szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ezt még Vitézy Dávid sem hinné el, ha nem a saját szemével olvasná a MÁV-közleményt.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, októberben nem jár majd a Railjet Budapest és München között, Bécsig lehet vonatozni, ott át kell majd szállni bizonyos járatokon. Pénteken derült ki az is, hogy mivel Csehországban pályafelújítást végeznek október 1-jétől 13-ig, valamint október 25-től december 1-jéig, ezért a Metropol EuroNight (EN 476) és a Metropolitan EuroCity (EC 270) vonatok is csak Břeclavig közlekednek.

Az ezt bejelentő közleménynek van egy furcsasága is: azoknak, akik önhibájukon kívül késik le a Berlinbe vagy Varsóba tartó csatlakozást, azt javasolja a MÁV, hogy éjszakázzanak Břeclav állomásának a váróteremében. Szó szerint ezt írják:

Akik a Berlinbe vagy Varsóba közlekedő kocsicsoport valamelyikébe váltottak jegyet, de a kocsit továbbító vonatot nem érik el, Břeclav állomáson a váróteremben várakozhatnak, másnap reggelig.

A mondatra Vitézy Dávid hívta fel a figyelmet a MÁV hivatalos Facebook-oldalán egy kommentben.

„Sok tízezer forintba kerül egy fülke ezeken az éjszakai vonatokon, melyek Budapestet a német és a lengyel fővárossal kötik össze, én is használtam mindkettőt az elmúlt hónapokban. Tényleg az a MÁV hivatalos mondása az utasainak, hogy aludjanak a padon a breclavi állomáson? Ezt nem akarnám elhinni, ha nem olvasnám leírva” – írja a korábbi közlekedésügyi államtitkár.

Már a vonatpótlóbusz-pótló vonatot is bevetette a MÁV, mielőtt kiakadtak az osztrákok

Az osztrák vasúttársaság állítja, hogy kommunikált a MÁV-val a hibákról, mielőtt levágta a magyar vonatokat a nyugati vasúthálózatról, a magyar reakcióra még várni kell. Megnéztük, mennyire indokolják a késések a szokatlanul barátságtalan osztrák lépést, és hogy milyen gondok voltak, amíg ide eljutottak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!