Több mint duplájára emelte a kormány a Molra kivetett extraprofitadót
Ez volt az ára az ársapka feloldásának.
Ez volt az ára az ársapka feloldásának.
Természetesen le is idiótázták az új adónemet.
Szakértők szerint azzal, hogy sávos adózást vezetett be a kormány csökkenhet a fapadosok által befizetendő adó mértéke. Ez a jegyárakban azonban egyelőre nem mutatkozik meg.
Szerda este a Magyar Közlönyből derült ki, hogy az eddigiektől eltérő számítást vesznek alapul 2023-tól a légitársaságokat érintő különadó kirovásakor.
Vajon mit lép erre a légitársaság vezérigazgatója, Michael O'Leary?
A cseh adóban is van azonban egy csavar, ami nem minden cégnek tetszik.
Ady Endrét és Mike Tysont is idézve új, kétpólusú világrendet vázolt fel a Portfolio által szervezett Budapest Economic Forumon a Mol elnök-vezérigazgatója. Hernádi Zsolt szerint a Mol a kormányzati intézkedésekből származó bevétel felét adja a különadó és az üzemanyag-ársapka miatt.
Egyharmaddal több utast szállít ma a Wizz Air, mint a világjárvány előtt, de a forint gyengülése, a dollár erősödése és az olajárak elszállása gyengíti a légitársaság pozícióját. Erről is beszélt a hvg.hu-nak Váradi József, a társaság vezérigazgatója. A szakembert kérdeztük arról, mekkora költséget jelent a társaság számára az extraprofitadó és ezt hogy igyekeznek behozni, terveznek-e belföldi járatokat, és arról is beszélt, hogyan áll a vizsgálat a nyári járattörlések miatt.
Bernhard Haider szerint az infláció miatt a vásárlók tudatosabban vásárolnak, alaposan megtervezik, mit mikor vegyenek.
Varsó szerint egy ilyen rendelkezésnek tagállami szinten volna csak értelme.
Gulyás Gergelyt meghívta Dublinba kocsmázni, biztos abban, hogy a recesszió csak jót tesz a Ryanair üzletének, és nem bánta meg, hogy beszólt a légi közlekedésre kirótt extraprofitadó miatt. Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója Budapesten járt, grimaszolt és kritizált.
Extraprofitadó befizetésére kötelezte a kormány a biogázüzemek jelentős részét, holott ezek éppen pótolni tudnák a méregdrága fosszilis energiaféléket az agráriumban, vagyis inkább támogatást érdemelnének. A gazdák nem adják fel, továbbra is ötletelnek.
A rezsicsökkentést nem így kellett volna eltörölni, a katatörvény módosításán pedig biztos, hogy hamarosan korrigálni fog a kormány – mondta László Csaba a HVG-nek.
Hogyan lehet áthárítani egy adót, amit nem is neki kell megfizetnie?
Robert Carey szerint az egész extraprofitadós koncepciót nehéz elhinni, és nem tud olyan légitársaságot mondani, ami a járvány előtti szinten lenne nyereséges.
Megszünteti nyolc budapesti útvonalát a Ryanair, amely már a repülőjegyadó bevezetése után jelezte, hogy a plusz költségnek járatrikítások és -leállítások lehetnek a következményei.
Számos kérdést vet fel az a döntés, amellyel 300 millió forintos büntetést szabtak ki a fapados légitársaságra. Az sem világos, hogyan akarja érvényesíteni a kormány, de az sem, mi az alapja.
Lezárult a vizsgálat, a hatóság jogsértést állapított meg.
A Tesco vezérigazgatója szerint nem is lehet extraprofitról beszélni a kiskereskedelemben.
Átgyomlálta a kormány az extraprofitadókról még június 4-én hozott rendeletét. Nagy dolgot ne reméljünk: szó nincs érdemi engedményről, főleg pontosították a megfogalmazásokat és javították a hibákat. Egy picit azért engedtek az értékpapírügyletek tranzakciós illetékéből, de rögtön szigorítottak is rajta.