#ingázás



Gályáznak rendületlenül – magyarok tízezrei ingáznak az elfogadható fizetésért
 

Gályáznak rendületlenül – magyarok tízezrei ingáznak az elfogadható fizetésért

Miközben Magyarország január 1-jével száműzte vendégmunkásai jó részét, az EU-tagságnak köszönhetően továbbra is magyarok tízezrei élvezik a nyugati munkavállalás lehetőségének előnyeit. Az ingázást a magyar bérek egyre nagyobb lemaradásra hajtja, az osztrák iskolákba ma ötször annyi magyar gyerek jár, mint a 2010-es évtized elején. Kik és miért ingáznak, és mennyi pénzt visznek haza?



Hétszeres áremeléssel űzhetik el Lázárék a kerékpárral ingázókat a vonatokról
 

Hétszeres áremeléssel űzhetik el Lázárék a kerékpárral ingázókat a vonatokról

Kibabrál a MÁV-Start azokkal, akik eddig kerékpárral együtt ingáztak a vasúton: a március 1-jétől érvényes új tarifarendszerben öt-hétszeres áron vehetik meg a bringás jegyet és bérletet. A Közlekedő Tömeg figyelmeztet: ugyanannyiba kerül majd kerékpárral együtt vonatozni a szomszéd faluba, mint az ország másik végébe, és félő, hogy a napi ezerforintos költség miatt sokan inkább autóra váltanak. A Magyar Kerékpárosklub levélben kéri a MÁV-tól: ne űzze el a vasútról az eddig így utazókat!

hvg.hu hvg.hu



 

"A magyarországi álláshirdetések 15 százaléka Ausztriába szól"

Egyre inkább érződik az osztrák munkaerőpiac elszívó hatása, a határ mentén élők pedig egyre nyitottabbak – mondta a hvg360-nak a Trenkwalder munkaerő-kölcsönző és -közvetítő kereskedelmi igazgatója, Nógrádi József. Sokan eleve kint kezdenek dolgozni. Többekkel beszéltünk, akik már évek óta ingáznak a két ország között, elmesélték, milyen beszólásokat hallanak, miért nem egyszerű tanárként benzinkúton dolgozni, illetve miért nem derogál ápolónőként mosogatni a reptéren. A kérdés már csak az, hogy ha jóval magasabb a fizetés, hogyhogy nem dolgozik mindenki odaát?

Windisch Judit Windisch Judit