Hamarosan már 750 ezer teherautó-sofőr hiányozhat az európai munkaerőpiacról
Ráadásul a jelenlegi sofőrök többsége ötven év feletti.
Ráadásul a jelenlegi sofőrök többsége ötven év feletti.
Európa-szerte egyre nagyobb az érdeklődés a HVO100 típusú biodízelfajta iránt, mely a hagyományos dízelhez képest már nem 60, hanem 90 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátást ígér. A szállítmányozásban dolgozó magyar sofőrök is ismerik, és igénylik is, hogy a hazai kutakon kapható legyen, mert egyes nagy, nemzetközi megbízók már kikötik, hogy csak ilyen anyaggal hajtott kamionokkal hajlandók az árujukat szállíttatni. Sokáig úgy volt, hogy 2025-től itthon is kapható lesz, a jövő évi adócsomagban benn is voltak a törvénymódosítók, de mire a parlament elé kerültek, kiszedték azokat a csomagból.
Folytatódott a közúti fuvardíjak emelkedése a harmadik negyedévben annak ellenére, hogy kevés a megrendelés – írja a Digilog Consulting stratégiai tanácsadó cég a 2024. harmadik negyedéves Közúti Fuvarozási Árindex iparági elemzésében, emiatt a szállítmányozók leépítésre kényszerülnek.
Akkorát nőttek a fuvarozók költségei, amit a gyenge kereslet mellett nem voltak képesek érvényesíteni a díjaikban, a szektor így most veszteségesen működik.
A Maersk szállítmányozócég szerint a bevonni kényszerült pluszerőforrások miatt júniusig 15-20 százalékkal esik az iparág kapacitása.
Megengedőbb az ukrán fuvarozókkal az uniós szabályozás a háborús helyzet miatt. A magyarok szerint ezzel visszaélnek, és olcsóbban viszik a fuvarokat.
Gyártótól a felhasználóig átlagosan 16 százalékkal ugrottak meg januárban a fuvardíjak – ez az építőanyagok végső árát egyelőre átlag 2 százalékkal nyomta feljebb.
Jövő évtől akár 25-30%-kal is növekedhetnek a fuvardíjak.
Egy civil szervezet segítségével hat hónapos képzés kaptak Indiában, de még Európában is várnak rájuk kihívások.
„Családot alapítottam, lett gyerek, de sose voltam otthon. Ez a munka most lehetővé teszi, hogy továbbra is hajózzak, de otthon is legyek” – mondja egy elégedett belga kapitány, aki távmunkában, több mint 100 kilométerről irányítja a rábízott teherhajókat. Ezzel a megoldással a szállítmányozó cégek is nyernek, mivel kevesebb ember kell a flottájuk működtetéséhez.
Akinek állást ajánlanak, havonta nagyjából 1800 eurót keresne.
A balesetek közül öt esetben elaludhatott a sofőr.
Nagy hatótávolság megtételére képes repülőt fejlesztett egy bolgár vállalat, ami jelentősen megkönnyítheti a csomagküldést.
Fél év alatt közel negyedével nőttek a költségek, a vállalkozások viszont csak 13–15 százalékot tudtak érvényesíteni az áraikban.