Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
Keleti szomszédunknál talán még égetőbb kérdés a vasútfejlesztés, mint itthon.
Emlékeznek még Homlok Zsoltra? Ő volt az, aki elvette Mészáros Lőrinc Ágnes nevű lányát, és hát elég sok megrendelést is kapott vállalkozása. Íme pár találat az elmúlt évekből:
Aztán jött a hír a válásról, így Homlok Zsoltról a hvg.hu utoljára akkor írt, amikor a korrupciókutatók közölték, hogy jó hír nekik Mészáros lányának válása, hiszen a volt vő a szakítás előtti és utáni eredményessége a közbeszerzési eljárásokon jó összehasonlítási alapot nyújthat a magyarországi korrupciós kockázat indikátorainak feltérképezésében.
Úgy látszik Homlok Zsolt is érzi, hogy elfogyott körülötte a levegő, azután a Mészáros-csoport valahogy már nem vele végezteti el az alvállalkozói teendőket, de más, NER-közeli cégek sem kapkodnak utána. Jó példa erre, hogy tavaly márciusban például Mészáros Lőrinc fővállalkozó cége, az R-Kord indoklás nélkül, a teljesítés utolsó fázisában tette ki a hozzá köthető Vasútvill Kft.-t két fontos vasúti beruházásból.
Most azonban új vizekre evezne Homlok, aki megalapította a Homlok Románia Kft.-t – szúrta ki az mfor.hu. A cég fő tevékenysége a vasútépítés, ami nem lehet véletlen, hiszen a lap arra hívta fel a figyelmet, hogy a román vasútvonalak 73 százalékának lejárt a tervezett élettartama, a 2023-as és a 2024-es költségvetésben vasúti pályafelújításra előirányzott forrásokból pedig 33 kilométernyi pályát lehet korszerűsíteni, ami a lejárt élettartamú vágányok alig több mint 3 ezrelékét teszi ki.
Persze mondhatnánk, ha vasút, nekünk sem kell a szomszédba menni egy kis problémáért:
Kiszámoltuk, melyik volt 2023 legproblémásabb magyar vasútvonala
Az egymást követő negyedik évben is ugyanaz nyerte el a legzűrösebb magyar vasútvonal díját, a dobogó második fokán viszont váltás történt. Három olyan vonala volt a MÁV-nak, ahol csak egyszer történt hiba az évben, ebből kettőt bezártak. Összegyűjtöttük a magyar vasút legfurcsább és legemlékezetesebb pillanatait is 2023-ból.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Komoly eszközt kaptak a kezükbe a klímaváltozás ügyét szívükön viselők a klímatörvényt részben megsemmisítő alkotmánybírósági határozattal. A kormány immár nemcsak, hogy nem háríthatja át a teendőket a jövő generációkra, de le sem szerelheti őket azzal, hogy „De hát van klímatörvény!”.
Az orosz elnök arról is beszélt, hogy nem zárja ki az észak-ukrajnai Szumi város elfoglalását, hogy „biztonsági övezetet” hozzanak létre.
Tavaly már 9 milliárd forint veszteséget fialt a kormány által felhizlalt Magyar Vagonnak a nagy egyiptomi kocsimegrendelés.
Trump, Irán és Magyarország a címlapokon a külföldi lapoknál. Nemzetközi lapszemle.
Átláthatóbbá és rugalmasabbá szeretnék tenni a kerti kutak bejelentésének, engedélyezésének és ellenőrzésének folyamatát.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.
Az ukrán dróntámadások pedig az orosz polgárok türelmét is tesztelik.