Közel 20 milliárd forintos bukta a komáromi és iváncsai akkugyártásban
Az akkugyártás küszködik, a dél-koreai SK-cégek is hatalmas veszteséget hoztak össze 2024-ben.
Az akkugyártás küszködik, a dél-koreai SK-cégek is hatalmas veszteséget hoztak össze 2024-ben.
Az ázsiai akkugyárak betelepítése nem jelent diverzifikációt, csak a német függést erősíti. Ráadásul a magyar gazdaság túl energiaintenzív. Javítani kellene a termelékenységet, ehhez az élelmiszeripart, a gyógyszergyártást és a turizmust kellene a gazdaságfejlesztés fókuszába helyezni. A 15 éve kormányzó Fidesz gazdasági minisztere egy konferencián felmondta a gazdaságfejlesztéssel kapcsolatos fő külső kritikákat.
A járműgyártás már jobban teljesített, mint egy éve, de az akkugyártás továbbra is borzasztó számokat produkál. Csak azért lehetett pont ugyanolyan a magyar ipar összteljesítménye, mint egy éve, mert ezúttal kettővel több munkanap volt.
A környezetvédelem olyan terület, ahol sokan először szembesülnek azzal, hogy a hatalom veszélyezteti a jogaikat, többek között ezért, és a címben jelzett gondolat miatt is fontos, hogy mindenki tudja, mit tehet, ha szembeszállna az aktuális új nagy akkugyárral vagy bármilyen környezetvédelmi problémával. Ebben segít a zCast legújabb adása: sikerek, kudarcok, civil aktivizmus és a párbeszéd alapfeltételei.
Az állami befektetési ügynökség szerint a gyár elleni demonstráción felszólaló polgármester velük is és a kínai gyárat építő vállalattal is többször egyeztetett, a gyár felépítését támogatta.
A „gépek és szállítóeszközök” kivitele 7,4 százalékkal csökkent. Ezen belül az autóexport 10 százalékos visszaesést szenvedett el, az akkukat is magában foglaló villamos gépek exportja ötödével zuhant.
Környezeti mérőállomások tucatját működtető vállalkozást alapított a debreceni önkormányzat és a helyi egyetem.
Két éve csökken a magyar ipari kibocsátás, ilyesmire 2001 óta egyszer sem volt példa. A ludas elsősorban az autó- és az akkugyártás. A gazdasági minisztérium vádaskodva mutogat Németországra, pedig a kormány felelőssége, hogy az erőltetett akkuiparosítással nemhogy csökkentette volna, de növelte a nyugati függést. Idén újabb termelőkapacitások létesülnek, pedig a meglévőek is kihasználatlanok.
Az akkugyártásban megint 30 százalék fölött volt a visszaesés októberben. Még a járműgyártás is csak 4 százalékkal csökkent. Az ipar amúgy szépen muzsikálna.
A jegybank szerint sokkal gyorsabban megtérült volna, és jobban modernizálta volna a magyar gazdaságot, ha az akkuiparba tolt ezermilliárdok akár csak töredékét a hatékonyabb termelési módok és ágazatok kapták volna.
A CATL és az EVE Power nem vár, a projektek mennek előre. Hogy hatékony kritikákkal ne találkozhassanak, azt egy tavalyi kormányrendelet biztosítja.
A Samsung és az SK több száz dolgozót bocsátott el tavasztól nyár végéig, írja a Telex. A munkaerő-közvetítőn keresztül foglalkoztatottak közül még többet ereszthettek szélnek, de róluk nincs pontos adat.
Újabb erős jel, hogy az akkugyártás után az akkubontás lesz az ország következő nagy álombiznisze. Jelzés ez arra is, hogy a kormány tényleg még idén belevágna az új üzemek létesítésének előkészítésébe.
Az ipari termelés összességében 4,9 százalékkal volt kisebb májusban, mint egy évvel korábban. Ezen belül a járműgyártás 14,5 százalékkal zuhant, a legnagyobb visszaesés az akkugyártásban volt: 32 százalékos.
Nem csak a tavaly májusihoz képest, de még a pocsék idén áprilishoz képest is tovább csökkent az ipari termelés. Visszaesett a jármű- és akkugyártás is.
Az ipar egésze és a legtöbb alág többet termelt idén áprilisban, mint tavaly áprilisban. Ám ez csak annak volt köszönhető, hogy idén hárommal több munkanap volt. Az akkugyártáson azonban a több munkanap hatása sem segített, hatalmas, 20 százalék fölötti volt a visszaesés.
A járműgyártás 11,5 százalékkal esett vissza márciusban, az akkugyártás 17,5 százalékkal. Az ipari termelés összességében 2,8 százalékkal csökkent, ha figyelembe vesszük, hogy idén márciusban kevés munkanap volt. Az év hátralévő részében sem várható sok jó, március végén az ipar rendelésállománya 21 százalékkal volt kisebb, mint egy évvel korábban.
Uniós szinten kellene támogatni az elektromosautók vásárlását, beleértve a használt járművekét. A nemzetgazdasági miniszter a jelek szerint attól tart, hogy állami támogatások híján nem lesz elég kereslet a magyarországi akkugyárak termékeire.
1500 milliárd forintnál is többet áldoz a kormány akkuipari beruházásokra, azoktól várva a gazdaság felemelkedését. A felelőtlen engedélyeztetés miatt azonban felmérhetetlenek az egész Kárpát-medencét veszélyeztető környezeti károk. Domokos László és Fülöp István írása.
A kérdések úgy vannak megfogalmazva, hogy a támogató válasz felé tereljék a válaszadókat, nem beszélve a magyarázatokról. Az akkugyártást a kérdőív nevén sem nevezi, de támogatandóként kínálja fel. A kérdőív kitöltéséhez meg kell adni egy sor személyes adatot, és hozzájárulást kell adni azok későbbi felhasználásához.