Nincs megállás: kínai akkuipari fejlesztőközpont épülhet Zalaegerszegen
A beruházás a Zalazone tesztpálya köré fog összpontosulni.
A beruházás a Zalazone tesztpálya köré fog összpontosulni.
A volt innovációs miniszternek várhatóan egy évig sem kell elviselnie, hogy nem ő gyakorolja a közérdekű vagyonkezelő alapítvány (kekva) tulajdonosi jogait a szülővárosában csaknem 70 milliárd forintból felépített autóipari tesztpálya, a ZalaZone felett. Bár az uniós elvárások miatt Palkovics László tavaly októberben lemondott a kuratóriumi elnöki posztról, a kormány most egy újabbat kreált. A jelenleg a mesterségesintelligencia-fejlesztésekért felelős kormánybiztos arról is beszélt a HVG-nek adott interjúban, hogy a kormány „brüsszelező” politikája mellett miként vennének igénybe uniós támogatásokat.
Mégis el lehet venni a vagyonkezelő közalapítványokba kiszervezett egykori állami vagyont?
Egy újabb, a kormány által is támogatott vagyonkezelő alapítványba viszi kedvencét, a zalai autós tesztpálya fejlesztőjét és üzemeltetőjét Palkovics László volt miniszter. Bár ez végre egy csúcstechnológiás projekt, az Orbán-rendszer jegyeit így is magán viseli.
Az új alapítványban az állam csatlakozó alapítóként vesz részt.
A ZalaZone mellett lesz a Nio első hazai aksicsere-állomása, és az akár 300 km/h-s tempót lehetővé tevő új oválszakasszal bővülő pályán már javában tesztelik a Xiaomi 1548 lóerős új elektromos autóját és a teljesen önvezető járgányokat. Pezseg az autóipari élet Zalában.
Rekordarányban költi a pénzt fegyverekre a kormány. Az épülő magyar hadiipart egyelőre csak a saját hadsereg fejlesztésére szánják, az exportot ugyanis blokkolja a kapacitáshiány és a kormány „békepártiként” kommunikált álláspontja.
Palkovics László gyorsan növekvő jármű- és hadiipari, illetve egyetemi birodalma több mint száz, jellemzően minisztériumi és Fidesz-közeli embernek ad zsíros vezetői állást.
A Széchenyi István Egyetemet fenntartó és Palkovics László exminiszter elnökletével működő alapítvány új holdingcéget hozott létre egyebek mellett a 50 milliárdból megépített zalai járműipari tesztpálya vagyonkezelésére.
Miután sikerrel teljesítettük a VW Rally 2022 távját, egy egész napot autóztunk a német márka autóival az ország egyetlen teljesen lakatlan városában, illetve legkisebb forgalmú autópálya-szakaszán. A hipermodern ZalaZone tesztpályán jártunk.
Ötmilliárd forintos beruházással a zalaegerszegi járműipari tesztpályán hozza létre egyik vidéki bázisát a Védelmi Innovációs Kutatóintézet – jelentette be Palkovics László innovációs és technológiai miniszter.
A jól ismert tatárföldi teherautómárka hosszabb távon gyártást is hozna Magyarországra.
Más cég nem is pályázott a munkára.
A szakemberek szerint azzal, hogy az önvezető autók egymással és a környezetükkel is folyamatosan kommunikálnak, óriási mennyiségű adat jön létre.
70 százalékban kész a ZalaZone, létesítményeinek kihasználtsága egyelőre 25-30 százalék körüli.
Egy exkluzív ügyfele biztosan volt a nyáron a ZalaZone pályának.
A német cég a menetbiztonsági rendszereit tudja itt valós körülmények közt tesztelni.
A bérköltségek ötödét sem fedezte az összeg.
A Duna Aszfalt építi tovább a Zalazone autóipari tesztközpontot.
A három éve épülő autóipari tesztpálya 65-70 százalékban már elkészült. Most a fékezési tesztekre alkalmas területet adták át.