„Fura perverzió, de imádjuk nézni, ahogy valaki beleharap egy macaronba”
Magánéleti válság közepette kezdett el sütni a Chez Dodo magyar macaronmanufaktúra egyik ötletgazdája. Ez lett belőle.
Magánéleti válság közepette kezdett el sütni a Chez Dodo magyar macaronmanufaktúra egyik ötletgazdája. Ez lett belőle.
Több mint húszéves működése legnagyobb beruházásra készül a Szarvasi Mozzarella Kft. Az Örménykúton működő cég kinőtte azt az üzemet, ahonnan a legtöbb magyar megismerhette a friss olasz sajtot.
A termék őse nem magyar találmány ugyan, mégis a legnépszerűbb hazai édesség a Túró Rudi, amelynek legnagyobb gyártójánál jártunk. A FrieslandCampina Hungária mátészalkai üzemében azt is megtudtuk, valóban más-e a receptúra, mint gyerekkorunkban.
Feri és Péter nehéz hónapokon van túl: egyikük egy balul sikerült belvárosi kalandot élt át díjnyertes pizzériájával, másikuk étterme leégett. A testvérpár most együtt nyitja meg új helyét a külvárosban.
Európa legnagyobb kézi csomózású szőnyegét készíti a békésszentandrási Art-Kelim. A magyar perzsa első és utolsó fellegvárában jártunk.
Egy mostanra itthon szinte teljesen kihalt iparágban vett repülőrajtot egy tavaly ilyenkor éppen csak megalakult tiszaföldvári manufaktúra. Ráadásul olyan, világcégektől hemzsegő piacon próbálkozik, ahol nem hogy fehér foltok, de még gombostűhegynyi szabad placcok sem nagyon mutatkoznak.
A görögök egy jegeskávét is képesek az interneten megrendelni, a németek pedig még beüzemelik a faxot, ha pizzára vágynak. Az úttörő startupként indult, ma már német tulajdonban működő NetPincér ügyvezetőjével beszélgettünk az ételrendelés világáról.
A Concept Eyewear kézzel készített szemüvegeivel a szinte nem is létező piaci résbe talált bele, nem egészen tíz hónap után háromszoroznia kellene a termelést csak ahhoz, hogy a magyar keresletet lefedje. Ám az indulás nem volt könnyű.
Két kiugrott újságíró meg egy mérnök saját étkezési korlátaira alapozva indított nem mindennapi kekszgyártó vállalkozást. A nem csak érzékenységgel küzdők számára készült gasztroszociális „fast food” alig több mint két év alatt az európai piacok után Ázsiában is bemutatkozott.
Miskolcon egy volt munkásőrgarnizon helyén működő üzemben autisták készítenek olyan dizájntermékeket, amelyek állják a versenyt a külföldi piacokon is. A vállalkozás itthon már hálózatépítésen – egyfajta nonprofit franchise-on – gondolkodik.
Pár nagyon menő francia, amerikai meg orosz vendéglő étlapját a Viharsarok egyik eldugott kisvárosa határában, az ott álló jellegtelen hangárokban írják. Az itteni kaviárgyárból vásárolják ugyanis az orosz gasztrokuriózumként híressé lett tokhalkaviárt.
Nem csak a celebek látják hasznát a fejlesztésnek: a kis budapesti irodában dolgozó fiatalokra az Apple is felfigyelt, miután a felhasználók kizárólag a magyar cég applikációja miatt kezdték megvásárolni az iPad Pro tabletet.
Nem fogja elhinni, miről van szó: rendrakásról. A házban, a lakásban, csak egy szobában, de akár egy fiókban vagy az aktatáskában.
Két fiatal mérnök a budapesti belvárosban világszínvonalú biznisszé fejlesztette egyikük gyerekkori hobbiját. Minden mozzanatában kézzel varrott, szigorúan méretre szabott férfiruha szalont menedzselnek úgy, hogy varrni egyikük sem tud. Euróezrekért kapható öltönyeik viszont nagyon sokat "tudnak".
Magyarország Coca-Cola-nagyhatalom, Dunaharasztiból látják el majdnem egész Európát. Megnéztük, hogyan gyártják a mámort.
Boldog Bence kerítésépítő diákként kezdte a Szigeten, ma már saját cégét vezeti egy olyan piacon, ahol megrendelés bőven akad. Sőt, néha át is kell passzolni a "konkurenciának", mert nem győzik kapacitással.