbontás is következhet a német céggel az elektronikus jegyrendszer ügyében – derült ki a BKK vezérigazgatójának bizottsági meghallgatásán. A bevezetés időpontja totál homály, miközben Dabóczi Kálmán olyanokra hivatkozik a projekt nehézségeiről beszélve, mint az ázsiai időeltolódás, vagy a veronai buszbaleset. A projekt hibáiért ki nem mondva Vitézy Dávid korábbi BKK-vezért okolja a főváros.
Épp halottak napjának környékét sikerült kiválasztani arra, hogy az Új Köztemetőhöz tartó villamosvonalakat elkezdjék felújítani. A BKK rendkívüli buszokat állít forgalomba.
Karbantartást végez a MÁV-HÉV Zrt., emiatt most szombaton és vasárnap pótlóbusz jár Szigetcsép és Ráckeve között, november 19-éig pedig egy vágányon közlekednek a járatok Szigetszentmiklós-Gyártelep és Tököl között, és emiatt ismét megváltozik a menetrend.
Erről szóló törvénymódosítást nyújtottak be az Országgyűlésnek múlt pénteken. A TASZ lát aggályokat a tervezett szabályozásban.
Változik a Gellért téren áthaladó villamosok és buszok menetrendje, a 2-es metró a Kossuth téren, a földalatti a Vörösmarty utcánál nem áll meg, autóval pedig kerülje el az Andrássy utat és a Műegyetem rakpartot, ha teheti.
A cél az, hogy a járművek biztonságos oldaltávolságot tartsanak, és jobban odafigyeljenek a kerékpárosokra.