A Corvinuson azt tanítják, hogyan lehet megélni az online játékokból
Idén ősztől indul a kurzus.
Idén ősztől indul a kurzus.
Az első tesztkör során lealázta az emberi ellenfeleket az OpenAI kifinomult metódusa, amelyet most a világ egyik legnagyobb e-sport-versenyén is bevetettek fejlesztői. És az eredmény? Attól, mert valami szuperokosnak hiszi magát, még nem feltétlenül képes minden lépést hiba nélkül végrehajtani.
A versenyszerű videójátékozásnak ma még egy nagyságrenddel kevesebb követője van, mint a labdarúgásnak, de már van annyira népszerű, mint a kosárlabda vagy az amerikai foci. Pénzből és profitból sincs benne hiány.
Egy mesterséges intelligencia irányította csapat is részt vesz az idei The International nevű rendezvényen. Az összecsapás egyben komoly tudományos kísérlet is. Arra kíváncsiak, hogy a naponta 900 évnyi tapasztalatot gyűjtő rendszer vajon megállja-e a helyét az e-sport-világ egyik legkiemelkedőbb eseményén.
A magyar származású Félix "xQc" Lengyel egy Overwatch-mérkőzés közben tett homofób kijelentést meleg ellenfelére. Eltiltást és félmilliós pénzbüntetést is kapott.
A régiós összefogás és a Visegrádi Négyek elérték a videojátékokat is, kiderült, hogyan talált egymásra az Egymillión a magyar e-sportért Egyesület és a kormány. Itt egy civil szervezet, akire partnerként tekintenek.
Az eddig szubkulturális szinten létező e-sportot mostanáig elkerülte a széles nyilvánosság érdeklődése, és sportklubok is a legritkább esetben hoztak létre e-szakosztályt. De egy egyesület nagyon ki akart lépni a nemzetközi színtérre magyar gamerekkel, mire megérkezett egy szekérderék állami pénz. A cél az lehet, hogy e-sport-nagyhatalom legyen Magyarország.
Aki azért aludt rosszul, mert azt hitte, rongyos két millióval támogat a kormány egy videojáték-bajnokságot, megnyugodhat, csak elírás történt, van rá két milliárdja is a magyar adófizetőknek!
A Blizzard már az utolsó simításokat végzi első amerikai e-sport-arénáján, Los Angelesben rendeznek benne nagyszabású versenyeket.
A hazai sportegyesületek közül először Deutsch Tamás csapata hozott létre e-sport szakosztályt.
Évi 38,5 millió forintnyi összegről és további bónusz pénzekről szól annak a videójátékosnak az új szerződése, akit a világ egyik legjobb e-sport csapata igazolt. Versengtek érte, majd az anyukáját kellett megkérni, hogy írja alá szerződését, ugyanis 17 éves.
A Forma–1-nek idén már hivatalos videojátékos világbajnoksága is lesz, és bárki nevezhet rá. A döntő az igazi autóverseny utolsó futamán lesz, a végső győztes pedig igazi sztár lesz az e-sport világában.
A 2024-es párizsi olimpiai játékok versenyszámai közé a videojátékok is felkerülhetnek. Elkezdődött az ügyben az egyeztetés.
Második alkalommal készült olyan kutatás, amely a hazai e-sportolói szokásokat vizsgálja, a kérdőívet 1814-en töltötték ki – ebből többek közt kiderült, hogy a e-sport-játékokban érintett magyar fiatalok 44%-a játszik vagy tervez versenyszerűen játszani.
A Google elől elhappolt Twitch szolgáltatás teljesítményére nagyon büszke lehet a felvásárló Amazon, ugyanis fontos mérföldkőhöz érkezett az oldal: milliós nézettségi rekordot döntött.
Szombat este a világ legjobb Counter-Strike-játékosainak legfontosabb eseményét, a CS:GO ELeague atlantai döntőjét magyar szakkommentátorokkal élőben közvetíti a Spíler TV.
Gamernek lenni ma már nem csak annyit jelent, hogy valaki számítógépen játszik szabadidejében. Az e-sport elismertsége pedig már az oktatásban is megmutatkozik: a világ különböző egyetemein, de már középiskolákban is indítanak e-sport kurzusokat.
Az eddigi legmagasabb pénzjutalmat, összesen 280 millió forintot osztanak szét azok között, akik e-sport szintjén űzik az elektromos Forma–1-et – hangzott el a prágai CES Unveiled eseményen.
Az online játékot új szintre emelő e-sport világszerte egyre nagyobb tömegeket hódít meg. Az így megszerzett tudás már nem csak azok számára hozhat pénzt, akik feltornázzák magukat a világ elitjébe. Az alulról szerveződő közösségben ugyanis a korrepetálás is hasonlóképpen zajlik, mint például a nyelvoktatásban: a képzettebb játékosok pénzért osztják meg tudásukat a tanulni vágyókkal. Két magyar fiatal egy olyan platformot hozott létre, ahol edzők és játékosok valós időben találhatnak egymásra.
Az e-sport, azaz a versenyszerű videojátékozás annyira népszerű, hogy Amerikában már egyetemi ösztöndíjat is lehet kapni érte, Dél-Koreában pedig egyenesen nemzeti sportnak számít. Magyarországon sokan még ferde szemmel néznek a mozgalomra, de már világszerte ismert játékosunk is van. A stadionokat megtöltő videojátékozás jelenségét itthon népszerűsítő Esportmilla koordinátorával beszélgettünk.