Tudatos vásárlónak gondolja magát a magyar, de még mindig sok felesleges dolgot visz haza

Egy felmérés szerint legtöbben az akciók miatt csábulnak el, leginkább a budapestiek és a nők esnek áldozatul.

  • hvg.hu/MTI hvg.hu/MTI
Tudatos vásárlónak gondolja magát a magyar, de még mindig sok felesleges dolgot visz haza

A magyarok harmada vásárol rendszeresen olyan termékeket, amelyekre egyébként nincs is szüksége – derül ki a Generali Biztosító Zrt. legfrissebb kutatásából. Eszerint a legtöbben a kihelyezett termékeket és akciókat látva csábulnak el, az impulzusvásárlás leginkább a budapestiekre, a nőkre és a 40 év alattiakra jellemző.

A legtöbb válaszadó mindezek ellenére tudatos vásárlónak vallja magát, ez viszont inkább a tartós fogyasztási cikkek – például okostelefon, autó – vásárlására igaz, ahol szinte mindenki körültekintőbben választ. Átlagos vásárláskor leginkább az ár-érték arány a döntő: a lakosság csaknem felénél ez a legfontosabb szempont – 25 százalékuk az akciós termékeket keresi, míg a vásárlók mindössze 17 százaléka veszi mindenből a legolcsóbbat.

A felmérésből az is kiderült, hogy tízből csaknem heten dobtak ki élelmiszert az elmúlt egy hónapban, tízből egy ember pedig ezt hetente többször is megteszi. A tudatosságon a ruhavásárlás terén is lenne mit javítanunk, ugyanis a lakosság csaknem 60, a rendszeres impulzusvásárlóknak pedig közel 80 százaléka vásárolt az elmúlt évben olyan ruhadarabot, amit végül csak egy-két alkalommal viselt.