Közbelépett az EU, nem egyesülhet a Siemens és az Alstom
A Politico forrásai szerint a fúziót azért utasította el az Európai Bizottság, mert a két európai vasútépítő cég összeolvadásával gyakorlatilag megszűnne a verseny.
A Politico forrásai szerint a fúziót azért utasította el az Európai Bizottság, mert a két európai vasútépítő cég összeolvadásával gyakorlatilag megszűnne a verseny.
Az összeg 45 százalékát az EU adja.
A Székelyföldet átszelő Corona nemzetközi gyorsvonat jelenleg két ülő és egy fekvőkocsival közlekedik, holott szerintük négy kocsi sem lenne elég. A Corona nappal közlekedő párjával sincs minden rendben.
Fejlesztési szándék áll a decembertől Veszprémbe, Egerbe és Békéscsabára közlekedő Flirt motorvonatok beindítása mögött – közölte a hvg.hu-val a MÁV. A vonatok a budapestin kívül Eger, Veszprém, Székesfehérvár és Gödöllő agglomerációját is kiszolgálják, a békéscsabai motorvonatok pedig akkor mennek majd, amikor a fővárosi agglomerációban úgyis kevesebb kell belőlük.
Évi 10 millió forintos támogatási kerettel, közös kutatásokkal, valamint egyetemi infrastruktúrafejlesztéssel, például virtuális laborral mélyíti el a 2011 júniusa óta tartó együttműködését a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest, valamint a BME Gépészmérnöki Kara.
Akár kötelezettségszegési eljárást is indíthat az Európai Bizottság a Budapest–Belgrád-vasútvonal fejlesztése miatt – állítja a Magyar Nemzet. A lap szerint a testület azért kezdte meg az eljárás előkészítését, mert erősen vitatható, hogy megtérül-e az 550 milliárd forintosra becsült beruházás, és gondok lehetnek a finanszírozási modellel is.
Nem valami jók az esélyek még Lázár szerint is, hogy a magyar-kínai közlekedési megállapodást elfogadja Brüsszel.
Öt év alatt 165.600.000.000.000 forintot költenek vasútfejlesztésre. Valahogyan kezelni kell a gazdasági lassulási problémákat.
Kiemelt közúti és vasúti fejlesztési projektek is vannak azon a listán, amelyet a kormány rendeletben hagyott jóvá. A felsorolás a pénteki Magyar Közlönyben jelent meg.
Brüsszeli tízmilliárdokból fogunk kényelmesebben közlekedni. Az egyik fejlesztés megalapozza az elektronikus jegyvásárlás bevezetését a vasúton, villantotta fel a fejlesztési minisztérium.
A dán kormány úgy határozott, hogy több adót fizettet az olajtermelő vállalatokkal, és a pénzt az ország vasúthálózatának a korszerűsítésére fordítja.
Az elmúlt másfél évben mintegy 683 milliárd forint értékben valósultak meg önerőből és uniós forrásból vállalkozói beruházások. Az Új Széchenyi Tervnek köszönhetően több mint 12 500 fejlesztési projekt fejeződhetett be Magyarországon.
Tiltakozó levelet ír az Európai Bizottság illetékes tagjainak az uniós források hazai átcsoportosítása miatt az Európai Parlament (EP) közlekedési bizottságának elnöke. Ezt az EP-képviselő jelentette be a képviselő-testület szakbizottságának tegnapi ülésén - írja a Világgazdaság.
Fejlesztik a 2014-től induló költségvetési ciklusban a Kelebia felé menő vasúti vonalat, amelyet sikerült a transzeurópai vasúti hálózatok közé bevetetni az uniós egyeztetéseken – mondta a Nemzeti Erőforrás Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára csütörtökön Kiskunhalason.
Elvileg elkezdődhetne nemsokára az észak-balatoni vasútvonal korszerűsítése. Budapest és Tapolca között a beruházás után is változatlan maradna a menetidő, de Balatonfüredről már hamarabb elérhető lenne vonattal Budapest az elképzelések szerint.
Indiában az államvasúti cég (Indian Railways) is, mint minden nagy állami tulajdonú vállalat, megkapta a feladatát: indítson saját, nagyszabású napenergia projektet. Nem aprózzák el.