A Ryanair szerint kibújt a szög a zsákból, a magyar kormány szándékosan adóztatja az utasokat
Természetesen le is idiótázták az új adónemet.
Természetesen le is idiótázták az új adónemet.
Szakértők szerint azzal, hogy sávos adózást vezetett be a kormány csökkenhet a fapadosok által befizetendő adó mértéke. Ez a jegyárakban azonban egyelőre nem mutatkozik meg.
Szerda este a Magyar Közlönyből derült ki, hogy az eddigiektől eltérő számítást vesznek alapul 2023-tól a légitársaságokat érintő különadó kirovásakor.
Vajon mit lép erre a légitársaság vezérigazgatója, Michael O'Leary?
A cseh adóban is van azonban egy csavar, ami nem minden cégnek tetszik.
Egyharmaddal több utast szállít ma a Wizz Air, mint a világjárvány előtt, de a forint gyengülése, a dollár erősödése és az olajárak elszállása gyengíti a légitársaság pozícióját. Erről is beszélt a hvg.hu-nak Váradi József, a társaság vezérigazgatója. A szakembert kérdeztük arról, mekkora költséget jelent a társaság számára az extraprofitadó és ezt hogy igyekeznek behozni, terveznek-e belföldi járatokat, és arról is beszélt, hogyan áll a vizsgálat a nyári járattörlések miatt.
Bernhard Haider szerint az infláció miatt a vásárlók tudatosabban vásárolnak, alaposan megtervezik, mit mikor vegyenek.
Gulyás Gergelyt meghívta Dublinba kocsmázni, biztos abban, hogy a recesszió csak jót tesz a Ryanair üzletének, és nem bánta meg, hogy beszólt a légi közlekedésre kirótt extraprofitadó miatt. Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója Budapesten járt, grimaszolt és kritizált.
Extraprofitadó befizetésére kötelezte a kormány a biogázüzemek jelentős részét, holott ezek éppen pótolni tudnák a méregdrága fosszilis energiaféléket az agráriumban, vagyis inkább támogatást érdemelnének. A gazdák nem adják fel, továbbra is ötletelnek.
A rezsicsökkentést nem így kellett volna eltörölni, a katatörvény módosításán pedig biztos, hogy hamarosan korrigálni fog a kormány – mondta László Csaba a HVG-nek.
Hogyan lehet áthárítani egy adót, amit nem is neki kell megfizetnie?
Robert Carey szerint az egész extraprofitadós koncepciót nehéz elhinni, és nem tud olyan légitársaságot mondani, ami a járvány előtti szinten lenne nyereséges.
Számos kérdést vet fel az a döntés, amellyel 300 millió forintos büntetést szabtak ki a fapados légitársaságra. Az sem világos, hogyan akarja érvényesíteni a kormány, de az sem, mi az alapja.
Lezárult a vizsgálat, a hatóság jogsértést állapított meg.
A Tesco vezérigazgatója szerint nem is lehet extraprofitról beszélni a kiskereskedelemben.