Óvatosak az újvidéki tragédia miatt, ezért csak hónapok múlva indulhat el a gyorsvasúti közlekedés a Szabadka–Újvidék-vonalon
Vucsics elnök szerint az ellenőrök az összes állomást átvizsgálják.
Vucsics elnök szerint az ellenőrök az összes állomást átvizsgálják.
Miközben Magyarországon időnként az utasok tolják a vonatokat, a szerelvények sebessége folyamatosan csökken, az európai vasúti szakma egy minden fővárost összekötő gyorsvasúti hálózat kiépítésére tett javaslatot.
Bár az ázsiai régióban napjainkban is elérhető a nagy sebességű mágnesvasút, ezt a szakértők szerint rendkívül drága üzemeltetni. Akad viszont egy másik technológia is, aminek jóval kisebb a költségvonzata, de még nem tudni, hogyan lehetne megvalósítani. Ennél ugyanis szárnyakkal növelnék a tempót.
A helyi lakosok aggódva figyelik, az érintett települések közül többen már jó előre jelezték is, hogy mi a bajuk a Budapest–Varsó nagysebességű vasút nyomvonalával. A várhatóan majd csak a következő évtizedben elkészülő beruházás megvalósíthatósági tanulmánytervének eredményeit a héten mutatták meg – egyelőre csak az érintetteknek.
Akár 350 km/órával mehetünk Kolozsvárra, ha egyszer megépül.
Az újonnan kiépülő vasúti pálya 250-350 km/h-s sebességet is lehetővé tehet.
A tervek szerint mintegy félmillió utasra számítanak évente.
Még a megvalósíthatósági tanulmány is csak 2019 végére készülne el, de egy tervezett útvonalat már bemutattak.
Romániában, a Budapest-Kolozsvár gyorsvasút is szerepel a tervek között. De csak később, a távoli jövőben.
A magyar mérnökök által meghatározott pénzügyi keret 525 milliárd forint, plusz 10 százaléknyi tartalék.
A Pro Infrastruktúra Egyesület alelnöke szerint rendkívül költséges beruházásról van szó, ami ráadásul nulláról induló fejlesztést igényelne, a meglévő infrastruktúra ugyanis nem bővíthető ilyen formában. Az sem világos, honnan lenne rá elegendő utas.
Budapest és Kolozsvár közé építene gyorsvasutat a kormány - derült ki pár héttel ezelőtt. Sok konkrétum még nem ismert, de a projekt a rendkívül hosszú megtérülés miatt nem igazán tűnik életképesnek.
Az első mérések szerint egy ilyen gyorsvasútnak köszönhetően négy órával rövidebb idő alatt lehetne eljutni Varsóból Budapestre és viszont. A részletek még nem ismertek, így az sem, hogy mennyibe kerülne egy ekkora fejlesztés.
Kell hozzá 1500 jól képzett pályaépítő munkás összehangolt tevékenysége, időben a helyszínre érkező gépek és kínai munkaszervezés.
Nagy sebességű vasút szelheti át pár éven múlva a három balti országot, Észtországot, Lettországot és Litvániát.
Egyelőre alig tudni konkrétumokat a Budapest és Kolozsvár közé megálmodott gyorsvasútról, de Szijjártó Péter kolozsvári tárgyalásain és egy keddi, budapesti vasúti konferencián is szóba hozta.
Az új vasútvonal több mint 500 kilométeres lesz, a szerelvények 250 kilométer/órás átlagsebességgel repeszthetnek rajta Ahmadábád és Mumbai között.
Az izraeli kormány meghosszabbítaná a Tel-Aviv-Jeruzsálem gyorsvasutat. Van olyan terv, amely szerint egészen a jeruzsálemi óvárosig érne a föld alatti alagút. A palesztinok máris tiltakoznak.
Moszkva és Tatárföld között közlekedne a vonat és német vállalatok építenék.