VW dízelbotrány: a felelősöket áprilisban nevezhetik meg
A cég beismerte, hogy a fejlesztői egyszerűen nem tudták megoldani a károsanyag-kibocsátási határértékek betartását.
A cég beismerte, hogy a fejlesztői egyszerűen nem tudták megoldani a károsanyag-kibocsátási határértékek betartását.
A masszív csalási botrányba keveredett Volkswagen német autógyár szerdán bejelentette, hogy az eredetileg becsült 800 ezernél jóval kevesebbet, csak nagyjából 36 ezer járművét érintheti a szén-dioxid-kibocsátási ügy.
A katari állam nagytulajdonos a cégben, pár milliárd eurót buktak a dízelbotrányon, azt is akarják például, hogy a dolgozóknak kisebb szava legyen a fontos döntéseknél.
A Volkskwagent alaposan megtépázza a dízelbortány, a korábbi világelsőség helyett hónapok óta főként a veszteségekről és az apadó keresletről szólnak a céggel kapcsolatos hírek. Most kiderült, még a globális cirkuszt kirobbantó Amerikában is van olyan szegmens, ahol a VW drasztikus növekedésre volt képes.
Drágább lesz az autózás csalás nélkül, viszont annyiért már megvehetők a jövő autói.
A Volkswagen vezetősége már a botrány kirobbanása előtt is tudott a dízelmotorok emissziós értékét megváltoztató szoftverekről – állítja a német Bild am Sonntag, a vállalat szóvivője azonban cáfolja a hírt.
Német sajtóértesülések szerint újabb szoftverproblémát tártak fel a Volkswagen német autógyártó konszernnél: ezúttal bizonyos autók esetében az üzemanyag-fogyasztást befolyásoló hibát találtak.
A Volkswagen egy videót tett közzé, hogy milyen módosításokkal lesznek mérésre megfelelők a dízelbotrányban érintett járműveik. Ettől aligha felelnek meg a környezetvédelmi határértékeknek, de legalább szabályos mintát adnak.
Csak az amerikai VW-tulajdonosknak jár kártalanítás a dízelbotrány után.
Kiadta a Volkswagen a hamis szén-dioxid kibocsátási adatokkal rendelkező autóinak listáját. A vártnál sokkal több dízel érintett az ügyben.
A dízelbotrány és néhány jelentős felvevőpiac zsugorodása megérződik a Volkswagen teljesítményén.
A Deutsche Welle német közszolgálati adó Győrben járt, és az Audi-gyár dolgozóit is kikérdezte a Volkswagen-botrány lehetséges hatásairól.
Előbb a Volkswagentől, majd a Porsche Holdingtól, most pedig az Auditól vált meg azonnali hatállyal Martin Winterkorn.
Nincsenek olyan adatok, amelyek bizonyítanák, hogy Magyarországnak konkrét bevételkiesést okozott a Volkswagen-konszern körül kialakult botrány - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kedden a Párbeszéd Magyarországért (PM) hétfői közleményére reagálva. A tárca szerint eddig az autópiacon nem történt olyan változás, amit az ágazat korábban feltételezett, az itthon forgalomba helyezett autókkal kapcsolatban pedig korai az adókiesést illetően becslésekbe bocsátkozni.
Állítják, hogy egyetlen autógyár sem képes megfelelni a szabályoknak.
A Volkswagen-csoport vezető tervezője az olasz származású Walter de Silva, november végével leköszön posztjáról.
Ha az eddigi botrány nem lett volna elég nagy érvágás, most itt egy újabb malőr a német gyár autói körül.
A Moody's befektetési hitelminősítő intézet szerdán leminősítette a Volkswagen-adósosztályzatait, mert szerintük sokat rontott a vállalat hosszútávú bevételei szempontjából a kirobbant dízelbotrány.
Ellentmondást találtak autóik szén-dioxid-kibocsátásának és fogyasztásának meghatározott és mért értékei között. Az ügyben 800 ezer európai autó érintett. A cég saját becslése szerint 2,2 milliárd euróba kerülhet ez a fiaskó.