szerző:
Z. B.
Tetszett a cikk?

Az elektronikus jegyrendszer bedőlése után Tarlós István kezdeményezte Dabóczi Kálmán BKK-vezér kirúgását, illetve a BKK-t is felügyelő Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettest is lefokozta. Tarlós István és másik helyettese, Bagdy Gábor állítja, mit sem tudtak a BKK elektronikus jegyrendszerrel kapcsolatos vajúdásáról.

A főváros pénteki, a főpolgármester által jegyzett sajtóközleményében azt írja, több határidő módosítást követően, hosszú vívódást követően felbontotta a szerződést a a BKK igazgatósága az elektronikus jegyrendszert leszállító Scheidt&Bachmann céggel.

A történtek miatt Tarlós István kezdeményezte a BKK vezérigazgatójának, Dabóczi Kálmánnak pozícióból való felmentését.

A BKK részéről a kivitelezési bonyodalom súlyának elhúzódó téves értelmezése, illetve szofisztikus magyarázatai folytán mára semmiképp sem indokolható időveszteség következményeként az illetékes, BKK-t felügyelő főpolgármester-helyettes feladata a jövőben a városüzemeltetésre korlátozódik, írják. A fejlesztések közvetlen felügyeletével ezt követően általánosan dr. Bagdy Gábor főpolgármester-helyettest bízom meg - áll Tarlós közleményében.

Ez magyarra lefordítva annyit jelent, Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettest is lefokozták, de ki nem rúgták.

Tarlósék azt állítják, nem tudtak semmiről

A főpolgármesteri hivatal még csütörtökön, miután kiderült a szerződésbontás, közleményt adott ki a saját maga tisztára mosása érdekében, melyben azt írták: az elektronikus jegyrendszerrel kapcsolatos problémákról se Tarlós István főpolgármesternek, se Bagdy Gábor főpolgármester-helyettesnek nem voltak információi. Illetve hogy a fővárost nem érte anyagi kár.

Előbbi állítás pedig azért furcsa, mert a sajtóközleményt jegyző Bagdy Gábor a pénzügyi főpolgármester-helyettes jogosult egyedül a főváros szervezeti működési szabyálzata szerint arra, hogy Budapest pénzügyeiről tárgyaljon, és ő is tárgyalt az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal (EBRD) a budapesti elektronikus jegyrendszernek nyújtott hitelről. Tarlós pedig most éppen rá ruházta át a városfejlesztési feladatot Szeneczeytől.

De Dabóczi Kálmán BKK-vezér három hete tartott bizottsági meghallgatása óta a nyilvánosság is tudhatja, hogy a projekt sehol sem áll, és bármikor szerződésbontás következhet. És nem ez volt az első ilyen bizottsági meghallgatás, Dabóczi rendszeresen részt vett ilyen meghallgatásokon a fővárosban, ahol elmondta, hogy áll az elektronikus jegyrendszer. És mint a főváros által jegyzett sajtóközleményből is kiderült, a szerződésbontás már november 21-én meg is történt, azaz 8 nappal a nyilvánosságra kerülés előtt.

Még egy személyi ok miatt furcsa, ha Tarlós nem tudott az elektronikus jegyrendszer haldoklásáról, Szegvári Pétert ugyanis éppen a főpolgármester ültette a BKK igazgatóságába, hogy mindenről tudjon, ami a cégnél történik - Szegvári egyébként Tarlós főtanácsadója, elég problematikus tehát, ha nem tanácsolta a főpolgármesternek, hogy tegyen valamit, mert az elektronikus jegyrendszer a bedőlés határán áll.

Legalább 8-9 milliárd forintos kár érte a fővárost

Szintén nem állja meg a helyét, amit Tarlósék írtak, hogy nem érte anyagi kár a fővárost az elektronikus jegyrendszer bedőlése miatt. Úgy tudjuk, mintegy 8-9 milliárd forintot költött Budapest a most már teljesen bedőlt elektronikus jegyrendszerre, de a 444.hu úgy számolt, 11 milliárdot költöttünk rá eddig.

Mindezt úgy, hogy eddig semmilyen eredménye nem volt a projektnek, és a szerződésbontás után könnyen elképzelhető, hogy teljesen újra kell kezdeni az egészet, azaz az eddigi pénzt gyakorlatilag az ablakon szórta ki Budapest.

VEKE: félő, hogy bedaráják a BKK-t is

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület azt írja Facebookján, attól tartanak, hogy az eset ürügyet szolgáltathat a BKK megszüntetésére. Tarlós korábban is hangoztatta, ha újraválasztják, meg szeretné szüntetni a BKK-t.

LMP: fejlelentést teszünk hűtlen kezelésért

Az LMP az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írja, szerintük a hűtlen kezelés tényállása az ügyben megalapozott, ezért feljelentést tesznek.

Beigazolódott az, amit korábban az LMP többször hangsúlyozott: az elektronikus jegyrendszert tulajdonképpen csak közpénz-szivattyúnak használta a főváros és a BKK vezetése, hiszen az eddigi tenderek is bebizonyították: értelmetlen kiadásokra mentek el az adófizetői forintok, olyan beszerzési eljárásokat folytattak le, ahol a győztes cég a BKK jegyautomatáknál is bizonyította inkompetenciáját, ráadásul nem rendelkezik az elektronikus rendszer kiépítéséhez szükséges referenciákkal sem, írják.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!