Vitézy Dávid a Mini-Dubaj félresikerült látványtervéről posztolt
Vitézy Dávid szerint szokatlan, hogy az állam jelentős anyagi költséget vállalt a szükséges közlekedési fejlesztésekkel kapcsolatban, és a szerződés néhány “elnagyolt” pontjára is felhívta a figyelmet.
hvg.hu
Lehetne kérni az arab befektetőktől, hogy ne nézzék hülyének a budapestieket már a szerződés aláírását követő legelső perctől? – tette fel a kérdést Vitézy Dávid, a fővárosi Podmaniczky-frakció vezetője a Mini-Dubaj (amit Vitézy Maxi-Dubajnak hív, de ugyanarról beszélünk) egyik látványtervével kapcsolatban. A fővárosi politikus egy Facebook posztban hívta fel a figyelmet a félresikerült képre, amit az arab befektető tett közzé.
Smiló Dávid építészre hivatkozva azt írja Vitézy, hogy a látványterv mesterséges intelligencia segítségével készülhetett. Valóban vannak erre utaló jelek: a kép nem a felhőkarcolókat ábrázolja, hanem egy parkot, ahol beltéri fotelben lehet majd üldögélni, vagy vidáman szaladgálni a semmiből induló úton.
Látva a botrányt, az Egyesült Arab Emírségek uralkodója által kijelölt befektető gyorsan látványterveket tett közzé a Maxi-Dubajról – persze egyiken se látszik a szerződésbe foglalt 500 méteres…
Vitézy arról is posztolt, hogy Rákosrendező beépítéséhez számos közlekedési fejlesztésre lesz szükség, ezek költségét azonban nem a befektető, hanem a magyar állam vállalta magára. Vitézy a szerződés öt pontját emelte ki:
A Szegedi úti felüljáró kapcsán kissé ködösen fogalmaznak, Vitézy szerint fontos lenne, hogy ne egyszerű felüljárót építsenek, hanem olyat, amin a meghosszabbított 3-as villamos is közlekedhet.
A “vasúti pálya felújítása” sem egyértelmű, nincs garancia arra, hogy a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát követik majd, a vasútállomás fejlesztését kikötések nélkül a befektetőkre bízták.
A szerződésben írnak az M1-es autópálya meghosszabbításáról, de a kisföldalatti már létező állomásainak akadálymentesítéséről, a hiányzó Hungária körúti állomás megépítéséről és az 52 éves vonatok cseréjéról nem esik szó – Vitézy szerint ezekre mind szükség van Rákosrendező beépítéséhez.
Több tízezer parkolóhelyet terveznek, a politikus szerint ez ellentétes Budapest érdekeivel, úgy gondolja, a terület kiszolgálását inkább a közösségi közlekedéssel kellene megoldani.
A szerződés szerint a repülőtéri vasutat közvetlen kapcsolattal Rákosrendezőig viszi a kormány, azonban “ez Budapest városszerkezetével, turisztikai, üzleti és közlekedéspolitikai céljaival, valamint a fővárosi lakosság érdekeivel ellentétes”.
Vitézy Dávid javasolja, hogy szerdán, a Fővárosi Közgyűlésen tegyék világossá, hogy mit vár el Budapest a beépítéssel kapcsolatban.
Rákosrendező beépítéséhez számos közlekedési fejlesztés is kell – javaslom a jövő szerdai Fővárosi Közgyűlésen, hogy ezügyben is tegyük világossá, mit vár el Budapest. Gondolhatnánk, hogy a…
Harmadik birodalmi mintára, de nem német minőségben készült el 50 éve a Balatonig vezető autópálya első fontosabb szakasza. Az állampártnak elég volt, hogy csak Kádár János balatonaligai nyaralójáig ért a sztráda.