Geszti cége a tőzsdének kampányol

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI

A részvénybefektetés népszerűsítésére médiakampányt indít a Budapesti Értéktőzsde (BÉT), a kampányra 100 millió forint költségvetést biztosít a tőzsde a következő hónapokban - jelentette be Szalay-Berzeviczy Attila, a BÉT elnöke.

Az imázskampány lebonyolítására a BÉT ez év júliusában meghívásos, két fordulós tendert írt ki, amelyet az Akció-Nxs Reklámügynökség nyert el az öt meghívott közül.

A televíziós csatornákon, a nyomtatott és az internetes sajtóban megjelenő hirdetések egyrészt a középvállalatok döntéshozóit kívánják meggyőzni cégük tőzsdei megjelenésének hasznosságáról, a másik célcsoport pedig a magánemberek, akik felé a részvénybefektetést, a hosszú távú megtakarítást szeretnék népszerűsíteni. A vállalatoknak szóló kampány novemberben, a lakosságnak szóló pedig jövő év januárjában indul el.

Szalay-Berzeviczy Attila elmondta, hogy a kampányt egy lakossági közvéleménykutatás előzte meg. A felmérés tapasztalatai azt mutatják, hogy a magyar lakosság háromnegyede egyáltalán nem rendelkezik pénzügyi megtakarítással, és a megtakarítók háromötöde folyószámlán illetve bankbetétben tartja a pénzét. A megkérdezettek kétharmada elutasítja a részvénybefektetést és bizalmatlan a tőzsdével szemben. A kampánnyal a tőzsde és a tőzsdei befektetési lehetőségek ismertségét szeretnék növelni.

A most induló imázskampány mellett a BÉT folytatja eddigi tájékoztató programjait is, az ingyenes tőzsdei tanfolyamokat, a hazai nagyvárosokban szervezett tőzsdei nyílt napokat, illetve a hazai és külföldi befektetői találkozókat.

Geszti Péter, az Akció-Nxs Reklámügynökség kreatív igazgatója szerint a lakosságnak szóló kampány fő gondolata az, hogy kevés pénzt is érdemes részvénybe fektetni. A vállalatoknak szánt hirdetésekben elismert és hiteles vállalati vezetőket szólaltatnak meg, akik cégükkel már bizonyították a tőzsdei jelenlét hasznosságát.