szerző:
Z. B.
Tetszett a cikk?

Az elektronikus jegyrendszer bedőlése után Tarlós István kezdeményezte Dabóczi Kálmán BKK-vezér kirúgását, illetve a BKK-t is felügyelő Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettest is lefokozta. Tarlós István és másik helyettese, Bagdy Gábor állítja, mit sem tudtak a BKK elektronikus jegyrendszerrel kapcsolatos vajúdásáról.

A főváros pénteki, a főpolgármester által jegyzett sajtóközleményében azt írja, több határidő módosítást követően, hosszú vívódást követően felbontotta a szerződést a a BKK igazgatósága az elektronikus jegyrendszert leszállító Scheidt&Bachmann céggel.

A történtek miatt Tarlós István kezdeményezte a BKK vezérigazgatójának, Dabóczi Kálmánnak pozícióból való felmentését.

A BKK részéről a kivitelezési bonyodalom súlyának elhúzódó téves értelmezése, illetve szofisztikus magyarázatai folytán mára semmiképp sem indokolható időveszteség következményeként az illetékes, BKK-t felügyelő főpolgármester-helyettes feladata a jövőben a városüzemeltetésre korlátozódik, írják. A fejlesztések közvetlen felügyeletével ezt követően általánosan dr. Bagdy Gábor főpolgármester-helyettest bízom meg - áll Tarlós közleményében.

Ez magyarra lefordítva annyit jelent, Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettest is lefokozták, de ki nem rúgták.

Tarlósék azt állítják, nem tudtak semmiről

A főpolgármesteri hivatal még csütörtökön, miután kiderült a szerződésbontás, közleményt adott ki a saját maga tisztára mosása érdekében, melyben azt írták: az elektronikus jegyrendszerrel kapcsolatos problémákról se Tarlós István főpolgármesternek, se Bagdy Gábor főpolgármester-helyettesnek nem voltak információi. Illetve hogy a fővárost nem érte anyagi kár.

Előbbi állítás pedig azért furcsa, mert a sajtóközleményt jegyző Bagdy Gábor a pénzügyi főpolgármester-helyettes jogosult egyedül a főváros szervezeti működési szabyálzata szerint arra, hogy Budapest pénzügyeiről tárgyaljon, és ő is tárgyalt az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal (EBRD) a budapesti elektronikus jegyrendszernek nyújtott hitelről. Tarlós pedig most éppen rá ruházta át a városfejlesztési feladatot Szeneczeytől.

De Dabóczi Kálmán BKK-vezér három hete tartott bizottsági meghallgatása óta a nyilvánosság is tudhatja, hogy a projekt sehol sem áll, és bármikor szerződésbontás következhet. És nem ez volt az első ilyen bizottsági meghallgatás, Dabóczi rendszeresen részt vett ilyen meghallgatásokon a fővárosban, ahol elmondta, hogy áll az elektronikus jegyrendszer. És mint a főváros által jegyzett sajtóközleményből is kiderült, a szerződésbontás már november 21-én meg is történt, azaz 8 nappal a nyilvánosságra kerülés előtt.

Még egy személyi ok miatt furcsa, ha Tarlós nem tudott az elektronikus jegyrendszer haldoklásáról, Szegvári Pétert ugyanis éppen a főpolgármester ültette a BKK igazgatóságába, hogy mindenről tudjon, ami a cégnél történik - Szegvári egyébként Tarlós főtanácsadója, elég problematikus tehát, ha nem tanácsolta a főpolgármesternek, hogy tegyen valamit, mert az elektronikus jegyrendszer a bedőlés határán áll.

Legalább 8-9 milliárd forintos kár érte a fővárost

Szintén nem állja meg a helyét, amit Tarlósék írtak, hogy nem érte anyagi kár a fővárost az elektronikus jegyrendszer bedőlése miatt. Úgy tudjuk, mintegy 8-9 milliárd forintot költött Budapest a most már teljesen bedőlt elektronikus jegyrendszerre, de a 444.hu úgy számolt, 11 milliárdot költöttünk rá eddig.

Mindezt úgy, hogy eddig semmilyen eredménye nem volt a projektnek, és a szerződésbontás után könnyen elképzelhető, hogy teljesen újra kell kezdeni az egészet, azaz az eddigi pénzt gyakorlatilag az ablakon szórta ki Budapest.

VEKE: félő, hogy bedaráják a BKK-t is

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület azt írja Facebookján, attól tartanak, hogy az eset ürügyet szolgáltathat a BKK megszüntetésére. Tarlós korábban is hangoztatta, ha újraválasztják, meg szeretné szüntetni a BKK-t.

LMP: fejlelentést teszünk hűtlen kezelésért

Az LMP az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írja, szerintük a hűtlen kezelés tényállása az ügyben megalapozott, ezért feljelentést tesznek.

Beigazolódott az, amit korábban az LMP többször hangsúlyozott: az elektronikus jegyrendszert tulajdonképpen csak közpénz-szivattyúnak használta a főváros és a BKK vezetése, hiszen az eddigi tenderek is bebizonyították: értelmetlen kiadásokra mentek el az adófizetői forintok, olyan beszerzési eljárásokat folytattak le, ahol a győztes cég a BKK jegyautomatáknál is bizonyította inkompetenciáját, ráadásul nem rendelkezik az elektronikus rendszer kiépítéséhez szükséges referenciákkal sem, írják.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!