„Naiv, kivitelezhetetlen vagy értelmetlen” – Vitézy Dávid reagált Lázár János vasútfejlesztési ötleteire
A politikus szerint a kormány „a semmit próbálja reformmá sminkelni”.
A politikus szerint a kormány „a semmit próbálja reformmá sminkelni”.
A kormányhivatalok perköltségeire szánt keretet is megemelték.
A fejlesztésre elsősorban a szegedi és debreceni autóipari központok miatt van szükség.
Repkednek az ezermilliárdok az Építési és Közlekedési Minisztérium terveiben. Rengeteg vonatot, mozdonyt és buszt vennének a következő tíz évben, de költenének gyorsvasútra is.
Döntött a kormány, milyen vasútfejlesztési projektekre kér majd pénzt az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből.
Keleti szomszédunknál talán még égetőbb kérdés a vasútfejlesztés, mint itthon.
A miniszter szerint még a legsürgetőbb munkák elvégzéséhez is évekre lesz szükség, de jövőre belekezd a kormány a vasútfelújításba.
Nem tudnak telepíteni egy nagyon fontos biztosítóberendezést, európai partnercégekkel pedig egyelőre nem sikerült megállapodni erre a feladatra. A nyűglődés miatt viszont konfliktus alakult ki a kivitelező kínai cégekkel, Orbán Viktor személyesen igyekszik elsimítani a nézeteltéréseket.
A Szeged és Röszke közötti 14 kilométeres szakaszt kell tovább bővíteni, pedig a projekt ezen része alapból is 45 milliárd forintba kerül.
Öt, részben katonai célú vasútfejlesztési projektre szeretne uniós pénzt szerezni a kormány. Az egyik egy új vasúti híd építése a Gubacsi híd helyett.
A volt közlekedési államtitkár élesen kritizálta a kormány döntését.
Az alvállalkozókat levélben utasították arra, hogy állítsák le a munkálatokat.
Százötven, a ‘60-as évek technológiáját idéző villanymozdonyt lehetett volna korszerű járművekre cserélni a MÁV-nál, de a gyártó német Siemensre megorrolt a kormány. Lázár János szerint „már nem barátkozunk velünk”, így lefújják a 220 milliárdos beszerzést. Megtudtuk: ennek egyik oka lehet a pénzhiány, továbbá erős még a „bosszúfaktor” a Paks II. miatti német–magyar viszály részeként. Sőt, bejátszik Mészáros Lőrinc rosszkedve és a Budapest–Belgrád-projekt is.
A Budapest Fejlesztési Központot (BFK) vezérigazgatója szerint egy főpályaudvar mindent elmond egy országról és ő nagyon szeretné, ha a Nyugatiba érkezők a legszebb arcát látnák Magyarországnak.
Így is ők adták a legolcsóbb ajánlatot.
Az RM International tavaly és tavalyelőtt is milliós veszteségeket könyvelt el, mégis szerepet kapott a 750 milliárd forintosra tervezett Budapest–Belgrád-projektben. Nemrég új tagokkal bővült az igazgatósága.
Az állami beruházók azon dolgoznak majd, hogy legyen elég projekt az uniós források lekötéséhez. Úgy becsüli az ITM, hogy végül akár 2000 milliárd forintnyi támogatást is megszerezhet az ország.
A beruházás megvalósítása kiemelkedően fontos közérdek a kormány szerint. Mostantól tíz évig titkos is.
Október végén állapodott meg a magyar és az orosz közlekedési tárca a hazai vasút versenyképességének javításáról.
Több nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházás is kezdődik nemsokára, több új vasútvonal is épül, egyes állomások pedig átalakulnak.