A nap videója: mégis lehet béke az autósok és a biciklisek között
Itt a bizonyíték arra, hogy a négykerekűt és kétkerekűt használók egymás felmenőinek szidása nélkül is képesek lehetnek egymás mellett békésen közlekedni.
Itt a bizonyíték arra, hogy a négykerekűt és kétkerekűt használók egymás felmenőinek szidása nélkül is képesek lehetnek egymás mellett békésen közlekedni.
Hálózattá formálnák az eddig széttöredezett magyar bicikliút-rendszert, a gazdátlan szakaszok fenntartását pedig a Magyar Közút veszi át. Új bringaút épül a Tatai-tónál, Egerszalókra és a Csepel-sziget déli részén is - ezekről beszélt kedden Révész Máriusz kerékpáros kormánybiztos.
Teljes hosszában felmarták a kerékpáros piktogramokat a Bajcsy-Zsilinszky úti buszsávban. Az itt "peckeskedő" bringások régóta szúrják Tarlós István szemét. A Budapest Közút szerint csúszott a burkolat, tavasszal újrafestik.
Faház került a bringaútra, el sem lehet mellette hajtani.
Ha az autósoknak lehet, akkor a bringásoknak miért ne lehetne körforgalmuk?
Benne vagyunk már az idei bringaszezonban, ideje irányt mutatni annak, aki még mindig hezitál, hogy milyen kelóra volna szüksége. Igazodási pontokért felkerestünk jó pár fővárosi kerékpárboltot, ahol egy kérdést tettünk fel: ha egyetlen bringát kellene ajánlania a boltban lévő kínálatból, melyik lenne az?
A viszikli a „vinni” és a „bicikli” szavak ötvözéséből született műszó. Azt a teherhordó bringatípust jelzi, amelyet egy pesti bringás egy évtizede dédelgetve terjeszt, és amire a teherhordó futárokon és street foodos mikrovállalkozókon túl a kisgyerekes családok is harapni kezdenek. Az elnevezésnél csak a megjelenése feltűnőbb, pedig a legpraktikusabb családi közlekedési eszköz válhatna belőle.
Az elektromos kerékpár építése-gyártása világszerte trendivé vált, igaz, mifelénk csak korlátoltan szárnyaló iparágnak számít. A majdan interneten is megrendelhető Vela viszont afféle feltűnően rejtőzködő konstrukció. Feltűnő, mint egy szimpla bringa, ami kapott némi retrós felhangot. Az azonban első blikkre nem is látszik rajta, hogy igazából egy manufakturális, hi-tech villanykeló.
Okostelefonról és tabletről is elérhető lesz a budapesti közbringarendszer. A felhasználók ingyen letölthetik majd a MOL Bubi-applikációt, amellyel a regisztrációtól a bankkártyás fizetésen át egészen a MOL Bubi gyűjtőállomások térképes megjelenítéséig mindent elérhetővé tesznek. Egy szintén ingyen elérhető QR-kód-olvasóra lesz már csak szükség.
Négy okos lépés és 20 ezer forint – csupán erre lesz szüksége, ha a biciklit választja a tömegközlekedés és a forgalmi dugók helyett.