Volvo S90/V90-menetpróba: északi fény
A svédek nagyon tudnak autót rajzolni, fejleszteni és gyártani - a Volvo legújabb felsőkategóriás modellje nemcsak szemrevaló, hanem több hasznos világújdonságot is felvonultat.
A svédek nagyon tudnak autót rajzolni, fejleszteni és gyártani - a Volvo legújabb felsőkategóriás modellje nemcsak szemrevaló, hanem több hasznos világújdonságot is felvonultat.
Nincs könnyű helyzetben, aki manapság középkategóriás szabadidő-autót szeretne vásárolni, hiszen márkapreferencia nélkül nehéz feladat kiválasztani a legjobbat a számtalan vonzónak tűnő ajánlat közül. Megnéztük hát, hogy a mezőnyből mire képes a Mazda nemrég megújult versenyzője csúcsfelszereltséggel, automataváltóval és összkerékhajtással szerelve.
Sokan gondolhatják elsőre, már csak ez hiányzott a világból: egy tető nélküli divatterepjáró. De akármennyire is megosztó a Range Rover Evoque Convertible ideája, rendkivül látványos lett, ami újabb divatot teremthet.
A Seat első SUV kategóriás modelljére sokat kellett várnunk, de megérte: az Ateca minden tekintetben felnőtt a feladathoz.
A kompakt kategória mostani etalonjai – a Golf, az új Astra - nagyon magas polcon vannak, ez minimumelvárásként követelte meg a negyedikgenerációs Renault Megane-tól is, hogy nagyot lépjen előre. A külső-belső dizájnt illetően nem is lesz sok panasz a francia ötajtósra. Kérdés, hogy az összbenyomás is ilyen erős-e?
Nem is kérdés, az év legjobban várt párosítása volt ez így: a teljesen frissen aszfaltozott, magyar Formula-1-es pályán hajtani meg a bajor márka 370 lóerős kis szörnyecskéjét.
Amennyiben négyüléses csillagos kabrióra vágyunk, és az S-osztály nemrég kijött nyitható tetős változata már túl nagy és túlságosan hivalkodó, akkor a stuttgarti gyártó C-osztályos kabrióját pontosan nekünk találták ki.
A háromkerekű motorkerékpár már nem megy teljesen újdonságszámba, de a japán Yamaha most újabb ötletrohammal próbálkozik: a városi autós úrvezetőket akarja átültetni triciklijére.
Kilenc év telt el azóta, hogy a négykarikások bemutatták az A5-öt, így igazán itt volt már az ideje, hogy előrukkoljanak a második generációval. Nem is bízták a véletlenre a dolgot, ezer meghívott vendég előtt leplezték le Ingolstadban az új luxuskupét. Ott voltunk.
Kicsi a dízel, de erős - akár ez is lehetne a jelszava a Hyundai legújabb kompakt szabadidőautójának, mely a szemrevaló külcsínt egy új gázolajos erőforrással és hétgangos automata váltóval társítja.
12 milliós tömény luxus - nagyjából ezt nyújtja az eddigi legexkluzívabb Mondeo. De ha mindez nem lenne elég, akkor egy nőstény strucc tollát is bevetette a Ford.
A legigényesebb magyar oldtimer-kiállításon, a Balatonnál minden évben igyekeznek túlszárnyalni az előző év felhozatalát. Az idein majdnem hatvan meseszép old- és youngtimer autó sorakozott fel a balatonfüredi Tagore sétányon. Ráadásul a közönség választhatta közülük a legszebbet.
A harmadikgenerációs Focus ráncfelvarrása az ST kivitelt is utolérte. Ennek legfontosabb hozományaként megjelent a kínálatban a turbódízel változat. A szokatlan párosítást tovább lehet fokozni a Tournier, azaz kombi verzióval, mellyel kapcsolatban felmerül a kérdés, vajon sikerült-e a Fordnak spórolós családi élményautót alkotnia.
A dél-koreai gyártó limuzinja mindig is fekete ló volt a kategóriáján belül, amelyik igényes műszaki tartalommal és minőségi utastérrel próbálta felvenni a versenyt a D-szegmens versenyzőivel. Megnéztük, hogy az 1.7 literes turbódízel motorral szerelt csúcsváltozat milyen esélyekkel indul a kategória uralkodójával szemben.
Előállt itthon is a stuttgarti márka azzal az autóval, amely a prémiumszegmens idei talán legfontosabb újdonsága. Persze lesz az új E-osztályból alapváltozatban taxi is, meg gazdag nagybácsi-Merci is, mi viszont most a másik végletet próbáltuk, amely az autózás jelenlegi határait tolja egyre kijjebb.
Magyarországra látogatott a Gumball 3000, melynek népes mezőnyéből holmi egyszerű Ferrarikkal és Porschékkal nehéz kitűnni. Egy Batman-járgánnyal azonban már erre is van esély.
A 2008-as modell az egyik legjobban teljesítő típus a Peugeot palettáján. A sikeres recepthez nem nyúlunk mondás jegyében, csak apróbb változásokat hozott az életciklus közepi frissítés.
Alaposan átrendezi mostanság kínálatát a Suzuki. Sorra jönnek az új modellek, megérkezett a „nagy csomagtartós Swift” az új Baleno. Persze más érdekessége is van, többek közt a kis turbó motorja, valamint, hogy megjelent a hibridhajtás is a Suzuki kisautóinak palettáján.
A szabadidő-autók a prémium-luxus szektor eladásainak a felét teszi ki manapság. Innentől nem szorul indoklásra, miért kellett a Maseratinak is egy ilyen autó. Magyarországon is bemutatkozott Neptunusz szigonyáról ismert luxusmárka szabadidő-autója, a Maserati Levante.
Lehet, hogy közel száz kilogrammal nehezebb egy kabrió MINI, mint a zárttetős testvérei, de szabadságfokban annyit ad, hogy simán elcsábul, aki beleül.