szerző:
hvg.hu/MTI
Tetszett a cikk?

Egy felmérés szerint legtöbben az akciók miatt csábulnak el, leginkább a budapestiek és a nők esnek áldozatul.

A magyarok harmada vásárol rendszeresen olyan termékeket, amelyekre egyébként nincs is szüksége – derül ki a Generali Biztosító Zrt. legfrissebb kutatásából. Eszerint a legtöbben a kihelyezett termékeket és akciókat látva csábulnak el, az impulzusvásárlás leginkább a budapestiekre, a nőkre és a 40 év alattiakra jellemző.

A legtöbb válaszadó mindezek ellenére tudatos vásárlónak vallja magát, ez viszont inkább a tartós fogyasztási cikkek – például okostelefon, autó – vásárlására igaz, ahol szinte mindenki körültekintőbben választ. Átlagos vásárláskor leginkább az ár-érték arány a döntő: a lakosság csaknem felénél ez a legfontosabb szempont – 25 százalékuk az akciós termékeket keresi, míg a vásárlók mindössze 17 százaléka veszi mindenből a legolcsóbbat.

A felmérésből az is kiderült, hogy tízből csaknem heten dobtak ki élelmiszert az elmúlt egy hónapban, tízből egy ember pedig ezt hetente többször is megteszi. A tudatosságon a ruhavásárlás terén is lenne mit javítanunk, ugyanis a lakosság csaknem 60, a rendszeres impulzusvásárlóknak pedig közel 80 százaléka vásárolt az elmúlt évben olyan ruhadarabot, amit végül csak egy-két alkalommal viselt.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!