Benézett 390 fölé a forint
Nem indul jól a nap a magyar fizetőeszköz számára.
Több mint 800 embert küldenek el.
Az Energiaügyi Minisztérium államtitkára levélben kéri a Magyar Energetikai és Közműszabályozási Hivatal elnökét, hogy fontolják meg az éves elszámolás megtartását.
A leállás miatt nem teljesülő utalások díját elengedik vagy jóváírják.
Vezéráldozattal folytatódik a MÁV és Lázár csatája: a miniszter szerdán felmentette a vasúttársaság pályaműködtetésért felelős, illetve a gazdasági vezérigazgató-helyettesét – erősítette meg a hvg.hu értesülését Csepreghy Nándor miniszterhelyettes. A MÁV később úgy pontosította a politikus közlését, hogy csak az egyik vezetőt mentették fel. A döntés válasz arra, hogy a Budapest–Győr–Hegyeshalom fővonalon sebességkorlátozást vezettek be a pálya rossz állapota miatt, majd vita lett arról, miért nincs pénz az évek óta szükséges felújításra. Ebbe a vitába szállt bele Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár is, akinek most Csepreghy vissza is üzent, amit pedig Vitézy sem hagyott szó nélkül.
Az idei, már amúgy is igencsak ingatag lábakon álló költségvetés helyzetét pecsételheti meg végleg, hogy a kormány mindenáron megvásárolná a Budapest Airport Zrt. többségi tulajdonrészét.
A magyar szállásadók és foglalók érdekeit sértő, az idei szezonban többszörösen fellépő piaci problémákra keresik a választ.
Újdelhiben az emberek kevesebb mint negyede él legális városrészekben.
Legalább a hátországban kezd magára találni az ukrán gazdaság.
Csak ez a biztosítás fedezi a lopáskárokból, elemi vagy személyi hibákból adódó sérüléseket, de utolérte az infláció.
Óriási viták folytak arról, érkezik-e elég turista az országba, most viszont már számokat is látunk, legalább a nyár első kétharmadából. A magyarok sokkal kevesebbet utaznak, mint egy éve, a Balatonon rosszul indult a szezon, a külföldiek viszont annyival többen érkeznek, hogy az elviselhetőbb szintre hozza vissza az összesített számokat. A bevétel egészen májusig nőtt még az inflációnál is jobban, a nyáron viszont már nem.
Ki kell adni, hogyan számolják a vízdíjakat, ez pedig akár egy, a kormány ellen indított kártérítési per alapja is lehet.
Az atlétikai vb-n is szépen kereső Balásy Gyula egyik vállalkozása kapta az idei év eddigi legnagyobb megrendelését az állami Exim-csoporttól, de sokat költöttek kocsikra is. Szponzorpénzből pedig jutott néhány tízmillió az ATV volt igazgatósági tagjának és a kedvenc állami sportvitorlás cégnek is.
Az ipar, a feldolgozóipar és az infokommunikáció is gyenge eredményeket mutat, egyedül a pénzügyi szférában állunk jól, de az is csak a középmezőnyre elég. A megoldás mások mellett az oktatás, az egészségügy, a kultúra és a szociális szféra fejlesztése lenne, ehhez képest ezekkel a kormány pont nem foglalkozik. Helyettük jönnek az akkugyárak, de az ilyen húzások csak rövid távon lökik meg a GDP-t, azok tovagyűrűző hatása kicsi, mint az már korábban, a gumiabroncs-gyártás felfuttatása után bebizonyosodott.
Alig jelentette be a gazdasági kormányzat, hogy euró alapú kötvénykibocsátásra készül, meg is történt a lépés. Az Államadósság Kezelő Központ 1,75 milliárd euró értékben adott el 10 éves futamidejű papírt, ezzel a tájékoztatás szerint pályán lehet tartani az adósságpályát, vagy az újabb hírek fényében lehet belőle venni egy repülőteret.
Másfél-két százalékkal gyengült kedden a forint a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest.
Sajtóinformációk szerint 51 százalékos többségi tulajdonosa lenne a magyar állam a repülőtérnek.
A metropolisz vezetése kétségbeesetten küzd a lakáshiány ellen.
A magyar gabonatermesztők mérsékelt versenyképessége is oka annak, hogy a kormány szeptember közepe után is fenn akarja tartani az importtilalmat. A hátrányt a tudomány segítségével lehetne leküzdeni.