Mini Clubman All4-teszt: fullos jós(z)ág
Csak egy apró jelölés az első ajtószárnyakon, amely az összkerékhajtásra utal, ugyanakkor ezzel igazán elit szintre ugrott minden szempontból az új MINI Clubman.
Csak egy apró jelölés az első ajtószárnyakon, amely az összkerékhajtásra utal, ugyanakkor ezzel igazán elit szintre ugrott minden szempontból az új MINI Clubman.
Ezzel a hatalmas bajor SUV-val akár teljes csendben, zéró emisszió mellett is suhanhatunk, és mivel "személyében" egy plug-in hibridhez van szerencsénk, arcátlan módon még a rendszáma is zöld.
A vadonatúj Tiguan nem az érzelmeinkre hat, hanem sokkal inkább az eszünkre, de hát ezen senki sem lepődik meg, hiszen "személyében" mégiscsak egy vérbeli Volkswagenhez van szerencsénk.
Nehéz megmondani, mióta várnak az olasz autórajongók egy igazi jó Alfára. Több mint tíz éve már, vagy még régebben, 30 éve? Itt az új Alfa Romeo Giulia, és egy érzelmektől átfűtött alfás elemzés.
A svédek nagyon tudnak autót rajzolni, fejleszteni és gyártani - a Volvo legújabb felsőkategóriás modellje nemcsak szemrevaló, hanem több hasznos világújdonságot is felvonultat.
Nincs könnyű helyzetben, aki manapság középkategóriás szabadidő-autót szeretne vásárolni, hiszen márkapreferencia nélkül nehéz feladat kiválasztani a legjobbat a számtalan vonzónak tűnő ajánlat közül. Megnéztük hát, hogy a mezőnyből mire képes a Mazda nemrég megújult versenyzője csúcsfelszereltséggel, automataváltóval és összkerékhajtással szerelve.
Sokan gondolhatják elsőre, már csak ez hiányzott a világból: egy tető nélküli divatterepjáró. De akármennyire is megosztó a Range Rover Evoque Convertible ideája, rendkivül látványos lett, ami újabb divatot teremthet.
A Seat első SUV kategóriás modelljére sokat kellett várnunk, de megérte: az Ateca minden tekintetben felnőtt a feladathoz.
A 2008-as modell az egyik legjobban teljesítő típus a Peugeot palettáján. A sikeres recepthez nem nyúlunk mondás jegyében, csak apróbb változásokat hozott az életciklus közepi frissítés.
A kompakt kategória mostani etalonjai – a Golf, az új Astra - nagyon magas polcon vannak, ez minimumelvárásként követelte meg a negyedikgenerációs Renault Megane-tól is, hogy nagyot lépjen előre. A külső-belső dizájnt illetően nem is lesz sok panasz a francia ötajtósra. Kérdés, hogy az összbenyomás is ilyen erős-e?
Nem is kérdés, az év legjobban várt párosítása volt ez így: a teljesen frissen aszfaltozott, magyar Formula-1-es pályán hajtani meg a bajor márka 370 lóerős kis szörnyecskéjét.
Amennyiben négyüléses csillagos kabrióra vágyunk, és az S-osztály nemrég kijött nyitható tetős változata már túl nagy és túlságosan hivalkodó, akkor a stuttgarti gyártó C-osztályos kabrióját pontosan nekünk találták ki.
A háromkerekű motorkerékpár már nem megy teljesen újdonságszámba, de a japán Yamaha most újabb ötletrohammal próbálkozik: a városi autós úrvezetőket akarja átültetni triciklijére.
Kilenc év telt el azóta, hogy a négykarikások bemutatták az A5-öt, így igazán itt volt már az ideje, hogy előrukkoljanak a második generációval. Nem is bízták a véletlenre a dolgot, ezer meghívott vendég előtt leplezték le Ingolstadban az új luxuskupét. Ott voltunk.
Alaposan átrendezi mostanság kínálatát a Suzuki. Sorra jönnek az új modellek, megérkezett a „nagy csomagtartós Swift” az új Baleno. Persze más érdekessége is van, többek közt a kis turbó motorja, valamint, hogy megjelent a hibridhajtás is a Suzuki kisautóinak palettáján.
Kicsi a dízel, de erős - akár ez is lehetne a jelszava a Hyundai legújabb kompakt szabadidőautójának, mely a szemrevaló külcsínt egy új gázolajos erőforrással és hétgangos automata váltóval társítja.
12 milliós tömény luxus - nagyjából ezt nyújtja az eddigi legexkluzívabb Mondeo. De ha mindez nem lenne elég, akkor egy nőstény strucc tollát is bevetette a Ford.
A legigényesebb magyar oldtimer-kiállításon, a Balatonnál minden évben igyekeznek túlszárnyalni az előző év felhozatalát. Az idein majdnem hatvan meseszép old- és youngtimer autó sorakozott fel a balatonfüredi Tagore sétányon. Ráadásul a közönség választhatta közülük a legszebbet.
A harmadikgenerációs Focus ráncfelvarrása az ST kivitelt is utolérte. Ennek legfontosabb hozományaként megjelent a kínálatban a turbódízel változat. A szokatlan párosítást tovább lehet fokozni a Tournier, azaz kombi verzióval, mellyel kapcsolatban felmerül a kérdés, vajon sikerült-e a Fordnak spórolós családi élményautót alkotnia.
A szabadidő-autók a prémium-luxus szektor eladásainak a felét teszi ki manapság. Innentől nem szorul indoklásra, miért kellett a Maseratinak is egy ilyen autó. Magyarországon is bemutatkozott Neptunusz szigonyáról ismert luxusmárka szabadidő-autója, a Maserati Levante.