szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A hatósági után a mérnöki engedélyt is kiadták csütörtökön a vásárosnaményi régi Tisza-híd elbontására, így megkezdődhetnek a munkálatok - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs igazgatója az MTI-vel.

Loppert Dániel elmondta: az utóbbi időben sokan megkérdőjelezték a régi híd lebontásának szükségességét, úgy vélték, hogy sétáló, vagy kerékpáros útként maradhatna a tiszai átkeléshez.

A kommunikációs vezető hangsúlyozta, hogy a szakemberek szerint viszont a híd szerkezete "ridegtörésre alkalmas", ezért rendkívül balesetveszélyes lenne, a fenntartása is sokba kerülne, továbbá árvízhullámok esetén gátolná a víz szabad áramlását. A Nemzeti Közlekedési Hatóság még januárban kiadta a hatósági engedélyt a híd elbontásához, amit csütörtökön a mérnöki szakvéleményt tartalmazó dokumentum is megerősített, véglegesített.

Elsőként a pályaszerkezet bontását kezdik meg, a pályaszerkezetet és a folyó feletti acélívet februárban és márciusban bontják el, majd május végéig a híd valamennyi elemét eltávolítják a folyóból. A NIF Zrt. kommunikációs igazgatója kitért arra, hogy a bontás költségeit tartalmazta az új híd építésének 4,2 milliárd forint összegű pénzügyi kerete, amely tisztán hazai forrás, nem tartalmazott semmilyen külső támogatási összeget.

A régi helyett épült új vásárosnaményi Tisza-híd 216,6 méter hosszú, két forgalmi sávos. A szélén gyalog- és kerékpárutat is létesítettek, illetve a folyami átkelőt korszerű világítással látták el. Az új hidat tavaly, karácsony előtt nyitották meg a forgalom előtt. A létesítmény a Nyíregyháza-Beregszász közötti, a beregsurány-asztélyi magyar-ukrán határállomásra vezető 41-es számú főúton biztosítja a tiszai átkelést. 

Az elbontandó régi vásárosnaményi Tisza-híd 1949-ben épült, s azóta a karbantartások ellenére teljesen elhasználódott, felújítása nem lett volna gazdaságos.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!