Nagy bejelentést fog tenni pénteken a NASA
Speciális kialakítást kapott az X-59 néven emlegetett újfajta repülőgép, ami úgy tudja átlépni a hangsebességet, hogy a hangrobbanás nem hangosabb annál, mint amikor valaki becsapja egy autó ajtaját.
Speciális kialakítást kapott az X-59 néven emlegetett újfajta repülőgép, ami úgy tudja átlépni a hangsebességet, hogy a hangrobbanás nem hangosabb annál, mint amikor valaki becsapja egy autó ajtaját.
Nem a mostani az első eset, hogy gond van a Boeing 737 Max géptípussal. Ezúttal ugyan nem történt tragédia, de ez minden bizonnyal csak a szerencsének köszönhető. Összeszedtünk minden fontos információt, ami a balesetről és az évek óta problémás repülőgépről tudható.
A hatóságok szerint a kiszakadt darab megtalálása kulcsfontosságú a baleset okainak felderítéséhez.
A gép kényszerleszállást hajtott végre.
Akár 90 százalékkal is csökkenthető lehet a repülés karbonlábnyoma egy ürülékből előállított kerozinnal, azonban van egy komoly buktatója az elképzelésnek.
Minden eddiginél nagyobb sebességre gyorsíthatja a repülőgépeket az a hajtómű, amely kínai híradások szerint kétféle üzemmódban is képes működni. Egyelőre keveset tudni róla, de fejlesztői állítják, hatékony.
A Norse Atlantic Airways és az Avinxt norvég cégek azon dolgoznak, hogy a jövőben biztonságosabb és gyorsabb legyen a repülőgépek karbantartása. A tervek szerint több héten át tartó feladatot tud majd elvégezni a gépük alig néhány óra leforgása alatt.
Csak december első 8 napjában már 11 olyan meghibásodás történt orosz repülőgépeknél, amely akadályozta a felszállást. Szakértők szerint a helyzet csak egyre rosszabb lesz.
Az amerikai hadsereg már jövőre csatasorba állítja azokat a drónokat, amelyek rakétákat és ellenséges drónokat is képesek leszedni a levegőben. Szükség esetén viszont még a bázisra is vissza tudnak repülni.
Hidrogént kell üzemanyagként tankolni abba a két új drónba, melyeket az izraeli HevenDrones fejlesztett. A cég szerint ezzel újradefiniálják a drónozás fogalmát.
Már jövő évtől találkozhatnak az utasok az elektronikus árnyékolókkal az Emirates repülőgépein. Gombnyomásra állíthatják be, hogy mennyi fényt szeretnének beengedni az ablakon, de a személyzet kezében ott lesz a mindent felülbíráló gomb.
Sikeres, teljesen automata repülést hajtott végre az Airbus Helicopters. A vállalat a Vertex kódnevű projekt keretében próbálta ki a repülésirányító rendszerek kezelésére használt új, egyszerűsített interfészt (HMI), valamint az automata funkciókat. Az Airbus UpNext által kifejlesztett technológiákat egy érintőképernyős tablet vezérli, amellyel egyszerűsödhet a küldetések előkészítése és irányítása, biztonságosabb lehet a repülés és csökkenthető a helikopter pilótájának munkaterhelése.
A Virgin Atlantic légitársaság Boeing 787 Dreamliner típusú gépe bizonyította: tisztán zöld üzemanyaggal is meg lehet tenni Európa és az Egyesült Államok között az utat.
Amekkora behemótok, annyira lomhák is, mégis jócskán akadnak olyan területek, ahol a repülőgépeknél és helikoptereknél jobb szolgálatot tehetnek. A modern léghajók fejlesztésén több vállalat mérnökei is régóta dolgoznak, munkájuk gyümölcsei mostanában kezdenek beérni.
Az Airbus Auto'Mate nevű rendszere több forrásból gyűjt adatokat, amiket a mesterséges intelligencia dolgoz fel, hogy biztonságos legyen a repülőgépek megtankolása repülés közben.
A világon először teszteltek élesben 100 százalékban fenntartható repülőgép-üzemanyaggal (SAF) működő hajtóművet Airbus A380-as óriásgépen. Iparági várakozások szerint az ilyen jellegű üzemanyag segítségével akár 85 százalékkal is csökkenthető lehet a kereskedelmi gépek hajtóművének szén-dioxid-kibocsátása.
A brit hírszerzés szerint visszatérhet egy, még az 1980-as években fejlesztett szovjet felderítőgép, ami akár orosz területről is képes lehet felderítőmunkákat végezni a katonaság számára.
A Norse Atlantic Airways Boeing 787-es repülőgépe egy 3000 méter hosszú és 60 méter széles futópályán landolt az Antarktiszon, hogy 45 főt és 12 tonna felszerelést juttasson el a Troll kutatóállomásra.
A frankfurti lett Európa első olyan repülőtere, amely az összes légitársaság minden utasa számára megnyitotta a biometrikus azonosítás lehetőségét. A német Fraport reptér-üzemeltető a svájci SITA technológiai szolgáltató megoldását használja a japán NEC eszközeivel.
A Vertiia nevű repülő autót egy ausztrál házaspár fejleszti. Ha elkészül, segíthet csökkenteni a légi közlekedés karbonlábnyomát.