#cégautó

Ki kit figyel a cégautóban?
 

Ki kit figyel a cégautóban?

A cégautót üzemeltető cégeknél elsősorban a munkaautókba telepítenek nyomkövető készülékeket (terítőkocsikba, szervizautókba, futárjárművekbe és persze taxikba). Ezekbe rendszerint csak flottakövetési céllal szerelnek be készüléket, a lopásvédelem másodlagos szempont, kivéve persze, ha a jármű nagy értékű árut is szállít. Felsővezetők esetén szóba sem jön a nyomkövetés, hiszen esetükben a cégjármű a cégek 99 százalékánál korlátlanul használható magáncélra, vagyis a főnöki autókba kerülő GPS-rendszereknek mondhatni egyetlen célja a lopásvédelem - olvasható a HVG Cégautó 2010 kiadványban.

unknown unknown

Aki cégautóval karambolozik, azt tréningre küldik
 

Aki cégautóval karambolozik, azt tréningre küldik

Flottaautók vezetőinek gyakoroltatása nem elterjedt, bár egyre gyakoribb Magyarországon is. Van vezetéstechnikai kurzus, ahol a útviszonyokat modellezik tanpályán, a másik keretében a forgalomban gyakorolhatja a sofőr a lehetséges balesethelyzetek jó előre való felmérését, az úgynevezett ökotréningeknél pedig az üzemanyag-takarékos vezetéstechnika elsajátítása a cél - olvasható a HVG Cégautó 2010 kiadványban.

Kiricsi Gábor (hvg.hu) Kiricsi Gábor (hvg.hu)

Nyaralás cégautóval. Mire figyeljen oda?
 

Nyaralás cégautóval. Mire figyeljen oda?

Sokan céges autóval vágnak neki a nyaralásnak. Különösen külföldi út esetén érdemes előre meggyőződni arról, hogy a használati, kiviteli engedélyek, az autó tartozékai rendben vannak-e. Jó tisztában lenni azzal is, mire terjed ki a céges autókra kötött biztosítás – hívja fel a figyelmet a KBC Autolease szakértője.

unknown unknown

Ki kaphat cégautót Magyarországon?
 

Ki kaphat cégautót Magyarországon?

Magyarország legnagyobb árbevételű cégei tulajdonképpen három csoportba sorolhatók aszerint, 2009-ben hogyan változtattak flottakezelési szokásaikon. Az egyik csoport a közszolgálati és állami tulajdonú cégek, ezek általában a legtöbb takarékoskodási eszközt bevetik: csökkentik a cégautók számát, módosítják a hitelszerződéseket, korlátozzák a magánhasználatot. A magáncégek esetében viszont leginkább attól függ, váltanak-e, s hogyan, hogy zömmel munkaautókat üzemeltetnek-e, vagy sem – olvasható a HVG Cégautó 2010 kiadványban.

unknown unknown

Hogyan érintette a válság a cégautópolitikát?
 

Hogyan érintette a válság a cégautópolitikát?

2008-ban nemhogy csökkent volna, pár ezerrel még nőtt is Magyarországon az újonnan forgalomba került új és használt cégautók száma, rá egy évre viszont már mindkettő drasztikusan visszaesett: 2009-ben nagyjából feleannyi cégautót adtak el a kereskedők, mint egy évvel korábban. A cégek azonban nemcsak új autót vásároltak kevesebbet, hanem úgy tűnik fel, a szokásosnál többet is vontak ki a forgalomból. Erre utal, hogy évtizede 9–10 százalék között van a cégautók részesedése a teljes hazai személygépkocsi-állományon belül, 2009-ben viszont 9 százalék alá került - derül ki a HVG Cégautó 2010 kiadványból.

hvg.hu hvg.hu

Milyen autókkal járnak a miniszterek Németországban?
 

Milyen autókkal járnak a miniszterek Németországban?

Kíváncsian várjuk, az új magyar kormánytagok milyen autókat rendelnek maguknak, netán megelégednek az előző miniszterek leharcolt Audi A6-osaival. Németországban a választások után mindig bemutatják, milyen járművel közlekedik a kancellár és új kabinetjének tagjai.

hvg.hu hvg.hu

Csak a cégekben bízhatnak az autókereskedők
 

Csak a cégekben bízhatnak az autókereskedők

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) előrejelzésének megfelelően tovább lassul a forgalomba helyezések visszaesése, ami azonban semmiképpen nem jelenti a piac helyreállását. Az értékesítési darabszámok továbbra is mélyen alatta maradnak a magyar piac felvevőképességének. Az MGE szerint ennek elsődleges oka, hogy továbbra sem indult meg a vevőfinanszírozás, amelynek példátlanul alacsony szintje jelentősen gátolja, elsősorban a személygépjármű és motorkerékpár értékesítést. Az első öt hónapban 7063 új autót helyeztek forgalomba, 37 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.

hvg.hu hvg.hu

Mi történik a magyar cégautópiacon?
 

Mi történik a magyar cégautópiacon?

A válság első teljes évében, 2009-ben a céges autók értékesítése kisebb mértékben csökkent, mint a magánautóké, így a cégszemélyautó-eladások aránya a teljes értékesítésben a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) adatai szerint már meghaladta az 50 százalékot. Piacelemzők szerint 2010-ben ez az arány 60 százalék körül is maradhat. Ennek előjeleként a januárban értékesített személygépkocsiknak már 61 százalékát cégek vásárolták meg, mivel a hitelszigorítások – az autóhitel futamideje maximum 84 hónap, forinthitelnél legalább 25, euróhitelnél 40, más devizahitelnél 55 százalék kell legyen az önrész – inkább sújtják a magánvásárlókat, mint a cégeket.

unknown unknown

Melyik a legnépszerűbb cégautó Magyarországon?
 

Melyik a legnépszerűbb cégautó Magyarországon?

Az immár harmadszor megjelenő HVG Cégautó különszám értékelő, elemző cikkeiből kiderül, hogyan mentették meg 2009-ben a céges vásárlók az évek óta válságban lévő magyar autópiacot a teljes csődtől, és hogy a megváltozott körülményekhez alkalmazkodva nekik min kellett változtatniuk az „autópolitikájukban”.

unknown unknown

Milliárdokat spórolnak flottakövetéssel a cégek
 

Milliárdokat spórolnak flottakövetéssel a cégek

Az elmúlt egy évben mintegy hétmilliárd forintos megtakarítást értek el Magyarországon a vállalkozások azzal, hogy GPS flottakövetéssel látták el járműveiket. A piac még nem telített, az alkalmazások kiépítésében most a közműszolgáltatók és a multinacionális vállalatok járnak az élen.

unknown unknown


Drága a benzin, korlátozzák a cégautó-használatot
 

Drága a benzin, korlátozzák a cégautó-használatot

Hétről hétre újabb csúcsokat döntenek meg az üzemanyagárak. A magánszemélyek kevesebb autózással, határ menti üzemanyag beszerzéssel, az áremelkedések előtti feltankolással igyekeznek a helyzeten könnyíteni. A magas dízelolaj- és benzinár azonban a vállalkozásokat is komolyan érinti.

unknown unknown


23,8 millióért biztosítják a VPOP autóit
 

23,8 millióért biztosítják a VPOP autóit

A Generali-Providencia Biztosító Zrt. nyerte a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága (VPOP) által kiírt közbeszerzést, amelyben a VPOP közel ezer autójának kötelező gépjármű felelősségbiztosítását a becsült 34 millió helyett 23,8 millióért vállalta - az eredmény a legutóbbi Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.

hvg.hu hvg.hu



Fogyasztás: mekkorát hazudnak az autógyártók?
 

Fogyasztás: mekkorát hazudnak az autógyártók?

A LeasePlan flottaüzemeltető hazai leányvállalata nyilvánosságra hozta járműparkjának fogyasztási adatait. Az eredmények nem meglepőek, az autók többsége jóval többet fogyaszt a gyártók által megadott adatoknál.

hvg.hu hvg.hu

Cégautó: adókkal kikényszerített zöldülés
 

Cégautó: adókkal kikényszerített zöldülés

Nemzetközi tapasztalatok arról tanúskodnak, hogy a cégek többnyire költségelemzés alapján választanak autót, környezetvédelmi megfontolások ebben alig játszanak szerepet. Csak azokban az országokban más kissé a helyzet, ahol az állam aktívan él környezetpolitikai eszközökkel, mindenekelőtt a környezetszennyezés mértéke szerinti adóztatással.

hvg.hu hvg.hu

GPS a cégautóban: kinek átok, kinek áldás
 

GPS a cégautóban: kinek átok, kinek áldás

A GPS-alapú követési és ellenőrző rendszerek céges használatának terjedését jelzi, hogy újabban már nincs év, hogy egy-egy munkavállaló ne fordulna védelemért az adatvédelmi ombudsmanhoz. Mi a gyakorlat a magyar cégeknél?

hvg.hu hvg.hu