Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ami Olaszországban nem sikerült, azt az Egyesült Államokban valósította meg a Fiat: a torinói csoport előzetes megállapodást írt alá az amerikai autóipari szakszervezettel, és ez szárnyakat adott a Fiat-részvényeknek.
Egy hónap alatt tető alá hozta a szakszervezetekkel való megállapodást a Fiat-Chrysler vezérigazgatója, Sergio Marchionne. Szeptember közepén még beszélőviszonyban sem volt az amerikai Autóipari Dolgozók Szakszervezetét vezető Bob Kinggel, most viszont megszületett a Fiatnak a milánói tőzsdén szárnyakat adó szerződés. A torinói csoport részvényeinek értéke az aláírás után 7,7 százalékkal emelkedett.
A Fiat 2009-ben szállt be a csődbe ment amerikai autógyárba, amelyben a kezdeti húszról részesedése mára 53,5 százalékra emelkedett. Marchionne kezdetben az amerikai szakszervezetekkel való sikeres párbeszédet szembeállította a szerinte csak feszültséget gerjesztő olasz érdekképviseletekkel; idén szeptemberben azonban ugyanezzel vádolta meg a 113 ezer amerikai autóipari munkást képviselő Autóipari Dolgozók Szakszervezetét is.
Az Autóipari Dolgozók Szakszervezete és a Chrysler között megkötött négyéves megállapodásban az szerepel, hogy 2015-ig a gyár dolgozóinak kezdőfizetése a jelenlegi 14 dolláros órabérről 19,28 dollárra emelkedik. Teljesítménytől függően a munkások évi 1000-3500 dollár egyszeri prémiumban részesülnek, viszont lemondtak a béremelésről. A Fiat 4,5 milliárd dollárt fektet be a Chryslerbe és 2015-ig 2100 új munkahelyet teremt. A szerződésről a Chryslernél dolgozó 26 ezer szakszervezeti tagnak még szavazni kell, az eredmény szakértők szerint nem kétséges.
"Amerikában sikerült az, amit a Fiat Olaszországban meg sem kísérel: Marchionne csak az óceán túloldalán fektet be" - reagált Maurizio Landini, a radikális Fiom olasz nehézipari szakszervezet főtitkára. Megerősítette, hogy október 21-én a Fiom országos sztrájkot hirdet a Fiat "hazaáruló politikája ellen".
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
„Én itt már minden »hülyére« szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.
Egyes gazdaságokra és szektorokra bontva tekintjük át, mi lehet a 15 százalékos általános vám hatása.