#cégportré



Nélkülük nem volt fény az éjszakában: tonnányi csillárokkal élnek túl Grünbergerék
 

Nélkülük nem volt fény az éjszakában: tonnányi csillárokkal élnek túl Grünbergerék

„Jó a kedvem, hej tillárom / Grüntől vettem a csillárom” - örökítette meg a hatvanas években az első magyar musical, az Egy szerelem három éjszakája egyik slágere, hogy a Grünbergerék csillárboltja fogalom. A lassan 120 éves cégben már a negyedik generáció dolgozik, és nemcsak az akár másfél tonnás csillárok készítését fejlesztették művészi szintre, hanem a túlélést is.

Daczi Dóra Daczi Dóra

A mindent túlélő magyar divatcég, amely szembemegy a Zarával és a H&M-mel
 

A mindent túlélő magyar divatcég, amely szembemegy a Zarával és a H&M-mel

Idén ünnepelték a cég fennállásának 30. évét. Nagyon kevés hazai divatmárka mondhatja el magáról, hogy ennyi ideje, családi vállalkozásként, nyereséggel tartja fent magát, ráadásul a hazai piacból. Az Emporium átvészelte, hogy a textilipari kivitelezés a Távol-Keletre költözött, de a gazdasági válságot, egy devizahitelt, az olcsó kínai és a fast fashion termékek hódítását is.

Dobos Emese Dobos Emese



A magyar, aki pórázon tartja a világ kutyáit, de a hamisítókkal nem bír
 

A magyar, aki pórázon tartja a világ kutyáit, de a hamisítókkal nem bír

Magyar találmány a kutyahám, mely meghódította a világot, és a kilencvenes években indult kis céget, a JULIUS-K9®-t milliárdos vállalkozássá tette. Az 500 alkalmazottat foglalkoztató cég léte azonban veszélybe került: a koppintott termékek elözönlötték a piacot. Most európai bírósági fórumokon keresik az igazukat.

Daczi Dóra Daczi Dóra