Nincs megállás: kínai akkuipari fejlesztőközpont épülhet Zalaegerszegen

A beruházás a Zalazone tesztpálya köré fog összpontosulni.

  • HVG
Nincs megállás: kínai akkuipari fejlesztőközpont épülhet Zalaegerszegen

Intelligens, új energiájú járművek és energiatároló rendszereik kutatás-fejlesztési, tesztelési, tanúsítási központját hozhatja létre Magyarország és Kína Zalaegerszegen – közölte a ZalaZone Járműipari Tesztpálya a Vg.hu szerint.

Az amerikai, ázsiai és európai piacok kiszolgálására is alkalmas központ létrehozásában kulcsszerepet vállal a China-U.S. Green Fund, a Zhongzhi Zhitong Testing Technology, valamint az Autóipari Próbapálya Zala Kft. A felek szándéknyilatkozata szerint közös beruházással a ZalaZone köré alternatív energiákra összpontosító ökoszisztéma épül.

Mint arról a HVG beszámolt, májusban a Zalazone kivált a Széchenyi István Egyetemért Alapítványból, és új, önálló közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány jön létre a Zalazone járműipari innovációs ökoszisztéma működtetésére Zalazone Alapítvány névvel.

Palkovics László újabb kinevezés előtt: „Valószínűleg az átlagnál jobban elboldogulok a tesztpálya irányításával”

A volt innovációs miniszternek várhatóan egy évig sem kell elviselnie, hogy nem ő gyakorolja a közérdekű vagyonkezelő alapítvány (kekva) tulajdonosi jogait a szülővárosában csaknem 70 milliárd forintból felépített autóipari tesztpálya, a ZalaZone felett. Bár az uniós elvárások miatt Palkovics László tavaly októberben lemondott a kuratóriumi elnöki posztról, a kormány most egy újabbat kreált.

A gépészmérnök végzettségű kormánytag, Palkovics László kezdeményezésére 2016-ban döntötte el az Orbán-kormány, hogy ha már az ország iparában és exportjában meghatározó a járműgyártás, akkor ehhez kutatás-fejlesztés is társuljon, méghozzá éppen Palkovics szülővárosában, Zalaegerszegen – írtuk korábban.

Az volt a terv, hogy egy, a legmodernebb technológiával felvértezett tesztpályával vonzzák oda az egyetemeket, fejlesztőket, befektetőket. A beruházás, a ZalaZone jelentős része mára el is készült, a napokban az óránként 180–270 kilométeres sebességű járművek kipróbálására alkalmas ovális pályát is átadták.

A mostani, kínaiakkal közös beruházás „magában foglalja a távol-keleti és európai járműgyártók és beszállítók közös fejlesztési és validációs tevékenységeit és további energetikai alkalmazásokat”. Az együttműködés résztvevői a közlemény szerint arra törekednek, hogy a kutatási-fejlesztési eredmények minél gyorsabban hasznosuljanak az ipari termelésben. Azt ígérik, hogy ezzel új munkahelyeket, beszállítói lehetőségeket és nemzetközi befektetéseket hoznak Magyarországra.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.