#gazdaság





Lázár a MÁV két vezérigazgató-helyettesét tette felelőssé a fővonali balhé miatt, a tárcája pedig beleszállt Vitézybe
 

Lázár a MÁV két vezérigazgató-helyettesét tette felelőssé a fővonali balhé miatt, a tárcája pedig beleszállt Vitézybe

Vezéráldozattal folytatódik a MÁV és Lázár csatája: a miniszter szerdán felmentette a vasúttársaság pályaműködtetésért felelős, illetve a gazdasági vezérigazgató-helyettesét – erősítette meg a hvg.hu értesülését Csepreghy Nándor miniszterhelyettes. A MÁV később úgy pontosította a politikus közlését, hogy csak az egyik vezetőt mentették fel. A döntés válasz arra, hogy a Budapest–Győr–Hegyeshalom fővonalon sebességkorlátozást vezettek be a pálya rossz állapota miatt, majd vita lett arról, miért nincs pénz az évek óta szükséges felújításra. Ebbe a vitába szállt bele Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár is, akinek most Csepreghy vissza is üzent, amit pedig Vitézy sem hagyott szó nélkül.








Nem omlott össze a turizmus nyáron, de ezt Budapestnek és az idelátogató külföldieknek köszönhetjük
 

Nem omlott össze a turizmus nyáron, de ezt Budapestnek és az idelátogató külföldieknek köszönhetjük

Óriási viták folytak arról, érkezik-e elég turista az országba, most viszont már számokat is látunk, legalább a nyár első kétharmadából. A magyarok sokkal kevesebbet utaznak, mint egy éve, a Balatonon rosszul indult a szezon, a külföldiek viszont annyival többen érkeznek, hogy az elviselhetőbb szintre hozza vissza az összesített számokat. A bevétel egészen májusig nőtt még az inflációnál is jobban, a nyáron viszont már nem.




Helyünk a régióban: Magyarországon nőtt a legkevésbé a termelékenység az elmúlt 13 év alatt
 

Helyünk a régióban: Magyarországon nőtt a legkevésbé a termelékenység az elmúlt 13 év alatt

Az ipar, a feldolgozóipar és az infokommunikáció is gyenge eredményeket mutat, egyedül a pénzügyi szférában állunk jól, de az is csak a középmezőnyre elég. A megoldás mások mellett az oktatás, az egészségügy, a kultúra és a szociális szféra fejlesztése lenne, ehhez képest ezekkel a kormány pont nem foglalkozik. Helyettük jönnek az akkugyárak, de az ilyen húzások csak rövid távon lökik meg a GDP-t, azok tovagyűrűző hatása kicsi, mint az már korábban, a gumiabroncs-gyártás felfuttatása után bebizonyosodott.

hvg.hu hvg.hu

Fél repülőtérnyi devizakötvényt bocsátott ki az állam
 

Fél repülőtérnyi devizakötvényt bocsátott ki az állam

Alig jelentette be a gazdasági kormányzat, hogy euró alapú kötvénykibocsátásra készül, meg is történt a lépés. Az Államadósság Kezelő Központ 1,75 milliárd euró értékben adott el 10 éves futamidejű papírt, ezzel a tájékoztatás szerint pályán lehet tartani az adósságpályát, vagy az újabb hírek fényében lehet belőle venni egy repülőteret.

hvg.hu hvg.hu