#kommunikáció




Huszonhét éve építgeti sikeresen a Fidesz azt, amibe most belemart
 

Huszonhét éve építgeti sikeresen a Fidesz azt, amibe most belemart

Egy rendszerváltás utáni példátlan megszorításnak köszönheti a Fidesz, hogy a kilencvenes évek közepén ellenzéki pártként erőre kaphatott. A Horn-kormány nevéhez kötődő, de máig emlegetett Bokros-csomag éppen a fideszes marketingnek köszönhetően nőtt túl önmagán, majd vált a Fidesz csodafegyverévé: politikai démonná. Ennek hatására került ki a Fidesz szótárából a “megszorítás” mint kifejezés, és így lett Orbán és csapata a családok és a magyar emberek védelmezője. Az energiaválságba belebukott rezsicsökkentés ennek az évekig épített identitásnak az egyik legfontosabb szimbóluma.

Dezső András Dezső András




Putyin kontra Zelenszkij: ki az „igazi” férfi?
 

Putyin kontra Zelenszkij: ki az „igazi” férfi?

Vlagyimir Putyin orosz és Volodimir Zelenszkij ukrán elnök nemcsak egy most már több mint száz napja tartó háborúban áll szemben egymással, hanem habitusban, kommunikációban és stílusban is egymás ellentétjei. Az ex-KGB-s feszül az ex-színésznek, a cenzor a közösségi médiás gurunak, a gonosz a hősnek, Dávid Góliátnak. Putyin az elmúlt száz napban a diktátor mintaképe lett, Zelenszkij a demokrácia védelmezője. Megnéztük, hogy áll a kommunikációs- és stíluscsatájuk.



Liptay Gabriella kommunikációs szakértő: A művészet érzékenységével „le lehet tapogatni” a trendeket
 

Liptay Gabriella kommunikációs szakértő: A művészet érzékenységével „le lehet tapogatni” a trendeket

Liptay Gabriella, a nemzetközi könyvvizsgáló és tanácsadó cég, a KPMG magyarországi marketing- és kommunikációs igazgatója több mint egy évtizede állandóan résztvevője képzőművészeti tárlatok megnyitóinak, kulturális rendezvényeknek. Elkötelezett összekötő az üzleti és a kulturális területek között, kiterjedt kapcsolatrendszerét hosszú távú értékek és személyes érdeklődése mentén mozgósítja. A művészeti és piaci terek átjárásáról, egymásra hatásáról; kultúrafinanszírozásról, szponzorációról, partnerségekről beszélgettünk vele.

Seres Szilvia Seres Szilvia

Hogyan kommunikált Stephen Hawking?
 

Hogyan kommunikált Stephen Hawking?

A neves elméleti fizikusnak a betegsége miatt rendkívüli erőfeszítésébe került, hogy akár csak az őt körülvevőkkel is megértesse magát. Attól fogva, hogy az 1980-as években elveszítette a beszédképességét, szinte kizárólag a számítógépére támaszkodhatott. Részlet Charles Seife tudományos újságíró nemrégiben magyarul is megjelent, Hawking, Hawking című könyvéből.

HVG Könyvek HVG Könyvek




Miképpen változtathatjuk meg egy ország véleményét?
 

Miképpen változtathatjuk meg egy ország véleményét?

Milyen kommunikációs stratégiával lehetett meggyőzni a briteket, hogy jobb lenne nekik az Európai Unión kívül? És az amerikaiakat, hogy Donald Trumpra szavazzanak? Cikkünkben egy e kérdéssel foglalkozó esettanulmányt olvashatnak Jonah Berger marketingprofesszor Katalizátor című könyvéből.

HVG Könyvek HVG Könyvek

Közel 40 milliárd forintot osztott szét az állam kommunikációra
 

Közel 40 milliárd forintot osztott szét az állam kommunikációra

Az év végi hajrában összesen nettó 37 milliárd forintnyi kommunikációs megbízást osztott szét az állami és kormányzati reklámköltéseket kezelő Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKoH). A kedvezményezettek között van a Magyar Divat & Design Ügynökség, a Visit Hungary, Demeter Szilárd kedvence, a Petőfi Irodalmi Ügynökség, a Magyar Államadósság Kezelő Központ, a Magyar Államkincstár és a Miniszterelnökség is.

hvg.hu hvg.hu