A kínai autókra kivetett vám miatt siratja Orbán Viktor az európai gazdaságot az X-en
Szerinte óriási csapás a kínai elektromos autókra kivetett vám.
Szerinte óriási csapás a kínai elektromos autókra kivetett vám.
Várhatóan jövőre rögzítik az új, 6G-s mobiltechnológia szabványait, és 2030-tól állhat működésbe. Addigra nagy szükség lesz rá a mesterséges intelligencia hatalmas adatforgalma miatt. A hálózatépítés gigászi összegekbe kerül, az üzemeltetők menekülési útvonalakat kereshetnek.
A chagosiak őseit a francia és brit kolonizálók hurcolták be az atollokra, hogy rabszolgaként dolgoztassák őket a kókuszültetvényeken. A brit kormány aztán a hatvanas években titokban, a jogaikat semmibe véve kitoloncolta a leszármazottakat, hogy az amerikai hadsereg támaszpontot létesíthessen a legnagyobb zátonyon – erre csak évtizedekkel később derült fény. A jogtiprás most véget érhet, és beindulhat az elűzött lakók érdemi kompenzációja is, de a szigetcsoport feletti rendelkezés Mauritiushoz, Kína szövetségeséhez kerül, így sérülnek az amerikai és brit nemzetbiztonsági érdekek. Mi jön most a Chagos-szigeteken?
A kormánykedvenc oligarcha, Balázs Attila rozsdaövezeti fejlesztései mögött egy újabb magántőkealap bukkant fel. A kirajzolódó kapcsolati háló alapján félő, hogy a befektetései nem a köz javát szolgálják.
Gazdasági és műszaki téren fogunk együttműködni Egyenlítői Guineával.
A vállalat értéke a legutóbbi finanszírozási forduló után 157 milliárd dollárra nőtt, miközben tavaly még csak 23 milliárdot ért.
Felgyorsult a foglalkoztatás növekedése szeptemberben az Egyesült Államokban, a munkanélküliség pedig 4,1 százalékra csökkent, így az amerikai jegybank, a Fed nem valószínű, hogy jelentős kamatcsökkentéseket hajt végre az idei hátralévő két ülésén. A forint fellélegezhet, az elemzők ugyanis egy rossz munkaerő-piaci jelentés esetén annak további zuhanását jelezték előre.
Öt év alatt megdupláznák a geotermikus hőtermelési kapacitást. Lesz speciális hitelkonstrukció, támogatási programok, tudományos kutatás szakemberképzés, és felpörgetik a nemzeti fúrókapacitásokat is. A Nemzeti Földhő Hasznosítási Koncepcióban fektették le az alapokat.
Kedd óta 400 forint fölött van a forint–euró árfolyam, sőt a 402 forint fölé is benézett napközben, jelenleg 401,71 forintot kell fizetni a közös valutáért.
A tarifa legmagasabb kulcsa 45 százalék. A tagállamok voksairól egyelőre nincs információ, Magyarország biztos, Németország valószínűleg nem szavazta meg, annyi biztos, hogy több ország is tartózkodott.
A NAV több versenylovat lefoglalt. Az állatokat egy lovardában gondozzák, de továbbra is versenyezhetnek.
Orbán Áron szerint Rogán Antalék ezen felül Magyar Péternek is szivárogtatnak.
Augusztusban azonban mind a dízel, mind a benzin ára jóval a szomszédos országok árszínvonala felett volt.
Bár a késő este megjelent kormányrendelet nem említi a dunaújvárosi Dunaferr nevét, de nyilvánvalóan az ott elindult felszámolási eljárásra válaszol.
Júliushoz képest is sikerült az a bravúr, hogy 0,5 százalékkal mérséklődött az ipari kibocsátás.
Magyarország után szinte biztos, hogy az európai autógyártás fellegvárának számító Németország sem támogatja a Kínában gyártott elektromos autókra tervezett vámot.
Nem értik, mire fel kell mindenestül betiltani az erkélynapelemeket a friss építési szabályozásban, amelynek több, a napelemeket korlátozó pontját is túlzónak tartják napelemes ágazati forrásaink. A rendelettervezet előkészítése, elfogadásának módja, a társadalmi egyeztetés hiánya felháborította a szakmai szervezeteket is, amelyek szinte az utolsó pillanatban, véletlenül szereztek róla tudomást.
Évtizednyi bezárási hullám után kiszuperált erőművek újranyitásával elégítené ki a mesterséges intelligencia energiaigényét egy formálódó, új trend az Egyesült Államokban. Így lehel új életet a Microsoft a Three Mile Islandbe, de más társaság is megkötötte már a saját nukleáris bizniszét. A kritikusok aggódnak, mert az atomenergia csak a kibocsátástól mentes, a kockázatoktól nem.
A magyar külügyminiszter az európai autógyártók érdekeire hivatkozva, illetve a kínai ellenlépésektől tartva jelentette be, hogy Magyarország nem támogatja a kínai elektromos autókra kivetendő differenciált védővámot.
Nem jön ki, hogyan menne el „csak” 300 milliárd forint 30 ezer lakásügyletre. És ha a lehetőség csak egy évre szól, nem motiválhatja a fiatalokat öngondoskodásra.