Tiborcz István beszáll a Waberer’s-be
Az ajánlati ár részvényenként 2335,77 forint.
Többéves csökkenés után tavaly ismét bővülésnek indult az európai közúti áruforgalom. Bár a vasúti vagy vízi szállítással kombinált megoldások súlya is jelentősen növekszik, a kamionos fuvarozás egyelőre a teljes szektor átlagán felül teljesít. A kapacitások azonban szűkösek, a fuvarpiaci szereplőket sok tényező sújtja – ebben a helyzetben nagy szerep jut a logisztikai szolgáltatóknak, amelyektől az ügyfél „mindössze” annyit vár, hogy az áruját gyorsan és hatékonyan célba juttassa. Bevált gyakorlatok az ágazat egyik meghatározó szereplőjétől.
Vasárnap és hétfő éjjel 10–10 órán keresztül közlekedhetnek a nehézgépjárművek. A napi fogyasztási cikkeket, a humanitárius küldeményeket és az üzemanyagot szállító kamionokra pedig nem is vonatkozik a kamionstop.
Hogyan lehet üzemanyagot, időt, erőforrást, összességében költségeket spórolni a logisztika és a szállítmányozás területén? A korábbinál hatékonyabb, gazdaságosabb és zöldebb megoldásokról Wojciech Mlynarczyk, a Raben Trans European Hungary Kft. nemzetközi szállítmányozási üzletágvezetője beszélt.
A hiba a globális szállítási gondokban keresendő.
A vitorlás teherhajók újrafeltalálását hozhatja el a klímavédelem.
Az akadozó logisztika és gyártás miatt kétharmadára csökkentette idénre tervezett bevételét a sportszergyártó. A Costco áruházlánc pedig vásárlási korlátozást vezetett be például a vécépapírra. Nem jön elég áru Ázsiából.
A norvég fejlesztésű Yara évente 40 ezer kamiont vehet le az utakról.
Kaotikus helyzetbe sodorta a járvány miatti késés és kapacitáshiány a nemzetközi tengeri fuvarozást, ami növelte a költségeket, akadályozza a világgazdasági fellendülést, és inflációt gerjeszt.
Több értelemben is túlhasználjuk bolygónkat, márpedig a gazdasági és társadalmi prosperáláshoz az emberi mohóság visszaszorítására, fenntartható fejlődésre van szükség. De mit jelent ez a gyakorlatban, és hogyan lehet jól hangzó, de üres ígéret helyett a vállalati stratégia szerves része?
Egy nagy magyar logisztikai vállalat korábbi üzletág-igazgatója lett a társtulajdonos az ismert üzletasszony cégében.
A koronavírus-járvány miatt annyira felpörgött az online kereskedelem, hogy csakúgy kapkodnak a korszerű raktározásban jártas szakemberek után, és a logisztikai központok is úgy nőnek Magyarországon, mint a gomba.
Az új vállalkozást január 11-én jegyezték be, légi, szárazföldi és vízi szállítást kiegészítő szolgáltatást is vállalnak.
Lesznek olyan, jellemzően kisebb szállítmányozási cégek, amelyek nagy valószínűséggel elvéreznek 2021 januárja után, hiába a vámmentesség. A nagyok azonban kitartanak, és áremelkedést jövendölnek, mert több lesz a papírmunka, és lassúbb az ügyintézés.
Az egyik rablót már hat évvel ezelőtt elfogták, társait csak idén tudták megtalálni.
Azt is megmondják a kamionosoknak, hogy hol tankolhatnak és hol kell elhagyniuk az országot.
Az amerikai nyerges vontatók nagyon mások, mint európai társaik, a sofőrök mobil lakhelye olyan, mint egy kompakt lakás.
A rossz manőverek miatti balesetek, illetve a sofőröket érintő atrocitások számának csökkenését várja legújabb műszereitől az Amazon. Más kérdés, hogy ehhez folyamatosan ellenőrizni kell a vezetőt.
A koronavírust már szinte fel sem veszi a logisztikai szektor, más problémák tornyosulnak előtte: elsősorban a Brexit és az új vámszabályok.
Annyi divatárucikk torlódott fel a kikötői konténerekben, hogy már nem tudják őket hova tenni. Mivel eladni nem tudják őket, lehet, meg fogják ezeket semmisíteni.