Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

#maxi-Dubaj

hvg.hu Itthon

Máris kezdi a MÁV a mini-Dubaj területrendezését, első körben 14 milliárdot szánnak rá, de a vége 3-400 milliárd is lehet

Rákosrendezőn, a mini-Dubajnak becézett ingatlanberuházás számára kiszemelt területen épületek, vágányok bontásával, fakivágással, 190 ezer köbméter illegálisan lerakott hulladék elszállításával kezdődik a beruházás előkészítése. Első körben erre 14 milliárdért írt ki tendert a MÁV, de a helyszín kipucolásáig és a fejlesztőknek átadásig a számla többszáz milliárdra nőhet.

hvg.hu Gazdaság

Viszonylag olcsón jutunk csúcstechnológiához – mondta Lázár János a 850 milliárd forint fölött járó Budapest–Belgrád-vasútvonalról

Hosszú interjúban beszélt az építési és közlekedési miniszter a kínai kapcsolat fontosságáról, az ukrajnai háborúról, a vasút- és autópálya-építkezésekről, az elmúlt tíz év előkészítetlen és átgondolatlan állami beruházásairól, de új nevet adott a rákosrendezői fejlesztésnek is.

hvg.hu hvg360

A Wishről rendelt Manhattan - a Duma Aktuál a maxi-Dubajról

A kormány 300 milliárdos infrastruktúra-fejlesztést vállalna, hogy megvalósuljon a maxi-Dubaj-projekt. KAP szerint a szexmunkásoknak így legalább nem lesz jetlagje. Litkai Gergely nem ül fel a „vernyogásnak”, és sorolja az előnyöket. Legalább ott nem épül akksigyár. Kiderülhet végre, hogy nem leszünk gyarmat… hanem már az vagyunk. És milyen lesz a társasházi közgyűlés egy felhőkarcolóban? Lehet, hogy a közös képviselőnek nagyobb hatalma lesz, mint Orbán Viktornak? Azt is megtudhatjuk, hogy rádőlhet-e a Burdzs Kalifa Gödöllőre.

Windisch Judit hvg360

Lánszki Regő államtitkár: Hívhatjuk koronaékszernek is a rákosrendezői beruházást

"Nem fordulhat elő, hogy elrontsunk egy településképet" – mondta a hvg360-nak Lánszki Regő államtitkár, országos főépítész a Rákosrendezőre tervezett, maxi-Dubaj néven elhíresült beruházással kapcsolatban. Az államtitkár szerint nem jó út, hogy a főváros photoshoppolt képekkel kelt félelmet, és azt mondja, egy épületnél nem önmagában a magassága számít, hanem az, hogyan illeszkedik a környezetébe. Az államtitkár szigorú ellenőrzést ígért, és azt mondta, a beruházó nem tudja majd lenyomni őket. De milyen lesz Budapest 100-150 év múlva? Interjú.

HVG360 hvg360

Alakul a maxi-NER-biznisz a rákosrendezői maxi-Dubaj-projektnél

Garancsi István egyik fontos embere irányítja a beruházó Mohamed Alabbar magyarországi cégét. Számos más fejlemény is alátámasztani látszik, hogy a kormányzati megbízásokkal eddig is bőségesen ellátott gazdasági szereplők ebből a projektből is hasznot húzhatnak.

Windisch Judit hvg360

Smiló Dávid építész: Abszolút belefér, hogy legyenek felhőkarcolók is Rákosrendezőn

Kétszáz méter magas épülethatárig meg lehet úgy komponálni egy negyedet, hogy az a város részévé váljon, és ne érezzük förtelmesnek – mondta a hvg360-nak adott interjúban Smiló Dávid építész, a Paradigma Ariadné építésziroda munkatársa. Szerinte nem egyértelmű alapvetés, hogy ha bármi bekerül a Hősök tere mögé, az rossz. Hogyan lehet ebből egy ízléses beruházás, és mennyire baj, hogy elrontja a látképet? Egyáltalán, mi valósulhat meg ebből az egészből? Az interjút vitaindítónak szánjuk.

Nagy Iván László Itthon

Nem a felhőkarcoló a baj Rákos-Dubajjal - Dományi Bálint építész-urbanista a Fülkében

Egyik oldalon van a szakmai konszenzus, a másikon pedig az állam – az elmúlt 13 évben megszokott forgatókönyv ezúttal Rákosrendezőn kerül a színpadra. De hogyan kellene kinéznie egyébként egy ilyen fejlesztésnek és mit kell tudni Budapest azon részéről, ahol "millenniumi" építkezés kezdődhet? Erről beszélgettünk közéleti podcastunkban.

Tiszai Balázs Gazdaság

Egykor az egész Monarchia figyelte, mi történik a vágányain – mára dzsindzsás szemétlerakattá pusztult a leendő Rákos-Dubaj helyszíne

Évtizedekig volt nemcsak Magyarország legfontosabb tehervonat-elosztója, de az egész régió meghatározó vasúti csomópontja is Rákosrendező. Az előző század elején pár napig ráadásul önmagán jóval túlmutató tényezővé is vált, innen robbant ki az országot megbénító 1904-es vasutassztrájk, aminek leveréséhez Tisza Istvánnak Bécsbe kellett mennie segítségért. A ’90-es évek óta viszont már csak a pusztulás lett Rákosrendező jussa, és minden ötlet, amivel menteni akarták, földbe állt. A mini/maxi-Dubaj-tervek árnyékában felidézzük a pályaudvar hullámzó történetét.

Serdült Viktória Itthon

Budapesti konzultációval és a saját, 2019-es fejlesztési terveivel megy neki a rákosrendezői dubajozásnak a főváros

Felhőkarcolók helyett 8-10 ezer lakást, zöldfelületet és még egy mesterséges tavat is tartalmaznak azok a tanulmánytervek, melyeket még 2019-ben, Tarlós István idején készített Rákosrendező fejlesztésére a főváros. Ezekkel érkezik majd a kormánnyal folytatott egyeztetésekre Karácsony Gergely főpolgármester, aki azt is bejelentette: újabb budapesti lakógyűlést tartanak a Hősök tere mögé megálmodott felhőkarcolókról.

74 millió forint Mészáros Lőrinc órabére, Tiborczé 8,7 millió, de még így is kispályások

74 millió forint Mészáros Lőrinc órabére, Tiborczé 8,7 millió, de még így is kispályások

Eltűnt magyar nő holttestét találták meg Angliában

Eltűnt magyar nő holttestét találták meg Angliában

Büntetőeljárásban vizsgálják az azeri utasszállító katasztrófáját

Büntetőeljárásban vizsgálják az azeri utasszállító katasztrófáját

2024 legjobb találmányai: 3D-s térkép a világegyetemről, és a kozmikus internet, amit macskás videóval teszteltek

2024 legjobb találmányai: 3D-s térkép a világegyetemről, és a kozmikus internet, amit macskás videóval teszteltek

Nyolc emberenként van egy, aki valóban szereti a savanyú ízt

Nyolc emberenként van egy, aki valóban szereti a savanyú ízt

Újra megpróbálnak helikopterrel eljutni a szlovén Alpokban rekedt magyar túrázóhoz

Újra megpróbálnak helikopterrel eljutni a szlovén Alpokban rekedt magyar túrázóhoz

Hangot ad a néma tömegeknek: Csalog Zsolt dokuportréi hajléktalanokat, gulág-túlélőket, csalódott munkásokat mutattak be a Kádár-korban

Hangot ad a néma tömegeknek: Csalog Zsolt dokuportréi hajléktalanokat, gulág-túlélőket, csalódott munkásokat mutattak be a Kádár-korban

Süddeutsche-vélemény: Orbán megmutatta, mennyire destruktív és veszélyes

Süddeutsche-vélemény: Orbán megmutatta, mennyire destruktív és veszélyes

Halálra ítélték Kínában a tömegbe hajtó autóst

Halálra ítélték Kínában a tömegbe hajtó autóst

A címlapról ajánljuk