Időt nyertek az autógyártók: enyhít az EU a kibocsátási szigoron
Elég lesz hároméves átlagban teljesíteni a CO2-kvóta kötelezettségeket.
Elég lesz hároméves átlagban teljesíteni a CO2-kvóta kötelezettségeket.
Szerinte az elektromos autók piacán nem kínálati, sokkal inkább keresleti problémák vannak.
A Fidelity elemzői szerint nem elégségesek azok az erőfeszítések, amelyeket a cégek a 2030-as nettó zéró karbonkibocsátás elérése érdekében tesznek. További finanszírozás, technológiai innováció és szabályozás − csupán néhány a megjelölt területek közül, melyeken előrelépésre van szükség, ha be akarjuk temetni a célok és a valóság közötti szakadékot.
Az iparhoz hasonlóan az agrárvilág szereplőit is bevonnák a szén-dioxid-kvóták kereskedésébe, ám ahhoz, hogy egy gazdaság földje szénmentessé, és igazán termővé váljon, 10-12 éven át egy speciális talajművelő módszert kell alkalmazni. A pénzen kívül ösztönző lehet a tudat, hogy ezzel sokban hozzá lehet járulni a klímakatasztrófa elkerüléséhez.
Érdekes stratégia kezd kirajzolódni az autógyártóknál, ahogyan közeledik Európában az elektromos autók teljes hatalomátvétele.
Az ENSZ 2030-ig tartó időszakra vonatkozó fenntartható fejlődési menetrendjében 17 célt foglalt össze: a világszervezet előírásait idővel minden országnak, ezen belül pedig az ipar szereplőinek is be kell tartani. Lássunk egy olyan IT-céget, ami nemcsak betartja, de túl is teljesíti saját vállalásait, sőt, a fenntarthatóbb jövő élérése érdekében felhasználóit is együttműködésre hívja.
Mobillal lefilmezi az autót és a hatóság jutalékot fizet a bírságból New Yorkban.
A villanymotoros jármű egy töltéssel mintegy 200 kilométert képes megtenni.
2030-ig legalább 55 százalékkal kellene csökkenteni a széndioxid-kibocsátást. Nálunk jó, ha 35 százalékkal sikerül.
Minden olyan gyártónak, amely évente több mint 1000 autót dob piacra nulla emmisziós modellekkel kell rendelkeznie 2035-re.
Különböző iparágak 27 vállalata nyílt levélben kérvényezte az Európai Uniónál, hogy legkésőbb 2035-tól tiltsa be az új, belső égésű motorral rendelkező autók forgalmazását.
Hivatalosan 12 százalékkal csökkent egy év alatt az autók CO2-kibocsátása Európában.
Jelentős lépésre szánták el magukat a legnagyobb kamiongyártók, valamint az Európai Autógyártók Szövetsége.
A vitorlás hajók egykor a nemzetközi kereskedelem alapját képezték, és most egy svéd hajóépítő csúcstechnológiás ötleteivel megint komoly szerepet kaphatnak a környezetbarát szállítmányozásban.
Egy kéttonnás autó után például 2000 euró (717 ezer forint) pluszadót kell majd fizetni.
A jelenlegi tervek helyett öt évvel később jönne el a nullaemissziós járművek kora.
Eddig csak a belvárosi részeken kellett a CO2-kibocsátás arányában fizetni a behajtásért.
Az autók alapvető biztonsági tesztjei mellett egyre fontosabbak a valós körülmények között végzett károsanyag-kibocsátási tesztek is.
2022 végével megszüntetik a csak hagyományos motorral felszerelt autóik forgalmazását.
Az Opel vezére szerint az uniós környezetvédelmi célkitűzések teljesítése fontosabb feladat az autóeladások növelésénél.