Nincs megállás: kínai akkuipari fejlesztőközpont épülhet Zalaegerszegen

A beruházás a Zalazone tesztpálya köré fog összpontosulni.

  • HVG HVG
Nincs megállás: kínai akkuipari fejlesztőközpont épülhet Zalaegerszegen

Intelligens, új energiájú járművek és energiatároló rendszereik kutatás-fejlesztési, tesztelési, tanúsítási központját hozhatja létre Magyarország és Kína Zalaegerszegen – közölte a ZalaZone Járműipari Tesztpálya a Vg.hu szerint.

Az amerikai, ázsiai és európai piacok kiszolgálására is alkalmas központ létrehozásában kulcsszerepet vállal a China-U.S. Green Fund, a Zhongzhi Zhitong Testing Technology, valamint az Autóipari Próbapálya Zala Kft. A felek szándéknyilatkozata szerint közös beruházással a ZalaZone köré alternatív energiákra összpontosító ökoszisztéma épül.

Mint arról a HVG beszámolt, májusban a Zalazone kivált a Széchenyi István Egyetemért Alapítványból, és új, önálló közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány jön létre a Zalazone járműipari innovációs ökoszisztéma működtetésére Zalazone Alapítvány névvel.

Palkovics László újabb kinevezés előtt: „Valószínűleg az átlagnál jobban elboldogulok a tesztpálya irányításával”

A volt innovációs miniszternek várhatóan egy évig sem kell elviselnie, hogy nem ő gyakorolja a közérdekű vagyonkezelő alapítvány (kekva) tulajdonosi jogait a szülővárosában csaknem 70 milliárd forintból felépített autóipari tesztpálya, a ZalaZone felett. Bár az uniós elvárások miatt Palkovics László tavaly októberben lemondott a kuratóriumi elnöki posztról, a kormány most egy újabbat kreált.

A gépészmérnök végzettségű kormánytag, Palkovics László kezdeményezésére 2016-ban döntötte el az Orbán-kormány, hogy ha már az ország iparában és exportjában meghatározó a járműgyártás, akkor ehhez kutatás-fejlesztés is társuljon, méghozzá éppen Palkovics szülővárosában, Zalaegerszegen – írtuk korábban.

Az volt a terv, hogy egy, a legmodernebb technológiával felvértezett tesztpályával vonzzák oda az egyetemeket, fejlesztőket, befektetőket. A beruházás, a ZalaZone jelentős része mára el is készült, a napokban az óránként 180–270 kilométeres sebességű járművek kipróbálására alkalmas ovális pályát is átadták.

A mostani, kínaiakkal közös beruházás „magában foglalja a távol-keleti és európai járműgyártók és beszállítók közös fejlesztési és validációs tevékenységeit és további energetikai alkalmazásokat”. Az együttműködés résztvevői a közlemény szerint arra törekednek, hogy a kutatási-fejlesztési eredmények minél gyorsabban hasznosuljanak az ipari termelésben. Azt ígérik, hogy ezzel új munkahelyeket, beszállítói lehetőségeket és nemzetközi befektetéseket hoznak Magyarországra.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.