szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Vagy legalábbis megpróbálja. Most egy transznemű férfi történetén keresztül.

A Gillette úgy tűnik, rendszert csinál abból, hogy a társadalmi üzenetekkel próbálja meg eladni a borotváit a vásárlóknak. Néhány hónapja azt állította az egyik reklámjában, hogy a maszkulinitásnak van mérgező formája, és hogy a szexista, fizikailag és mentálisan fölényeskedő, kötekedő mentalitásnak nem sok köze van a „férfiasan tökéleteshez”.

Most a vállalat csavart még egyet az üzeneten, és egy olyan fiatal transznemű férfit állít a reklámja középpontjába, aki először próbál meg borotválkozni. Hogy az érzelmi hatás még erősebb legyen, mindezt az édesapja segítségével teszi.

A reklám főszereplője, Samson Bonkeabantu Brown Torontóban élő művész és aktivista. A videóban többek között arról beszél, hogy mindig is tudta, hogy más, de azt nem, hogy külön szó is létezik arra az emberre, aki ő. A tranzícióba, vagyis a két nem közötti átmenet folyamatába azért ment bele, hogy boldog legyen. És most azon a ponton van, hogy boldoggá teszi, hogy életében először borotválkozhat.

Brown a Facebook-oldalán azt írta, reméli, hogy sok transznemű társának segítenek majd ezek a képsorok.

A Gillette meg nyilván azt reméli, hogy még több borotvát tud majd eladni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Vándor Éva Élet+Stílus

A férfiak is sokat szenvednek egy ilyen macsó világban, mint a miénk

A férfiprivilégiumoknak ára van, és ezt nemcsak a nők fizetik meg – figyelmeztet az Amerikai Pszichológusok Szövetsége, amelyik története során először adott ki irányelveket a fiúk és a férfiak problémáinak a kezelésére. Miért káros merev normák közé szorítani a férfiasságot? És mihez kezdjenek a férfiak az érzelmeikkel? Szél Dávid pszichológussal tanulmányoztuk át az amerikai szakemberek érveit.

hvg.hu Élet+Stílus

Mitől lesz férfiasan tökéletes?

Egy éles borotvától és némi kioktatástól/érzékenyítéstől egy nagy vihart kavaró hirdetés szerint. A Gillette legújabb reklámja társadalmi üzenetre alapoz, de sokan kikérték maguknak.