#oktatás








„Miért? Digitális oktatás lesz? Jaj, de jó, egész nap biciklizhetek az utcán!”
 

„Miért? Digitális oktatás lesz? Jaj, de jó, egész nap biciklizhetek az utcán!”

Majdnem pontosan egy évre a hirtelen bejelentett iskolabezárás után most újra tantermen kívüli digitális munkarendre állnak át az iskolák. A lépés várható volt, de nem sokkal felkészültebb a rendszer erre, mint egy éve. A pedagógusok és a szülők azt remélik, hogy tényleg csak áprilisig tart a lezárás, mert most már konkrét tapasztalatok mutatják: a távoktatás nemhogy nem hatékony, sok helyen nem is működik.


„Heti 33 órája van egy gyereknek, hova rakjuk be a kreativitást vagy az önismeretet?”
 

„Heti 33 órája van egy gyereknek, hova rakjuk be a kreativitást vagy az önismeretet?”

Bár elvileg az oktatás szülői oldaláról szólt volna egy minapi beszélgetés, állandóan visszakanyarodott a „milyen lenne a jó iskola?” kérdéshez. Az biztos, hogy mindenkinek vannak ötletei arra, mit kellene még tanítani a gyerekeknek, de arról szinte soha nem esik szó, mit kellene kihúzni a tantervekből. Az oktatáskutató azt mondta, hogy azzal is meg lehetne barátkoznunk, ha a gyerekek akár „foltszerűen műveletlenek maradnak”.