Lebontják a repülőgépeket, a kapitányi ülésből és a biztonsági övekből bőröndöket csinálnak az Emiratesnél
A légitársaság átalakított repülőgépeinek újrahasznosított anyagaiból készít táskákat és egyéb utazási kiegészítőket az Emirates.
A légitársaság átalakított repülőgépeinek újrahasznosított anyagaiból készít táskákat és egyéb utazási kiegészítőket az Emirates.
Az amerikai légierő elképzelése szerint a pilóta nélküli drónok a harci repülőgépek mellett, nem pedig helyettük harcolnának. Az egyik ilyen társeszköz a Thanatos néven bemutatott lehet.
Vénaszkennerrel és további fejlesztetésekkel erősítették meg a Bécs–Schwechati nemzetközi repülőtér biztonsági rendszerét.
Több bizonyíték alapján is sejteni vélik, de csak feltételezések szintjén és információmorzsákból sikerült eddig felépíteni, hogy mégis mi mindenre lehet képes az állítólag 1980-as/90-es években fejlesztett amerikai felderítő gép, melyet Aurora és SR-91 Aurora néven egyaránt emlegetnek.
Bár ránézésre hasonlít rá, a Pathfinder 1 léghajó felépítése teljesen más, mint az 1937-ben katasztrofális véget érő Hindenburg. A fejlesztést a Google társalapítója, Sergey Brin cége végezte, sokáig a legnagyobb titoktartás mellett.
Az osztrák Turbulence Solutions nevű cég állítja, hogy a repülőgépen utazók turbulenciaterhelése 80 százalékkal is csökkenthető, és ehhez nem kell más, mint egy két méter hosszú rúd és néhány érzékelő.
Visszafordult a London-Stansted repülőtérre a Titan Airways Airbus A321neo repülőgépe, miután a felszállást követően nem sokkal három ablakát is elveszítette, ráadásul a vízszintes vezérsíkja is megsérült. A hatóságok az eseményt súlyos incidensnek minősítették.
One Device, azaz „egy készülék” néven fut az Emirates új projektje, melynek keretein belül az Egyesült Arab Emírségek légitársaságának minden légiutas-kísérője egyedi alkalmazásokkal konfigurált Apple készüléket kap munkájához.
A Hydra 400 sugárhajtású drónt arra tervezték, hogy segítsen nagyon nehéz dolgok emelésében is. A harcokban és a logisztikában is segítheti a brit hadsereget.
Katapultált a pilótája annak az F-35B típusú lopakodó vadászgépnek, amit vasárnap óta nem találnak a hatóságok.
A német H2FLY 2016 óta végez tesztrepüléseket a HY4 nevű gépével, ám most először emelkedett úgy a magasba a szerkezet, hogy folyékony hidrogént tankoltak bele. Mivel a technológia felskálázható, később a kereskedelmi gépekbe is beépíthetik.
A kacslábú rákok növekedési mintázatai vezethetik el a hatóságokat arra a helyszínre, ahol 239 ember veszítette életét – illetve tűnt el – a Malaysia Airlines 370-es járatának fedélzetén.
Nem egyszerűen az első, hanem a nulladik akar lenni a sugárhajtású utasszállító gépek piacán – mintha ezt sugallná az amerikai startup, a JetZero neve. A tavalyelőtt alapított vállalat csupa szárny géppel próbálná felkavarni a most az Airbus és a Boeing által uralt piacot.
Az Egyesült Államok repülőterein túl kevés a légiforgalmi irányítással foglalkozó személyzet, ez pedig szinte állandóan balesetveszélyes helyzetet teremt – mutatnak rá a legfrissebb adatok.
Különleges beszélgetéssel készül fedélzeti szórakoztatórendszerének csatornáján az Egyesült Arab Emírségek légitársasága: nem csak a néző, az interjúalany is éppen a levegőben lesz majd. Igaz, ez utóbbi valamivel magasabban, igazából a levegőn már túl.
A kaliforniai Mojave-sivatagban tesztelhetik annak a szuperszonikus repülőgépnek a technológiai demonstrátorát, amely a hangsebességnél jóval gyorsabban szállíthat majd utasokat. Már több nagy légitársaság is érdeklődik a technológia iránt.
A Pibot humanoid robotot dél-koreai mérnökök fejlesztették. Képes arra, hogy alkalmazkodjon a pilótafülkék felépítéséhez, és vezérelje az ott lévő műszereket.
Páratlan fényűzés jellemzi azt az Embraer Legacy 600-as típusú repülőgépet, amely szerdán Moszkva mellett lezuhant, a fedélzetén Jevgenyij Prigozsinnal – aludni is kényelemben lehet rajta, de egy felszerelt konyha, és nem éppen az utasszállító járatokon megszokott mosdó is található a gépen.
Sikeresen demonstrálta az úgynevezett aktív flatterelnyomást a repülőgépeken egy nemzetközi kutatócsoport, melyet a magyar SZTAKI vezetett.
Egy új műhold-konstelláció fogja segíteni a polgári repülőgépek valós idejű követését, amely a radaros technológia korszerű kiegészítése lesz.