Fényűző karácsonyi ajándéknak is beillik az a hatalmas doboz, amely hamarosan Szeged északi határában hirdeti majd a BYD kínai elektromosautó-gyár magyarországi megtelepedését. Nehezebb kérdés, hogy ki örülhet neki a legjobban. A kínaiak jelentős állami támogatást kapnak, és belépőt az Európai Unió belső piacára, a kormány az akkumulátorgyárak mellé megszerezte azt a beruházót, amelynek nagy tételben szüksége lehet az energiatárolókra, Botka László pedig kipipálhatja polgármestersége eddigi nagy hiányosságát, a valódi ipari előrelépést jelentő cég Szegedre csábítását.
Botka mindenesetre diadalként jelentette be a BYD érkezését és ezzel az ötmilliárd eurós, 300 hektáros beruházás hivatalos indulását. A politikus hét éve még Orbán Viktor kihívójaként akart baloldali alternatívát kínálni az országnak, most a keleti nyitásban és az erőltetett (autó)iparosításban segíti a kormányt. Igaz, a korábbi szocialista kormányoknak és a helyi baloldalnak sem volt ellenükre a kínai kapcsolatok szorosabbra fűzése. A régóta ezen a vonalon nyomuló szegedi exszocialista Ujhelyi István októberben azzal büszkélkedett el, hogy európai parlamenti képviselői munkája mellett elvállalta a sencseni iparkamara tiszteletbeli tagságát – pont ott, ahol a BYD bázisa is van.