Az érdekükben vezette be az EU, de épp a nagy európai autógyárak ellenzik a kínai e-autók extra megvámolását
Felhúzta az EU a kínai autók előtt a vámfalat, amit könnyű megkerülni. Kérdés, a szigor segít-e a bajba került európai gyártókon?
Felhúzta az EU a kínai autók előtt a vámfalat, amit könnyű megkerülni. Kérdés, a szigor segít-e a bajba került európai gyártókon?
A francia konyakgyártók fellélegezhetnek, Peking egyelőre nem vet ki dömpingellenes szankciókat az uniós borpárlatokra, ahhoz viszont ez kevés, hogy Kína elkerülje az elektromos autóira kivetett uniós vámokat. Peking eddig az uniós országok egymásnak ugrasztásával próbálkozott, ám mivel ez mostanáig nem jött be, nagyobb csapást készíthet elő.
Megerősítette, bár egy kicsit mérsékelte az Európai Bizottság a június 12-én bejelentett vámokat, amelyeket a Kínában gyártott elektromos autókra vetnek ki július 5-étől. Ez azonban nem feltétlenül jelent azonnali árnövekedést.
Ez egy háztartásnak 210 fontos – százezer forintos – pluszkiadást jelent.
Rafinált az amerikai elnök: ha a Kína eláll egy dollármilliárdokról szóló megállapodástól, úgy egyezmény sincs.
Egy éppen újraválasztott és egy újraválasztásra készülő vezető találkozik Oszakában.
„A francia borok kiválóak, de nekünk is vannak jó boraink. Ugyanakkor a mi boraink nehezen jutnak be a francia piacra, mert magasak a vámok, míg a francia borokat szinte semmilyen vám sem terheli az Egyesült Államokban”- így érvelt a CNBC Donald Trump, aki nemrég még koccintott Emmanuel Macron francia elnökkel Franciaországban.
Mexikó "sértetlen méltósággal" került ki az Egyesült Államokkal folytatott tárgyalásokból - jelentette ki a mexikói külügyminiszter. A két országnak sikerült megállapodnia a migráció megfékezéséről, így Donald Trump amerikai elnök visszavonta a vámok bevezetését a mexikói árukra.
Komoly vámot vetett ki az amerikai elnök a mexikói importra, amelynek egy komoly szelete az autóimport. A győri Audinak pedig a mexikói gyárak fontos partnerei.
Szerdán kellett volna Washingtonba érkeznie Liu Ho kínai miniszterelnök-helyettesnek, hogy lezárja a tárgyalásokat az amerikaiakkal, de Trump Twitter-üzenete miatt erre csak csütörtökön kerül sor – írja a Global Times Pekingben.
Az USA és az EU közti vita az Airbus és a Boeing támogatása miatt már 14 éve tart.
Steven Mnuchin pénzügyminiszter javaslatot tett a kínai árukkal szemben érvényben lévő vámok enyhítésére – állítja a The Wall Street Journal.
A négy uniós tagállam, Franciaország, Nagy-Britannia, Németország és Spanyolország részvételével működő európai cég a világ második – sőt a pillanatról pillanatra változó adatok szerint néha az első legnagyobb gyártója – a Boeing mellett. Milliárdos jövedelmeket hoz, munkahelyek 10 ezreit biztosítja Európa-szerte, hiszen sok kis cég besszállítóként is az Airbushoz kötődik.
Ha kiszélesedik és globálissá válik az USA–Kína-, illetve az USA–EU-vámháború, és a világkereskedelem útjába mindenütt akadályok gördülnek, azt azok az országok is megszenvedik, amelyek nem közvetlenül érintettek a konfliktusban. Mi is.
Határozott üzenetet küldhetünk Donald Trumpnak – nyilatkozta a Deutsche Welle hírportáljának a német vállalkozók szövetsége ázsiai bizottságának elnöke.
Rég volt olyan G7-csúcstalálkozó, ahol a legfejlettebb ipari országok vezetői annyira nem értettek egyet egymással, mint a Kanada Québec tartományában tartott mostanin. A La Malbaie-ben rendezett találkozó első napján már arról is vita volt, hogy kiket kellene meghívni a megbeszélésre. Míg a tanácskozáson talán még zárónyilatkozatot sem adnak ki, Oroszország és Kína Pekingben tárgyaló vezetői egyre inkább egymásra találnak.
A pekingi Új Kína hírügynökség elégedetten kommentálta a közös közleményt, melyet Liu Ho miniszterelnök-helyettes csaknem egyhetes washingtoni tárgyalásai után adtak ki. A kínaiak elégedettsége érthető: túlságosan sok konkrétum nincs a közös nyilatkozatban.
Kína és az Egyesült Államok megállapodott, hogy lemond a kereskedelmi háborúról, és nem emel további vámokat - jelentette be vasárnap Pekingben Liu Ho kínai miniszterelnök-helyettes.
A Soros elleni vádaskodás nagyon emlékeztet arra, ahogy Donald Trump a globalizációt, Kínát és a migránsokat teszi felelőssé mindenért, holott nem ők tehetnek a mai gondokról – mondja a Nobel-díjas amerikai közgazdász, Eric Maskin, aki az USA választási rendszerét is megreformálná.