Még az idén megkezdődik a Teslák berlini gyártása
Hamarosan legördülnek a gyártósorokról az első német Teslák, de a gyártás felfuttatása hosszabb időt vehet igénybe.
Hamarosan legördülnek a gyártósorokról az első német Teslák, de a gyártás felfuttatása hosszabb időt vehet igénybe.
A tisztán elektromos hajtásláncú autók sokkal kevesebb alkatrésszel rendelkeznek és teljesen más felépítésűek, mint belsőégésű motoros társaik, ami komoly hatást gyakorol az iparágra.
Bár a hétköznapi sofőrök mindebből keveset érzékelnek, az autóipar épp jelentős átalakuláson megy keresztül. Fontos, hogy amikor autóiparról beszélünk, nem csak a konkrét autógyártókra gondolunk, hanem azok beszállítóira, partnereire, akik nélkül bizony megállna az élet, de legalábbis a gyártás.
Egy-egy mai autóban több száz elektronikai félvezető alkatrész van, amelyekhez most nem lehet kellő mennyiségben hozzájutni.
A bajor gyártó müncheni fejlesztési központjában szimulátor fronton szinte csak úgy repkednek a sokszoros 4K felbontások, a több tíz tonnás tömegek és a megawattos teljesítmények.
A villanyosítást viszont nem tudja elkerülni a Stellantis sportos hangvételű olasz márkája.
Egyre több autógyártó fejleszt fenntartható vagy vegán kabintereket. Például a Volvo C40-ben egyáltalán nem maradt bőrbevonatú elem, még a kormánykeréken sem.
A japánok szerint a kilátások bizonytalanok következő hónapokra is, miközben a kereslet nagyon erős.
A Bloomberg korábban arról írt, hogy az Apple-nél már 2014 óta folyik az autonóm járművekkel kapcsolatos munka, de a projekt még mindig nagyon korai stádiumban van.
Minden várakozást felülmúlt a magyar gazdaság növekedése a második félévben, a részletes számokból kiderül, melyek voltak a húzóágazatok: elsősorban azok, amelyeket a legkeményebben érintett a járványválság egy évvel korábban.
Három év múlva már csak és kizárólag villanyautók érkeznek majd a DS-től.
A kínai okostelefon-gyártó veheti meg a Saab jelenlegi tulajdonosát.
Három hétre nyúlt el az alkatrészhiány miatti termelési szünet.
A japán vállalat több régióban, köztük Európában is visszább vesz a termelésből.
A közép- és hosszútávú tervezést azonban egyelőre nehezíti, hogy a hazai autógyárak pillanatnyilag azt sem tudják, hogy holnap miből szerelik össze a mostani szériákat.
Az Izera márka megfizethető árú elektromos autókat gyártana.
A 82 milliós ország saját piaci mérete alapján is eltarthat egy autómárkát.
A német autóipari csoport bemutatta mestertervét a következő tíz évre.
Az Opelt is tulajdonló Stellantis vállalatcsoport 30 milliárd eurót költ el tizennégy márkája villamosítására.