Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0ab553f1-fa80-436f-97f9-f4a76ffa130c","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Gondoljunk csak bele, mennyi fantasztikus pillanatról maradtunk volna le, ha a fociban nem lenne hosszabbítás. Össze is szedtünk ezekből néhányat.","shortLead":"Gondoljunk csak bele, mennyi fantasztikus pillanatról maradtunk volna le, ha a fociban nem lenne hosszabbítás. Össze is...","id":"20250426_uefa-bajnokok-ligaja-szabalyvaltoztatas-hosszabbitas-eltorlese-kapzsisag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0ab553f1-fa80-436f-97f9-f4a76ffa130c.jpg","index":0,"item":"a7cc6d2d-69cc-4b19-ba8d-021d10b47d02","keywords":null,"link":"/sport/20250426_uefa-bajnokok-ligaja-szabalyvaltoztatas-hosszabbitas-eltorlese-kapzsisag","timestamp":"2025. április. 26. 07:15","title":"Nem a plusz fél óra játék káros a labdarúgásra, hanem a kapzsiság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06ae7af8-f199-4706-bb4d-fee9fd91a535","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A jövőben saját képgeneráló alkalmazást dob piacra az Adobe, amely alapját a vállalat által fejlesztett Firefly mesterséges intelligencia adja.","shortLead":"A jövőben saját képgeneráló alkalmazást dob piacra az Adobe, amely alapját a vállalat által fejlesztett Firefly...","id":"20250425_adobe-firefly-mesterseges-intelligencia-alkalmazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06ae7af8-f199-4706-bb4d-fee9fd91a535.jpg","index":0,"item":"024c80c5-72b6-47fd-8135-1fe8e3d31286","keywords":null,"link":"/tudomany/20250425_adobe-firefly-mesterseges-intelligencia-alkalmazas","timestamp":"2025. április. 25. 17:33","title":"Jön az Adobe saját képgeneráló alkalmazása, androidos eszközökre, iPhone-ra és iPadre is le lehet majd tölteni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6476a9f-4fd0-4053-9b05-41b054c414c6","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Nagy éve volt a Revolutnak, és még nagyobbak a tervek.","shortLead":"Nagy éve volt a Revolutnak, és még nagyobbak a tervek.","id":"20250424_Revolut-profit-nyereseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6476a9f-4fd0-4053-9b05-41b054c414c6.jpg","index":0,"item":"6f6aa378-4ef1-4cd5-bf3c-57a41305d12a","keywords":null,"link":"/kkv/20250424_Revolut-profit-nyereseg","timestamp":"2025. április. 24. 13:38","title":"Egyetlen év alatt két és félszeresére nőtt a Revolut profitja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a863e8eb-1a91-4ccf-bc38-948cd21ae4bc","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A tömegközlekedési dolgozóknak elegük van abból, hogy bántalmazzák őket az utasok.","shortLead":"A tömegközlekedési dolgozóknak elegük van abból, hogy bántalmazzák őket az utasok.","id":"20250425_bkv-eksz-szakszervezet-tiltakozas-utasok-bantalmazas-mav-volan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a863e8eb-1a91-4ccf-bc38-948cd21ae4bc.jpg","index":0,"item":"c7e5131b-f9a7-428a-8e97-d9f986cc93c6","keywords":null,"link":"/kkv/20250425_bkv-eksz-szakszervezet-tiltakozas-utasok-bantalmazas-mav-volan","timestamp":"2025. április. 25. 11:44","title":"BKV-szakszervezet: Érik egy nagy, a vasutasokkal és a volánbuszosokkal közös tiltakozás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c98c536e-83e5-4d46-a5c3-a9083a86e31e","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"A húsvéthétfőn elhunyt pápára emlékezünk, itthon pedig körbenézünk: mi lesz a MÁV-val és milyen közeljövő vár a Fideszre? Ajánló a HVG friss számából.","shortLead":"A húsvéthétfőn elhunyt pápára emlékezünk, itthon pedig körbenézünk: mi lesz a MÁV-val és milyen közeljövő vár...","id":"20250424_hvg-fulszoveg-Nagy-Gabor-A-varosnak-es-a-foldkereksegnek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c98c536e-83e5-4d46-a5c3-a9083a86e31e.jpg","index":0,"item":"a717ea27-a1ab-4097-8f63-a5bf969f9f82","keywords":null,"link":"/360/20250424_hvg-fulszoveg-Nagy-Gabor-A-varosnak-es-a-foldkereksegnek","timestamp":"2025. április. 24. 08:00","title":"Nagy Gábor: A városnak és a földkerekségnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5191677c-acb7-40db-98fc-6bbb8348e65e","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A színész tavaly több súlyos balesetet is szenvedett.","shortLead":"A színész tavaly több súlyos balesetet is szenvedett.","id":"20250425_Galko-Balazs-tragidia-meghalt-szinesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5191677c-acb7-40db-98fc-6bbb8348e65e.jpg","index":0,"item":"97bb44e1-5331-4c88-9bc7-f834990fcd4a","keywords":null,"link":"/itthon/20250425_Galko-Balazs-tragidia-meghalt-szinesz","timestamp":"2025. április. 25. 21:26","title":"Meghalt Galkó Balázs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c78a658a-9831-4575-a383-7d3b48e4f808","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A miniszterelnöknek és az oktatási államtitkárnak elküldött levelében azt kéri, hogy „a magyar gyermekek iránt »szeretettel áthatott« szolgáló hatalmuknál fogva tegyenek lépéseket a kémiaoktatás helyretétele érdekében”.","shortLead":"A miniszterelnöknek és az oktatási államtitkárnak elküldött levelében azt kéri, hogy „a magyar gyermekek iránt...","id":"20250424_Elkeseredett-levelet-irt-Orban-Viktornak-egy-kemiatanar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c78a658a-9831-4575-a383-7d3b48e4f808.jpg","index":0,"item":"eed4a3f1-6177-449a-8a1e-a1359b8bca32","keywords":null,"link":"/elet/20250424_Elkeseredett-levelet-irt-Orban-Viktornak-egy-kemiatanar","timestamp":"2025. április. 24. 15:07","title":"Elkeseredett levelet írt Orbán Viktornak egy kémiatanár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fdaaa5cd-cfdb-41c9-a48b-ccdc6d210fd6","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az ilyesmi ritkának számít Franciaországban.","shortLead":"Az ilyesmi ritkának számít Franciaországban.","id":"20250424_Egy-diak-meghalt-es-harom-masik-megsebesult-egy-keses-tamadasban-Franciaorszagban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fdaaa5cd-cfdb-41c9-a48b-ccdc6d210fd6.jpg","index":0,"item":"54961547-e26d-47a6-861a-4d3bd99c49a5","keywords":null,"link":"/vilag/20250424_Egy-diak-meghalt-es-harom-masik-megsebesult-egy-keses-tamadasban-Franciaorszagban","timestamp":"2025. április. 24. 16:05","title":"Egy diák meghalt és három másik megsebesült egy késes támadásban Franciaországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A politikus szerint a kormány „a semmit próbálja reformmá sminkelni”.
Tíz vállalást jelentett be a MÁV fejlesztéséről Lázár János közlekedési és építési miniszter szerdán, melyek között szerepel a késési biztosítás, az állomások mosdóinak felújítása, sőt, az IC-k takarítása is. Bejelentése után Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár a Facebookon értékelte az ígéreteket, szerinte minderre azért volt szükség, mert Lázárra kezd ráégni a rengetek működési zavar, melyeket jelentős részben épp a miniszter által kivont források okoznak.
Tíz vállalással indította el Lázár János az évet: a miniszter bejelentette, hogy júniustól 20 percnél nagyobb késés után visszajár a jegyár fele, buszos rásegítéssel készülnek a nyári főszezonra, és mellékesen azt is elmondta, hogy decemberben a GYSEV-ben még nagyobb tulajdonrészt szerzett a magyar állam, úgyhogy több dunántúli megye teljes hálózatát átadják.
„Ezek között persze több is naiv, kivitelezhetetlen vagy értelmetlen ötlet, de annyi biztosan látszik belőle: az élesedő politikai versenynek van hatása” – írja Vitézy, példaként hozza, hogy az egyetemistáknak 94 forint jár majd vissza a 945 forintos vármegyebérlet árából, ha havi ötször késik a vonatuk 20 percnél többet, valamint azt, hogy ha nem működik a klíma a vonaton nyáron, buszt is küldenek mellé. „Nagyon reális terv ez is, mindenki fantáziájára bízom, hogyan fog működni a gyakorlatban” – vette elő szarkazmusát a politikus.
Vitézy szerint az állomási WC-k felújítása marad Magyarország legambiciózusabb vasúti beruházása, meg is jegyzi, „nem gondoltuk volna, hogy Lázár szó szerint értette, hogy a vasúton a szarból (itt egy emojit használt – a szerk.) akar várat építeni”.
Hallom, kínkeservesen kellett kiizzadni magukból a MÁV új vezetőinek 10 olyan, jól hangzó dolgot, amit 2026-ig meg tud ígérni ma Lázár János, miután a miniszterre kezd ráégni a rengeteg működési…
A korábbi közlekedési államtitkár arra is felhívta a figyelmet, hogy bár a MÁV vezérigazgatója arról posztolt, forgalomból kivont 40-50 éves IC-kocsikat reaktiválnak, a kormányzati kommunikációban az jelent meg, hogy száz új kocsi érkezik, márpedig a kettő között van különbség. „Egyszerre vicces és szomorú, ahogy a semmit próbálják reformmá sminkelni” – minősítette az intézkedést.
A független képviselő anyázott, a miniszter szerint neki szarból kell várat építeni. Hadházy riposztja: nem muszáj, el is lehet húzni. Végül hozzászólt Vitézy Dávid is.
„A tavaly még 3000 milliárdos, akkor épp ötpontos óriási vasútfejlesztési ígéretekből nem lett semmi, már a pontok közül is eltűntek. Maradt ez az összesen 20 milliárd forintnyi tíz pont, a komoly pálya- vagy pályaudvar-fejlesztések, új járműbeszerzések mind eltűntek már a beígért pontok közül is” – sorolta kritikáit Vitézy, aki szerint a MÁV új üvegpalotája a legnagyobb, sőt, lassan egyetlen magyar forrásból finanszírozott vasúti beruházás.
A politikus összehasonlította a vasútfejlesztésre szánt összeget a régió más országaival is, állítása szerint a magyar költségvetésben erre elkülönített pénzek még a két százalékát sem érik el annak, amit az összevethető méretű cseh vagy az osztrák vasútra fordítanak. Megjegyezte azt is, míg Csehországban és Lengyelországban az a kérdés, melyik vonalon mikor érik el a 200 km/h-s sebességet, Lázár János szerint ez Magyarországon irreális.