Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Az akkugyártás küszködik, a dél-koreai SK-cégek is hatalmas veszteséget hoztak össze 2024-ben.
A dél-koreai akkugyártó magyarországi leánya, az SK On Hungary árbevétele a 2023-as 1,14 milliárd dollárról 985 millió dollárra csökkent. Az árbevétel szinte teljes egészében a cégcsoporton belüli értékesítésből származott. A cég működése veszteségbe fordult, a 2023-as 34 millió dollár nyereség után 2024-ben 21,5 millió dollár veszteség jött össze.
A másik SK-cég, az SK Battery Manufacturing Kft. 2024-es vesztesége 31,7 millió dollár lett, az árbevétel itt még drasztikusabban visszaesett, 1,3 milliárd dollárról 736 millió dollárra.
Ez összesen a két SK-cégben 53,2 millió dollár, vagyis jelenlegi árfolyamon 19 milliárd forint veszteség.
Ami nem meglepő, a hazai akkugyártás tavaly egész évben küszködött, és ami azt illeti, idén sem talált magára.
Kiszivárgott információk szerint az SK jelentős leépítéseket tervez Magyarországon. Azt, hogy az SK-nál valami nem oké, már abból lehetett sejteni, hogy Iváncsáról a tavalyi próbaüzem után elküldték a kölcsönzött, nagyjából hatszáz kirgiz munkást. Ők voltak azok, akik fekáliával kenték össze a mosdókat búcsúzóul. Akkor azonban a magyar munkavállalókhoz a cég még nem nyúlt.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Magyar Péter azt mondja, van receptje a lakhatási válság ellen. A feladat nem kicsi: lakhatási szakértőt, az építéstörténet szakértőjét és a témával foglalkozó szociológust is kérdeztünk az emberemlékezet óta tartó lakhatási válság okairól és a fordulat lehetőségéről.
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.
Idén először a kormány nem utólag dob mentőövet az adósságoktól roskadozó kórházaknak.