Veszélyesebb biciklizni, mint autózni? Meg fog lepődni a válaszon
A baleseti statisztika egy dolog, de gyakorlatilag eltörpül egy másik tényező mellett, ha a kerékpározás és az autózás hatásait hasonlítjuk össze.
A baleseti statisztika egy dolog, de gyakorlatilag eltörpül egy másik tényező mellett, ha a kerékpározás és az autózás hatásait hasonlítjuk össze.
A jelenséget a schengeni csatlakozás robbantotta ki, miatta már minden ötödik lakos romániai áttelepülő Battonyán, de más települések is népszerűek.
Miközben Magyarország január 1-jével száműzte vendégmunkásai jó részét, az EU-tagságnak köszönhetően továbbra is magyarok tízezrei élvezik a nyugati munkavállalás lehetőségének előnyeit. Az ingázást a magyar bérek egyre nagyobb lemaradásra hajtja, az osztrák iskolákba ma ötször annyi magyar gyerek jár, mint a 2010-es évtized elején. Kik és miért ingáznak, és mennyi pénzt visznek haza?
Hol érdemes házat venni Budapesten, vagy az agglomerációban? A vételár mellett az ingázás költségével is érdemes számolni. De az sem mindegy, hogy Budapest melyik részén, melyik kerületben fekszik a kérdéses ingatlan.
Kibabrál a MÁV-Start azokkal, akik eddig kerékpárral együtt ingáztak a vasúton: a március 1-jétől érvényes új tarifarendszerben öt-hétszeres áron vehetik meg a bringás jegyet és bérletet. A Közlekedő Tömeg figyelmeztet: ugyanannyiba kerül majd kerékpárral együtt vonatozni a szomszéd faluba, mint az ország másik végébe, és félő, hogy a napi ezerforintos költség miatt sokan inkább autóra váltanak. A Magyar Kerékpárosklub levélben kéri a MÁV-tól: ne űzze el a vasútról az eddig így utazókat!
Alapesetben a határon át ingázók csak heti egy nap home office-t kaphatnak, különben változik a társadalombiztosításuk. Megoldás lenne egy uniós keretmegállapodás, de ezt Magyarország nem kötötte meg Ausztriával.
Kiderült, hogy a mindennapos munkahelyre, majd visszafele ingázás nemcsak kényelmetlen, de még az ember egészségére nézve is káros lehet.
Egyre inkább érződik az osztrák munkaerőpiac elszívó hatása, a határ mentén élők pedig egyre nyitottabbak – mondta a hvg360-nak a Trenkwalder munkaerő-kölcsönző és -közvetítő kereskedelmi igazgatója, Nógrádi József. Sokan eleve kint kezdenek dolgozni. Többekkel beszéltünk, akik már évek óta ingáznak a két ország között, elmesélték, milyen beszólásokat hallanak, miért nem egyszerű tanárként benzinkúton dolgozni, illetve miért nem derogál ápolónőként mosogatni a reptéren. A kérdés már csak az, hogy ha jóval magasabb a fizetés, hogyhogy nem dolgozik mindenki odaát?
A Covid–19-járvány alatt általánossá vált otthoni munkavégzés sok szempontból nagyon előnyös volt. Viszont több kutatás is kimutatta, hogy például az elmaradt napi munkába járásnak negatív következményei is voltak.
Egyre több az új fertőzött, így szigorítottak a szabályokon.
Elhúzódó munkaerőpiaci válsággal számol a magyar dolgozók nagy többsége.
Egy brit kutatócsoport kifejezetten a koronavírus-járvány idején elterjedt home office hosszú távú hatásait vizsgálta.
A járvány miatt csúszó beruházásoknál egységes gyakorlatot sürgetnek a cégek, és a magyar–szerb határ ingázók előtti megnyitása is jól jönne a megrendült csongrádi cégeknek. A megyei iparkamarák gyűjtik a cégek víruskrízisben felgyűlt bajait.
Miután életbe lép a megállapodás, a határsáv 30 kilométeres körzetében élők járhatnak át dolgozni a túloldalra.
A volt MSZP-elnök Tóbiás József és családja tavaly ősszel költözött ki Tenerifére, elsősorban gyermekük betegsége miatt.
Első ránézésre csak egy csíkos sál, de benne van az ingázók minden dühe és elkeseredettsége.
Még mindig olcsóbban lehet lakást vagy házat bérelni Budapest agglomerációjában, mint a központi kerületekben, de a különbség csökkenőben van, mert egyre nagyobb a kereslet a fővároshoz közeli, jó közlekedésű településeken – derül ki az Otthontérkép.hu friss összefoglalójából.
Kis tömeg, kis fogyasztás, relatíve nagy hatótávolság. Ezek a legújabb villanyautó legfontosabb ütőkártyái.