Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Az új alapítványban az állam csatlakozó alapítóként vesz részt.
Kiválik a jelenleg a Széchenyi István Egyetemért Alapítvány tulajdonában lévő zalaegerszegi Autóipari Próbapálya Zala (APZ) Kft., és a jövőben új, önálló közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány jön létre a ZalaZone járműipari innovációs ökoszisztéma működtetésére ZalaZone Alapítvány névvel – közölte a zalaegerszegi önkormányzat.
A zalaegerszegi járműipari tesztpályát megvalósító APZ Kft. a Széchenyi István Egyetemért Alapítvány 100 százalékos tulajdonában van, és az alapítvány járműipari innovációs közfeladatainak megvalósítását végzi.
A zalaegerszegi önkormányzat közlése szerint a ZalaZone tesztpálya fejlődése olyan mértéket öltött, ami kiemelt központtá tette a járműipari innovációk terén, ezért szükséges, hogy a további működtetése egy önálló közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány keretében folytatódjon.
„A tesztpálya-beruházás harmadik ütemének idei megvalósulásával az oktatási jellegű kutatási célok mellett a piaci jellegű működés jelentősége is megnő, amelynek országos, illetve nemzetközi szintű kihasználhatóságát az biztosítja a leginkább, ha a tesztpálya a jövőben önállóan, országos hatáskörben működik, és tulajdonjogilag nem egy térségi, egyetemi ökoszisztémához kapcsolódik” – tették hozzá.
Az alapítvány szétválasztásáról a Széchenyi István Egyetemért Alapítvány kuratóriuma mint alapítói joggyakorló döntött. Ennek eredményeként a Széchenyi István Egyetemért Alapítványból az APZ Kft. 100 százalékos üzletrésze és a kapcsolódó közfeladatok kiválnak, és egy új, önálló közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány jön létre, amelyben az állam csatlakozó alapítóként vesz részt.
A hétfői bejelentés kapcsán a Zaol.hu arról számolt be, hogy az üzleti, tudományos és kutatási célokat egyszerre szolgáló tesztpálya egyedülálló elemei – többféle, még fel nem mért tulajdonosi részarányok értékén túl – jelenleg több mint 70 milliárd forintos értéket képviselnek, a szolgáltatásait 53 járműipari megrendelő veszi igénybe, a bővítése az igényeknek megfelelően folyamatos. A heteken belül létrejövő alapítvány kuratóriumában és a felügyelő bizottságban a székhelyül szolgáló Zalaegerszeg képviselői is jelen lesznek.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A megosztottságra épít a JobbRandi és a BalRandi, amelyet ugyanaz a cég üzemeltet, a háttérben pedig egy visszás társkeresőiről ismerős név sejlik fel.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.