szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A főpolgármester a szükséges személyi döntéseket meghozza, írja a főváros közleményében, miután kiderült, a BKK szerződést bontott a leszállító céggel.

Az elektronikus jegyrendszer a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által leszerződött és menedzselt projekt, amellyel kapcsolatos problémákról se Tarlós István főpolgármesternek, se Bagdy Gábor főpolgármester-helyettesnek nem voltak információi, írja sajtóközleményében a városháza.

A BKK Igazgatósága novemberben felmondta az elektronikus jegyrendszer kiépítésére és üzemeltetésére kötött szerződést. A szerződésbontás indoka a szállító megfelelő bankgarancia nyújtásával kapcsolatos szerződésszegése.

A Fővárost anyagi kár nem érte. A probléma hosszú időn át tartó elhallgatása miatt a főpolgármester a szükséges személyi döntéseket meghozza, írják.

A BKK a szerződésbontás után igen előnytelen helyzetbe került. Egyrészt mert lejárt a bankgarancia, azaz a biztosíték arra, hogy a német cég fizetni fog, így pedig igen nehezen lesznek kötelezhetők arra, hogy szállítsák le a szoftvert – a jegyolvasókat, ellenőrzőket és beléptetőkapukat ugyan már leszállították, de ez a projekt könnyebbik fele volt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!