#Volánbusz

zCast – Vitézy Dávid: Ha jó alternatívát csinálunk, az emberek maguktól le fogják tenni az autót
 

zCast – Vitézy Dávid: Ha jó alternatívát csinálunk, az emberek maguktól le fogják tenni az autót

Miért nem lehet Budapesten kezdeni a budapesti autóprobléma megoldását? Hogyan állít használható példát London és Prága a magyar fővárosnak? Ki kéne-e árusítsuk a vágányainkat? Van-e autósüldözés, lehet-e dugódíj? Fenntarthatósági podcastunk évadnyitójában Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár és egykori BKK- és BFK-vezér válaszolt az elmúlt hónapok legégetőbb közlekedési kérdéseire és vetítette előre nemzetközi példákon keresztül, hogy jó szakpolitikával milyen szerepe lehetne a tömegközlekedésnek egy fenntartható jövőben.

Nagy Iván László Nagy Iván László








Vitézy: 2034-ig várhatunk arra, hogy a MÁV-ot nyomás alá helyezze a piaci verseny
 

Vitézy: 2034-ig várhatunk arra, hogy a MÁV-ot nyomás alá helyezze a piaci verseny

A mellékvonalak bezárása kormányokon átívelő politikai pótcselekvés, aminek kevés köze van a vasút problémáihoz, ahogy azok megoldásához is. Most – saját ígéreteivel is szembemenve – mégis ehhez nyúl az Orbán-kormány. Pedig a mellékvonalak egy része Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár szerint menthető lenne, ráadásul a bezárás után „a megtakarítás vonalanként egy hónapban egy MÁV-os igazgató bérét nem éri el". A belföldi vasúti személyszállításnak jót tenne a piacnyitás, de erre csak 2034-től látszik remény.



A most leálló tíz vasúti mellékvonalból hármat éppen Orbánék nyitottak újra
 

A most leálló tíz vasúti mellékvonalból hármat éppen Orbánék nyitottak újra

Alacsony kihasználtságú vasúti mellékvonalakat zár be augusztustól a kormány – az az Orbán-kabinet, amelyik ugyanezért „vasútrombolást” kiáltva hibáztatta ellenzékből a baloldali kormányokat, majd kampányígéretté tette a vonalak visszanyitását. Kormányra kerülve többel így is tett – most éppen ezek közül maga zár be újra hármat. A cél nem a takarékosság, hanem a leállás után felszabaduló néhány jármű és a személyzet forgalmasabb vonalakra irányítása.




Pénz nélkül kell eredményt hozniuk a lefejezett állami óriáscégek új vezetőinek
 

Pénz nélkül kell eredményt hozniuk a lefejezett állami óriáscégek új vezetőinek

Változott az Orbán-kormány személyzeti politikája: mostanság olyanok juthatnak pozíciókhoz, akik azt ígérik, a jelenlegi pénzügyi keretek között is képesek a hatékonyság növelésére. Az elmúlt hetekben nemcsak a katonaságnál és a tudománypolitikában hullottak a fejek, hanem a MÁV–Volánbusz-csoportnál és az MVM-nél is.

Gyenis Ágnes, Kovács Gábor, Szabó Yvette Gyenis Ágnes, Kovács Gábor, Szabó Yvette