Nielsen: spórolósak a magyar fogyasztók
Magyarországon a spórolásra törekvő válaszadók 77 százaléka nevezte meg a kiárusításokat és promóciókat a kedvező lehetőségek között a Nielsen kutatása szerint.
Magyarországon a spórolásra törekvő válaszadók 77 százaléka nevezte meg a kiárusításokat és promóciókat a kedvező lehetőségek között a Nielsen kutatása szerint.
Nem változott a sorrend az élelmiszer-kereskedelmi láncok toplistájának élén: a Nielsen piackutató adatai szerint a legnagyobb forgalmazó tavaly is a Tesco volt, amelyet két magyar tulajdonú kereskedelmi hálózat, a CBA és a Coop követ.
Stabilizálódott a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok piaca, kiskereskedelmi forgalmuk nem változott az előző évhez viszonyítva, mintegy 300 milliárd forintot ért el tavaly március és az idén február között, a mennyiséget nézve 1 százalékkal nőtt – állapította meg a Nielsen piackutató vállalat.
Az általános élelmiszerüzletek száma tavaly 2 százalékkal, 332 egységgel csökkent, az év végén 19.569 boltban árusítottak élelmiszert Magyarországon - közölte a Nielsen piackutató vállalat csütörtökön.
Dan Brown A da Vinci-kód című könyvéből adták el a legtöbbet Nagy-Britanniában 12 év alatt - körülbelül 7 milliárd 388 millió forint értékben - a Nielsen piackutató cég adatai szerint.
Megállt a napi fogyasztási cikkek eladásának csökkenése Magyarországon, az idén a harmadik negyedévben mennyiségben is és értékben is ugyanakkora forgalmat ért el az élelmiszer-kiskereskedelem, mint a tavalyi év azonos időszakában - közölte a Nielsen piackutató vállalat kedden. A Nielsen szerint ezzel megszakadt a 2009 második negyedéve óta tartó negatív tendencia.
Magyarországon az internet használók 80 százaléka rendelkezik nagy sebességű internet kapcsolattal, míg az európai átlag 65 százalék - derül ki az ACNielsen Piackutató Kft. (Nielsen) legfrissebb, nemzetközi felmérésből.
A magyarok többsége túl drágának tarja az egészséges étkezéshez szükséges élelmiszereket - derül ki a Nielsen piackutató felméréséből.
A magyarországi élelmiszer-kereskedelemi láncok mintegy 165 milliárd forint forgalmat értek el saját márkás termékeikkel az idén az első félévben, ami 2 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában − közölte a Nielsen piackutató vállalat.
A magyarok optimistábbak a nemzetközi átlagnál a válságból való kilábalás megítélésében: amíg ugyanis 48 ország válaszadóinak átlagosan 21 százaléka gondolja, hogy hazája a következő tizenkét hónap során kikerül a gazdasági recesszióból, addig Magyarországon 23 százalék- többek közt ez derül ki a Nielsen piackutató vállalat májusi felméréséből.
A magyar internetezők az európai átlagnál jóval nagyobb arányban tájékozódnak a világhálón gyógyszerek, gyógyhatású termékek vásárlása előtt – egyebek közt ezt állapítja meg a Nielsen piackutató felmérése.
A Mai Piac szaklap és a Nielsen piackutató közösen osztotta ki az idei év Sikertermék díjait a kereskedők által legsikeresebbnek ítélt, újonnan bevezetett termékeknek.
Az élelmiszerek bolti forgalma értékben 1, mennyiségben 3 százalékkal csökkent 2009 áprilisa és 2010 márciusa között az előző év hasonló időszakához viszonyítva – derül ki a Nielsen piackutató vállalat 90 termékcsoportot vizsgáló felméréséből.
Tovább szárnyal az energiaital kiskereskedelmi forgalma, és meghaladta a 14 milliárd forintot 2009. februárja és 2010. januárja között. Ez 15 százalékkal több, mint az előző hasonló időszakban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat kiskereskedelmi indexe.
Befejeződött a kereskedők megkérdezése a „Mai Piac-Nielsen Sikertermék 2010” verseny keretében.
Idén január-februárban 2 százalékkal nőtt a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok kiskereskedelmi eladása a tavalyi hasonló időszakhoz képest. A forgalom meghaladta a 46 milliárd forintot, az értékesített mennyiség azonban 1 százalékkal csökkent − áll a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb összeállításában.
Tavaly az átlag felett nőtt a húskészítmények, a kávé, a gyümölcsjoghurt és a kutyaeledel kiskereskedelmi eladása. Az élelmiszerek összforgalma értékben 2 százalékkal emelkedett, mennyiségben 1,5 százalékkal csökkent 2008 decembere és 2009 novembere között.
Magyarországgal együtt kilenc fejlett európai országban csökkent az élelmiszer-kiskereskedelem mennyiségben mért forgalma a harmadik negyedévben, tavaly július-szeptemberhez képest, ugyanakkor Magyarországon a forgalom értéke nőtt – közölte a Nielsen piackutató cég.
Tizenkilenc európai országban nőtt a bizalom, míg Dániában, Hollandiában és Csehországban csökkent. Magyarországon 6 ponttal javult a Nielsen piackutató cég fogyasztói bizalmi indexe idén októberben, áprilishoz képest. Így 58 pontos a legfrissebb magyar mutató, amely azonban még mindig messze van a válság előtti szinttől.
Az idei ünnepi időszakban mintegy 2 milliárd forint körüli kiskereskedelmi forgalom várható a csokoládémikulás figurák értékesítéséből, ha az elmúlt évek növekedési trendje folytatódik – közölte a Nielsen piackutató vállalat pénteken a legutóbbi három év ünnepi édesség-szezonjának adatai alapján.