Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A magyarok 9 százaléka fekteti be pénzét, és az emberek leginkább befektetési alapba invesztálnak; Európa-szerte a megkérdezettek 16, világszerte pedig 33 százaléka fekteti be megtakarításait - derül ki a Nielsen piackutató internetezők körében végzett felméréséből.
A Nielsen több mint 28 ezer internethasználót kérdezett meg ötvenhat országban. A cég szerdai közleménye szerint Magyarországon a befektetők 48 százaléka rendelkezik befektetési alap termékkel, részvénye 34, kötvénye, állampapírja 20, devizapiaci befektetése 16, többféle lehetőséget kombináló strukturált befektetési terméke 11 százaléknak van. Arannyal, ezüsttel vagy drágakővel a magyar internethasználók 9 százaléka rendelkezik.
A vizsgált ötvenhat ország átlagában a válaszadók több mint kétharmada - 67 százaléka - részesíti előnyben a részvényt. Utána következik a befektetési alap 52, az arany, ezüst vagy drágakő 33, a kötvény 32, a devizapiaci befektetés 21, majd a strukturált befektetési termék 11 százalékkal - olvasható a közleményben.
Befektetési tranzakcióit az érintett magyarok 69 százaléka online bonyolítja le, bankfiókot keres fel 48, vezetékes, illetve mobiltelefont használ 16, illetve 14 százalék. Brókercégen vagy befektetési alapkezelőn keresztül a befektetők 14 százaléka intézkedik, 11 százaléka pedig pénzügyi tervezőt és tanácsadót vesz igénybe.
Globálisan is vezet az online bankolás; a válaszadók átlag 73 százaléka használja. Bankfiókba tranzakció miatt 69 százalék megy el személyesen, 31 százalék mobil-, 30 pedig vezetékes telefonját veszi igénybe erre a célra. Brókercéghez vagy befektetési alapkezelőhöz fordul 26 százalék, míg pénzügyi tervezővel vagy tanácsadóval 22 százalék konzultál a Nielsen adatai szerint.
A kutatás feltárta azt is, hogy az internetező magyar fogyasztók 62 százaléka személyes pénzügyi és befektetési döntéseinél csak saját magában bízik. Barátok, rokonok és munkatársak véleményére 22 százalékuk ad. Pénzügyi tervezőre, tanácsadóra hallgat 8 százalék. Tévéből, rádióból hallott, internetről vett kommentárok, szakértők tippjeit 6 százalék veszi figyelembe. Ösztönszerűen, impulzívan a magyarok 2 százalék dönt befektetéseiről.
Globálisan 49 százalékkal vezetnek a csak önmagukban bízó pénzügyi befektetők. Pénzügyi tanácsadóhoz 20 százalék fordul, és 18 százalék veszi tekintetbe barátok, rokonok és munkatársak meglátásait. A média kommentárjai, szakértői 9 százalék számára számítanak.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Régóta határérték felett mozgott az összkoleszterinszintem, és egy nap eljött az a pont, amikor úgy éreztem, harmincasként változtatnom kell az életemen ahhoz, hogy idős koromban is egészséges maradjak. Így sikerült megtennem az első lépéseket.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Három másik, magyar érdekeltségű ügyben is előreléptek.
Folytatódik a józsefvárosi önkormányzat jogfosztása.
Tanksapkán, töltőpisztolyon lehet látni.
Ajánló a HVG legfrissebb számából.