Műholdak ezreit kötnék össze az űrben, saját netet kaphatnak
A SpaceX, a OneWeb és az Amazon együtt több mint 46 000 műholdat tervez pályára állítani a következő időszakban. Ha sikerülne összehangolni őket, az még hatékonyabbá tehetné a munkát.
A SpaceX, a OneWeb és az Amazon együtt több mint 46 000 műholdat tervez pályára állítani a következő időszakban. Ha sikerülne összehangolni őket, az még hatékonyabbá tehetné a munkát.
A közösség ereje, a kollektív fellépés, az együttműködés számos területen hozhat komoly eredményeket. De vajon hogyan lehet rávenni az embereket arra, hogy tegyék félre önzésüket a köz érdekében?
Sokaknak bizonyára ismerősek a teljesen eltérő politikai nézeteket képviselő rokonnal folytatott kínos beszélgetések, netán viták, sőt összeveszések. Miért történik mindez? Hogyan lehet elkerülni? És elkerüljük-e egyáltalán?
Egy rendszerváltás utáni példátlan megszorításnak köszönheti a Fidesz, hogy a kilencvenes évek közepén ellenzéki pártként erőre kaphatott. A Horn-kormány nevéhez kötődő, de máig emlegetett Bokros-csomag éppen a fideszes marketingnek köszönhetően nőtt túl önmagán, majd vált a Fidesz csodafegyverévé: politikai démonná. Ennek hatására került ki a Fidesz szótárából a “megszorítás” mint kifejezés, és így lett Orbán és csapata a családok és a magyar emberek védelmezője. Az energiaválságba belebukott rezsicsökkentés ennek az évekig épített identitásnak az egyik legfontosabb szimbóluma.
A koronavírus-járvány után a háború a cégvezetőket is újabb kihívások elé állította, így előtérbe került a készségfejlesztés – mondja Hoványi Márton retorikatréner és Nagy Fruzsina mentálhigiénés retorikatréner, a Szónok Születik Retorikaiskola két alapítója. Interjú.
Ezt kapják a magyar beszélők, ezt olvassák, ezt hallgatják, ezt kezdik használni otthon, a munkahelyen, baráti társaságban. És így válik a közbeszéd részévé is egy olyanfajta stílus, ami hosszú távon nem emberhez méltó kommunikációt, gondolkodást és viszonyokat eredményez. Vélemény.
Rejtőzködve ugyan, de már a gazdaglistákon is feltűnhetett Balásy Gyula, aki szinte véletlenül lett az Orbán-kormány legfontosabb – és legvagyonosabb – kommunikációs intézője. Egyik cégének ügyfelei a hatalom jóindulatában is bízhatnak befektetésükkel.
Vlagyimir Putyin orosz és Volodimir Zelenszkij ukrán elnök nemcsak egy most már több mint száz napja tartó háborúban áll szemben egymással, hanem habitusban, kommunikációban és stílusban is egymás ellentétjei. Az ex-KGB-s feszül az ex-színésznek, a cenzor a közösségi médiás gurunak, a gonosz a hősnek, Dávid Góliátnak. Putyin az elmúlt száz napban a diktátor mintaképe lett, Zelenszkij a demokrácia védelmezője. Megnéztük, hogy áll a kommunikációs- és stíluscsatájuk.
Liptay Gabriella, a nemzetközi könyvvizsgáló és tanácsadó cég, a KPMG magyarországi marketing- és kommunikációs igazgatója több mint egy évtizede állandóan résztvevője képzőművészeti tárlatok megnyitóinak, kulturális rendezvényeknek. Elkötelezett összekötő az üzleti és a kulturális területek között, kiterjedt kapcsolatrendszerét hosszú távú értékek és személyes érdeklődése mentén mozgósítja. A művészeti és piaci terek átjárásáról, egymásra hatásáról; kultúrafinanszírozásról, szponzorációról, partnerségekről beszélgettünk vele.
A neves elméleti fizikusnak a betegsége miatt rendkívüli erőfeszítésébe került, hogy akár csak az őt körülvevőkkel is megértesse magát. Attól fogva, hogy az 1980-as években elveszítette a beszédképességét, szinte kizárólag a számítógépére támaszkodhatott. Részlet Charles Seife tudományos újságíró nemrégiben magyarul is megjelent, Hawking, Hawking című könyvéből.
Balásy Gyula két vállalkozásánál landolt a pénz nagy része.
15 hónapnyi működés után először késte le a kommunikációt a Perseverance-szel az Ingenuity marsi helikopter.
Néhány kommunikációs tipp önmagunknak, ha fejleszteni szeretnénk a párunkkal való viszonyt.
Milyen kommunikációs stratégiával lehetett meggyőzni a briteket, hogy jobb lenne nekik az Európai Unión kívül? És az amerikaiakat, hogy Donald Trumpra szavazzanak? Cikkünkben egy e kérdéssel foglalkozó esettanulmányt olvashatnak Jonah Berger marketingprofesszor Katalizátor című könyvéből.
Az év végi hajrában összesen nettó 37 milliárd forintnyi kommunikációs megbízást osztott szét az állami és kormányzati reklámköltéseket kezelő Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKoH). A kedvezményezettek között van a Magyar Divat & Design Ügynökség, a Visit Hungary, Demeter Szilárd kedvence, a Petőfi Irodalmi Ügynökség, a Magyar Államadósság Kezelő Központ, a Magyar Államkincstár és a Miniszterelnökség is.
A Tongánál futó tenger alatti adatkábel a hétvégi vulkánkitörésben rongálódott meg, emiatt sok helyen elérhetetlenné vált az internet.