#autóteszt

Kia Sportage-teszt: mit nem ér egy jó dizájn
 

Kia Sportage-teszt: mit nem ér egy jó dizájn

A dél-koreai Kia Európában is látványosan nyomul, mostanában a városi terepjárók fűtött keresletű piacán különösen a Sportage jeleskedik. A zsolnai Kia gyárból kigördített suv már eddig is húzómodelljüknek számított. Az elég jól eltalált formatervnek köszönhetően itthon – az olcsóbb Suzuki- és Dacia-modellek után – máris az eladási listák harmadik helyére kúszott fel.

Heimer György Heimer György


Mercedes C-osztály kupé teszt: nem jönni, megérkezni
 

Mercedes C-osztály kupé teszt: nem jönni, megérkezni

Annak, aki ilyen karakterű autót keres, rendszerint mindennél fontosabb a márkaérték. Talán nem is az autóé, hanem a saját magáé. Elvégre a jómódot stílusosan kell tálalni, éreztetve, hogy a farzsebben nyugvó lapos pénztárca valójában "arany" hitelkártyát rejt. Ebben tökéletes partner a Mercedes-Benz C-Coupé.


Toyota RAV4 Hybrid-teszt: a hiányzó láncszem
 

Toyota RAV4 Hybrid-teszt: a hiányzó láncszem

Megint a tutiba nyúlhat bele a Toyota, amikor hibrid nagyhatalomként a legdivatosabb szegmensbe, a városi szabadidő-autók közé szabadítja alternatív hajtásláncú modelljét. A RAV4, amely húsz évvel ezelőtt volt már divatautó, most hibrid változatban megint visszakerülhet a "kívánatosok ligájába".


Lexus IS 200t-teszt: egy japán harcos Európa ellen
 

Lexus IS 200t-teszt: egy japán harcos Európa ellen

Az biztos, hogy nem jön majd minden sarkon szembe egy belőle mint egy BMW-ből. A Lexus IS a harmadik nemzedékénél is megőrizte egyediségét. Hozzánk pedig - hibridek kora ide vagy oda - egy kifejezetten európai szájízű, négyhengeres, kétliteres turbómotorral érkezett meg. A kérdés csak az: van-e olyan jó, mint közvetlen ellenfelei?


100 éves a BMW, és ezerrel készül a következő 100-ra
 

100 éves a BMW, és ezerrel készül a következő 100-ra

Ott voltunk hétfőn, amikor alapításának százéves évfordulóját ünnepelte a bajor autómárka. Most, a negyedik ipari forradalomnak is titulált digitális átrendeződés idején a BMW is az alternatív hajtásokban és az önvezető járművekben látja saját jövőjét. Kérdés, hogy az ellenfelei is maradnak-e ugyanazok az ismert gyártók, például a stuttgarti csillagosok és az ingolstadti négykarikások. Mindenesetre a müncheni cég kitett magáért a jubileumi eseményén.


Akár tetszik, akár nem - Mercedes-Benz GLE Coupé-teszt
 

Akár tetszik, akár nem - Mercedes-Benz GLE Coupé-teszt

A stuttgartiak a BMW X6 sikerén felbuzdulva piacra dobták a saját kupésított terepjárójukat, amely a szabadidő-autók praktikumát ötvözné a sportkupék eleganciájával és a közvetlenebb vezetési élménnyel. Utánajártunk, hogy az AMG-csomagos GLE Coupénak vajon sikerül-e megfelelnie az egymásnak ellentmondó kritériumoknak.


Negyedik Prius: hibridek közt a pápa
 

Negyedik Prius: hibridek közt a pápa

Bizony nagykorú mára az a fura autó, amelyet sokan megmosolyogtak még néhány évvel ezelőtt is. A Toyota Prius életképességét mi sem bizonyítja jobban, hogy a 18 év alatt, amióta az utcákat koptatja, akadt belőle egymillió kilométert futott példány is. Pedig jellemzően a legtöbb Priusnak nem csak a csillogás jut, hanem a taxislét.



Ford Mustang Convertible-teszt: megérte 50 évet várni?
 

Ford Mustang Convertible-teszt: megérte 50 évet várni?

Tavaly óta Magyarországon is megvásárolható bármelyik Ford szalonban a hőn áhított Mustang, akár szívó V8-as motorral, akár az új fejlesztésű, ikerturbós négyhengeressel. Hozzánk ez utóbbi érkezett egy téli tesztre, hogy kiderítsük, vajon feleannyi hengerrel is képes-e élményautó lenni, illetve négyévszakos kabrióként is megállja-e a helyét.


Ford Mondeo Hybrid-teszt: cégautók közt a fehér holló
 

Ford Mondeo Hybrid-teszt: cégautók közt a fehér holló

Kétségkívül volt némi szerencséje a Fordnak, épp, amikor elkezdte európai kínálatában tartani hibridjét, beütött a dízelbotrány. Szinte egyik napról a másikra kerültek a figyelem középpontjába a céges szinten eddig lesajnált alternatív hajtású járművek. Úgy tűnik, eljött a zöldautók nagy pillanata, a károsanyag-kibocsátási normákra egyre jobban figyelő flottaelőírásoknak előbb-utóbb csak ezek felelnek meg.



Beülhettünk a jövőre megjelenő, új E-osztályú Mercedesbe
 

Beülhettünk a jövőre megjelenő, új E-osztályú Mercedesbe

A januári világpremier előtt egy hónappal már most beülhettünk az új E-osztályba, hogy megismerkedjünk az utastér világújdonságnak számító részleteivel, valamint minimális betekintést kapjuk a tervezés kulisszatitkaiba. Bónuszként pedig még az is kiderült, hogyan kapcsolódik a Tejútrendszer az E-osztály hátsó lámpájához.


Peugeot 308 GT-teszt: ha apa beindul
 

Peugeot 308 GT-teszt: ha apa beindul

Az év kifejezése állítólag az "aputest", ami elvileg arra vonatkozik, hogy ötszázalék testzsír és 40 felett is lehet sportos valaki. Ennek elég találó analógiája a Peugeot 308 GT. Egy 205 lóerős, nem túlgyúrt kompakt, amelynek viszont egyáltalán nem kell szégyenkeznie, ha valakivel ki kell állni meccselni.



Családbarát minibuszok: VW Touran és Citroen C4 Grand Picasso-teszt
 

Családbarát minibuszok: VW Touran és Citroen C4 Grand Picasso-teszt

Melyik lehet a jobb? Az 1,4 literes benzines TSI motorral és a DSG automata váltóval szerelt új Touran, vagy a Citroen C4 hosszított változata, a Grand Picasso kétliteres HDI dízelmotorral és ugyancsak automata, Aisin rendszerű váltóval? Már most eláruljuk: szerintünk a választás ízlés dolga.

Heimer György Heimer György


BMW 7-es sorozat teszt: de mi jöhet még, megeteti a kutyát?
 

BMW 7-es sorozat teszt: de mi jöhet még, megeteti a kutyát?

Egy-egy luxusautó generációváltása euró milliárdokba kerül a gyártóknak. A feladat az, hogy a világ nagyjából egy százalékát, azt, amelyiknek olyan egymillió dollár körüli szabad összeg csücsül a számláján, meggyőzzék, legalább olyan fajsúlyos termékben ülnek majd, mint amennyire ők maguk annak számítanak. Nem is igazán az a kérdés a BMW 730xDrive-nál, hozza-e az elvárt szintet, hanem inkább az, milyen finomságokkal teszi ezt.


Lehet ezt ízlésesen csinálni! – Mercedes-Benz GLC-teszt
 

Lehet ezt ízlésesen csinálni! – Mercedes-Benz GLC-teszt

Minden piaci rést igyekszik lefedni a Mercedes, a szabadidő-autók piacán pedig végképp nem lehet lazsálni manapság. Ezért jöttek ki tavaly a BMW X6 konkurensének szánt, ám kifinomultan ízlésesnek korántsem mondható GLE Coupéval, ahol meg úgy érezték, nem elég friss a termékük, ott teljesen megújultak. Erre példa a középméretű szabadidő-autójuk, a GLK leváltása, ami mostantól GLC néven fut.